LOGO HAKKINDA

Kişisel bilgisayarlar için uygulama yazılımları geliştirmek üzere 1984 yılında sektöre giren Logo, Türkiye’nin en büyük yazılım kuruluşlarından biridir. Ürettiği çözüm, hizmet ve inovasyonlarla Türkiye’de yazılım sektörünün yenilikçi lideri konumuna gelmiştir. 800’ü aşkın bayisi ve yaygın dağıtım ağı kanallarıyla sektörün en hızlı büyüyen firmalarından olan Logo’nun ürünleri, bugün 85 bini aşkın firmada aktif olarak kullanılmaktadır. Logo, Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Asya’da birçok ülkenin diline, iş pratiğine ve yasal mevzuatına uyarlanan ürünlerini, ilgili ülkelerdeki yetkili iş ortakları ya da tam yetkili distribütörleri aracılığıyla kullanıcılarına ulaşmaktadır.

 

Logo, yapılan stratejik yatırımlar sayesinde, Türkiye’de elde ettiği birikim ve tecrübeyi yurtdışı pazarlara taşımayı başarmış; büyüme potansiyeli yüksek pazarların önde gelen oyuncuları arasında yer almak için önemli adımlar atmıştır.

Kendini “verimlilik şirketi” olarak tanımlayan Logo, işletmelerin çağdaş yönetim ilkelerine uygun biçimde yapılanmasını, süreçlerini uluslararası standartlar doğrultusunda yöneterek verimlilik ve kârlılığını artırmasını sağlayan çözümler üretmektedir. Farklı ölçekler için tasarlanmış kurumsal kaynak yönetimi, sektörel yazılımlar, iş zekâsı ve e-Devlet uygulamaları gibi hizmetler, bu çözümlere örnek gösterebilir.

Daha Güçlü Sermaye Yapısı İle Büyüyen İş Modeli

30 yıllık yazılım sektörü deneyimi boyunca yeni iş modellerine ve teknolojilere yatırım yapan Logo, 2011 yılında yazılım ürünlerini internet ortamından hizmet olarak sağlayan (SaaS) uygulamalarıyla sektörün önde gelen teknoloji şirketlerinden olan Coretech’in tamamını satın almıştır. Aynı yıl Logo, İş Zekâsı (Business Intelligence) yazılımları geliştiren WorldBI’ın çoğunluk hisselerini ve 2013 yıl sonunda da tamamını satın alarak internet ve mobil merkezli teknolojilerin yanı sıra İş Zekâsı (Business Intelligence) pazarında önemli bir paya sahip olmuştur. Eylül 2013’te yerel yazılım sektörünün önemli oyuncularından Netsis’in katılımı Logo’nun Türkiye pazarındaki rekabetçi konumunu pekiştirmiştir. Stratejik katkı sağlayacak satınalma faaliyetleri 2014 yılında da devam etmiştir. 2014 yılında Logo Elektronik (e-Logo) satın alınmıştır. e-Logo şirketlerin elektronik ticarete en iyi, en hızlı ve en kolay şekilde geçebilmelerini sağlamak için, ürün ve hizmet portföyüne sahiptir. Logo, 2015 yılının başında ise İntermat Bilişim A.Ş’nin hisselerini satın almıştır. İntermat, başta CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) çözümleri olmak üzere her sektöre uyarlanabilen, kullanıcılarına rekabet avantajı sağlayan ve Logo yazılımları ile entegre çalışan yazılım ürünleri ile sektörde önemli bir paya sahiptir. Aynı yıl İntermat Bilişim’in hisselerinin tamamını satın alan Logo, yine 2015’in başında Sempa ve e-Çözüm firmaları ile hisselerinin satın alımı için karşılıklı niyet anlaşması imzaladıktan sonra,  depo ve lojistik, mobil satış ve üretim yönetimi gibi çözümler sunan Sempa Bilgi İşlem Sanayi’ye ait payların tamamını Haziran 2015’te satın almıştır. Sempa, kurulduğu 1995 yılından bu yana, lojistik, barkod, mobil satış ve üretim yönetimi gibi katma değeri yüksek çözümleri, ileri teknolojiyle sunmaktadır. Sektörde önemli bir paya sahip Sempa’nın çözümleri, Logo yazılımlarıyla entegre olarak çalışmaktadır. 8 Eylül 2015 tarihinde imzalanan hisse devir sözleşmesi ile iş süreçleri alanında yazılım geliştiren Vardar Yazılım hisselerinin tamamını satın alan  Logo Yazılım, sağlam mali yapısı, başarısını kanıtlamış büyüme stratejisi, çalışkan ve deneyimli yönetim kadrosu ile müşterileri ve yatırımcıları için değer yaratmaya devam etmektedir. 

Teknolojide ve Ar-Ge'de Lider

Teknoloji ve AR-GE'ye yatırımı uzun vadeli büyümenin temeli olarak gören Logo, AR-GE'ye ve yazılımda mükemmeliyete yatırım yapmayı ve yüksek kaliteli çözümler sunmayı ilke edinmiştir.

"Sürekli İnovasyon" vizyonuyla hareket eden Logo, AR-GE yatırımları araştırmasında Türkiye'nin lider firmaları arasındadır.

Bugün ve Yarın İçin İş Çözümleri...

Kendini "verimlilik şirketi" olarak tanımlayan Logo, işletmelerin çağdaş yönetim ilkelerine uygun biçimde yapılanmasını, süreçlerini uluslararası standartlar doğrultusunda yöneterek verimlilik ve karlılığını artırmasını sağlayan çözümleri üretmeyi ilke edinmiştir.

Bu çözümler arasında, çeşitli büyüklüklere göre özel tasarlanmış kurumsal kaynak yönetimi,sektörel çözümler, tedarik ve talep zinciri otomasyonu, iş süreçleri tasarımı danışmanlığı, iş zekası çözümleri gibi çözüm ve hizmetler sayılabilir.

Logo çözümleri yurt içinde ve dışında birçok başarıya imza atmış, yurt içi ve dışında birçok ödüle layık görülmüştür. Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Asya’da birçok ülkenin diline, iş pratiğine ve yasal mevzuatına uyarlanan ürünleri ile ilgili hizmetler o ülkelerdeki tam yetkili iş ortakları tarafından verilmektedir. Küresel bir marka olma hedefiyle çalışmalarını yürüten Logo, 41 ülkede faaliyet göstermektedir.

Vizyonumuz / Misyonumuz

Vizyonumuz

Logo, KOBİ’lerin girişimcilik, yaratıcılık, yenilikçilik, yüksek katma değer ve istihdamla; global serbest piyasalar içinde ağırlığını sürdürülebilir şekilde ortaya koyduğu bir ekonomik model hayal etmektedir.

Misyonumuz

Logo, girişimcilerin ve KOBİ’lerin global pazarlardaki başarısı için çalışmak yoluyla üretim, istihdam ve refahın artmasına yardımcı olarak, ülkesine ve insanlığa hizmet etmektedir.

İlkelerimiz

Verimlilik

Logo sunduğu ürün ve hizmetlerle, müşterilerin işletmelerinde verimlilik artışı sağlamaya odaklanmaktadır. Her sektörün, her işletmenin kendine özgü yapısını ve çağdaş yönetim tekniklerini gözeterek, işletmelerin daha üretken, daha kârlı olabilmesi için gerekli bilişim araç, gereç ve hizmetlerini sunmaktadır.

Müşteri Mutluluğu

Müşterilerilerin koşulsuz mutluluğu Logo için her şeyden önemlidir. Bu nedenle ürettiği ürün ve hizmetlerin üstün nitelikli olmasına önem vermektedir. "Toplam Kalite Yönetimi"ni bir yönetim felsefesi olarak benimser ve politikaların tespitinde pazarın tercihlerini ve standartları gözeterek müşterilerle yakın ve sıcak ilişki sürdürmektedir.

Araştırma Geliştirme

Logo etkin araştırma ve geliştirmenin, günümüzün hızlı değişen ortamında rekabetçiliğin temel bileşeni olduğuna inanmaktadır. Müşterilerine daha iyi hizmet verebilmek amacıyla yeni ürünler yaratmak, mevcut ürünleri daha yetenekli kılmak ya da değişen teknoloji ve platformlara uyum sağlamak için, kaynaklarının büyük bölümünü araştırma ve geliştirmeye ayırmaktadır.

 

Kârlılık

Logo kaynaklarını verimli kullanmayı, verimli ve kârlı bir işletme olmayı; çalışanlarına, müşterilerine ve topluma karşı sorumluluklarının gereği olarak kabul etmektedir.

Toplumsal Sorumluluk

Daha rahat yaşamayı sağlayarak insanı özgürleştiren bir araç olarak gördüğü teknolojinin, insana ve çevreye saygı içinde geliştirilmesini savunmaktadır. Faaliyetlerinde topluma ve dünyaya karşı sorumluluk bilinciyle hareket etmekte, toplumsal sorunlara yapıcı yaklaşımlar göstermektedir.

İş Ahlakı

Piyasa ekonomisi ilkelerine inanmakta ve bu ilkelere bağlı hareket etmektedir. Müşterilerine, iş ortaklarına ve rakiplerine karşı dürüst, doğru, açık ve tutarlı olmaya önem vermektedir. Tüm işlerinin hukuka, genel iş ahlakı ve prensiplerine uygunluğunu gözetmektedir.

Çalışanların Mutluluğu

Kaliteli ürün ve hizmetin, nitelikli ve mutlu insanlar tarafından üretilebileceğine inanmaktadır. Bu nedenle, çalışanların sürekli eğitimine büyük önem vermektedir. İyi bir gelir düzeyi, kaliteli iş ortamı, katılımcı yönetim ve iş güvencesi sağlayarak; çalışanların mutlu, üretken, topluma yararlı bireyler olmasını amaçlamaktadır.

Fırsat Eşitliği

İşe alımlarda fırsat eşitliği ilkesini gözetmekte, değerlendirmeleri sadece bilgi ve deneyime göre yapmaktadır. Başarıyı da yalnızca şirket amaçlarına yönelik üretimle değerlendirmektedir.

Sürdürülebilir Yaşam Çalışmaları

Logo olarak çevre ve sürdürülebilir yaşam planlaması konularında yaptıklarımız:

1. Verimsiz kesintisiz güç kaynağı sistemimizi, güneş enerjisi destekli çalışabilen vericilerle değiştirdik. Güç dağılım sistemimizdeki kayıpları en aza indirdik. Sistemi, 20 kw gücünde enerji üretme kapasitesine sahip fotovoltaik güneş panelleriyle destekledik. Kendi alanında bir ilk olan sistemle, yılda 30 ton karbondioksit gazının doğaya salımını engelledik.

2. Sunucu altyapımızda kurduğumuz sanallaştırma sayesinde, 50 civarı sunucuyu 4 sunucu üzerinde koşturarak, hem yer tasarrufu hem de ayda ortalama 1.500 kw/saat enerji tasarrufu sağladık. Uygulama sonucunda ihtiyacımız kalmayan bilgisayarları, Gebze çevresindeki ve yurt genelindeki okullara gönderdik.

3. Kullanılamayacak durumdaki bilgisayarlarımızı, elektrik ve elektronik atıklarının geridönüşümünü yapan profesyonel bir atık yönetimi firmasına göndererek; yılda 1.000 kg’ın üzerinde elektroniğin geridönüşümünü sağladık. 

4. 2010 Eylül ayında tüm ürünlerimizin üretim teknolojisini değiştirerek, karşıdan yüklenebilir hale getirdik. Bu gelişmeyle, kutu, kağıt, naylon ve CD’den oluşan ambalajların kullanımına son verdik. Böylece yılda ortalama 640 ağacı kurtardık ve çöp alanlarının dolmasına engel olduk.

5. GOSB Teknopark binamızda bulunan plastik-metal-kağıt kutularında toplanan atıkları geridönüşüme göndererek, 2010 yılında 3 tondan fazla kağıdın geridönüşümünü sağlayıp, ortalama 50 ağaç kurtardık. Pil atık kutusuyla ise pil atıklarımızı ayrıştırdık.

6. Gün ışığından mümkün olduğunca yararlanılacak şekilde tasarlanan GOSB Teknopark binamızın kapalı alanlarında kullanılan fotoselli aydınlatmayla, %18 daha az enerji harcadık. Aydınlık ve sera etkisi sağlayan yapı sayesinde, iç bahçelerde çeşitli çiçekler ve limon yetiştirdik. Çalışanlarımıza ferah bir ortam yarattık.

7. Azalan su kaynakları, yaşamın temelini teşkil eden suyun akıllı kullanımını, her gün artan bir şekilde zorunlu kılıyor. Binamızdaki musluklara takılan debi azaltıcı cihazlarla, ayda ortalama %10 oranında su tasarrufu sağladık.

8. İş ortaklarımız ve müşterilerimizle elektronik ortamda iletişim kurarak, önemli ölçüde kağıt tasarrufu elde ettik.

9. Şirket dışına gönderilen e-postalarımıza, “Bu mesajı yazdırmadan önce çevreye olan sorumluluğumuzu bir kez daha düşünelim. / Please consider the environment before printing this e-mail.” cümlesini ekledik.

10. Her alanda liderliği hedef seçmiş bir kurumun mensupları olarak, bu davranışlarımızla kendi doğal ve sosyal çevremize katkıda bulunduk, örnek olduk.