BLOG

Verimliliğe Yatırımın Adresi: Logo Yazılım
UniBusiness-Nisan Sayısı 11.04.2017|Logo Dünyasında Gündem

Verimliliğe Yatırımın Adresi: Logo Yazılım

Uygulama yazılımları pazarının öncü firmalarından Logo Yazılım, sunduğu çözümlerle şirketlerin tüm operasyonel süreçlerinde verimlilik ve hız sağlıyor. İstikrarlı büyümesini sürdüren firma, bünyesine yeni şirketleri katarak Türkiye pazarındaki rekabetçi konumunu da pekiştiriyor. 2016’da yüzde 48’lik bir büyüme elde ettiklerini söyleyen Logo Yazılım İcra Kurulu Başkanı M. Buğra Koyuncu, bu büyümeye paralel olarak yıllık gelirlerinin yaklaşık yüzde 35’ini Ar-Ge yatırımlarına ayırdıklarını belirtiyor.

Ürünleriniz şirketlerin verimliliğine nasıl katkıda bulunuyor?

Dönüşüm, dijitalleşme veya şirketlerin kendi süreçlerinde yazılım kullanması farklı açılardan verimliliği ortaya çıkarır. Birincisi daha çok iş yapar ve daha çok gelir elde edersiniz. İkincisi, aynı işi daha az maliyetle yaparsınız. Üçüncüsü, aynı işi daha az maliyetle ve daha az hatayla yaparsınız. Bu üç unsur şirketinize verimlilik sağlayabilir. Logo olarak bizim ürünlerimiz bu üç alanda da yarar sağlıyor. Ürünlerimiz sayesinde şirketler var olan kaynaklarıyla; finans, satış, muhasebe, üretim gibi ekipleriyle, yazılım çözümleri kullanarak ilave elemana ihtiyaç duymadan daha fazla işlem yapabiliyor. Bunların yanı sıra şirketler işlerini büyütürken kaynaklarını aynı sayıda büyütmek zorunda kalmıyor. Bu da maliyet ve işlem hacmi verimliliği sağlamak, süreçlerdeki hata paylarını minimize etmek anlamına geliyor. Bunu sadece kalite kontrol olarak düşünmemek gerekir. Bir kişi sahada dolaşırken, siparişi manuel olarak alıyor ve bilgileri aktarıyorsa, sonunda belirli hata payları ortaya çıkıyor. Bu da bir maliyet doğuruyor. Yazılım sistemleri kullanıldığında, işin içine onay ve kontrol mekanizmaları giriyor, sistem kendi içinde otomatik kontroller yapıyor.

AR-GE YATIRIMLARIMIZ  SÜRECEK

2017 yılında pazara sunulacak olan ve Ar-Ge çalışmaları devam eden yeni çözümleriniz neler?

Ekibimizin yaklaşık yüzde 70’i Ar-Ge alanında çalışıyor. Ayrıca satın alma ve birleşme yöntemleriyle de aramıza katılan şirketlerin bütün bilgi birikimini, teknolojisini ve ürünlerini kendimize transfer ediyoruz. Bu firmaların ürünlerini kendi platformlarımıza taşıyoruz, onları daha verimli, arayüz açısından Logo standartlarına daha uygun, daha kaliteli bir üretim hattına dahil ediyoruz. Bunlar da araştırma ve geliştirme faaliyetlerimizde önemli bir yer tutuyor. Ar-Ge ve ürün geliştirme faaliyetlerimizi, merkez ofisimizin de bulunduğu Gebze Organize Sanayi Bölgesi’ndeki teknopark ile Ankara ve İzmir Urla’da bulunan teknoparklardaki ofislerimizde yürütüyoruz. 2016 yılında Ar-Ge yatırımlarımızın toplam gelirlerimize oranı yüzde 35 seviyesinde oldu. Her geçen yıl bu alanda yaptığımız yatırımları artırarak sürdürmeyi hedefliyoruz. Global pazarda rekabet ettiğimiz yazılım firmalarıyla kıyaslandığında bile oldukça yüksek bir oran. Bu da bizim geleceğe ne kadar yatırım yaptığımızı gösteren bir değer.    

Teknoloji üretiminde Türkiye’nin yerini nasıl görüyorsunuz? Firma olarak bu alanda yatırımlarınız neler? Hedef pazarlarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Sürekli endüstri 4.0, bulut bilişim, dijitalleşme gibi kavramları konuşuyoruz. Teknoloji, ülkemiz için önemli bir çıkış noktası. Türkiye’deki BT altyapısı birçok Avrupa ülkesine kıyasla çok daha iyi durumda, çünkü son teknolojiye yatırım yaptık ve mimarilerimizi buna göre kurduk. Yarışa geç başlamamız avantajımız oldu. Aynı durum yazılım için de geçerli. Yazılım, altyapı ve donanımda iyi duruma gelen bir ülkenin önünde açılan yeni fırsat penceresidir, bu altyapı ve donanımın verimlilik üreten beyni, yazılımlardır. Türkiye, kamuda ve özel sektörde e-dönüşüm yani e-fatura, e-arşiv ve e-defter uygulamalarında iyi durumda. Devlet buna öncülük etti ve yasal düzenlemeleri hızla yaptı. Gönüllülük esasına göre uygulayan birçok Avrupa ülkesine fark atacak şekilde ileri geçtik. Türkiye’nin bu hamlelere ihtiyacı var, çünkü öyle büyük değişim ve dönüşümler ki, bir şirketin kendi iç motivasyonuyla bu geçişi başarabilmesi zor. Ülke olarak birtakım stratejilere ihtiyacımız var ve yakın geçmişe baktığımızda bu konuda iyi adımlar atıldı.

BÖLGESEL GÜÇ OLMAYI HEDEFLİYOR

Logo Yazılım olarak nasıl bir büyüme stratejisi izliyorsunuz?

2011 yılından bu yana, ERP çözüm kümesi için tamamlayıcı olduğuna inandığımız firmaları satın alarak sağlam büyümemizi sürdürüyoruz. İlk olarak 2011 yılında sektörün önde gelen şirketlerinden Coretech’i satın aldık. 2011’de çoğunluk hisselerini aldığımız iş analitiği yazılımları geliştiren WorldBI’ın tamamını 2013 yılsonunda bünyemize kattık. Aynı yıl yerel yazılım sektörünün önemli oyuncularından Netsis’in katılımıyla Türkiye pazarındaki rekabetçi konumumuzu pekiştirdik. 2014’te Logo Elektronik (e-Logo), 2015’te İntermat Bilişim A.Ş, Sempa ve Vardar Yazılım’ın hisselerini alarak büyümemize devam ettik. 2016 yılının Eylül ayında, 30.3 milyon Avro bedelle Romanya’nın en büyük yazılım firmalarından Total Soft şirketinin tamamını bünyemize kattık. Bölgesel güç olma yolundaki önemli adımlarımızdan Total Soft’un satın alınması, bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz en büyük alım oldu. Son olarak, Hindistan pazarında faaliyet göstermek üzere yüzde 66,6 oranıyla ana hissedarı olduğumuz Logo Infosoft Business Technology Private Limited unvanlı şirketi, GSF Software Labs LLC firmasıyla birlikte kurduk. Bu ortaklıkla Türkiye’deki başarılı KOBİ deneyimimizi Hindistan’a taşımayı hedefliyoruz.

YÜZDE 48’LİK BÜYÜME

2016 yılı birçok sektör açısından zor bir yıl oldu. Logo Yazılım, 2016 yılını nasıl geçirdi?

Zor dönemlerde tüm şirketlerin ayakta kalmak ve büyümek için atacakları en doğru adım verimliliğe yatırımdır. O nedenle kriz dönemlerinde ürünlerimize olan talep artışını net bir şekilde görebiliyoruz. Çünkü şirketler bizi rekabetçiliğini, verimliliğini artırma, bir anlamda kurtuluş aracı olarak görüyor. 2016 yılında kaydettiğimiz yüzde 48’lik büyümeyle kuruluşumuzdan bu yana en yüksek satış gelirine ulaştık. FAVÖK (Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr), yüksek kârlılığın etkisiyle yüzde 60 artış göstererek 86 milyon TL oldu. Net kârımızı yüzde 14’lük artışla 45 milyon TL’ye çıkardık, geçtiğimiz yıl satın aldığımız Romanya’da faaliyet gösteren Total Soft şirketi hariç, yüzde 27 seviyesinde gelir büyümesi gerçekleştirdik.

Logo Yazılım’ın 2017 stratejileri ve hedefleri nelerdir? Yeni dönem için yatırımlarınız neler olacak?

Yazılım sektörü açısından baktığımızda gelecekte bizi etkileyecek tek bir trend, paradigma ya da dönüşümden söz etmek mümkün değil. Birçok eğilimle, trendle aynı anda uğraşıp bunlarla başa çıkmamız, verimlilik elde edecek şekilde yararımıza kullanmamız gerekecek. Hibrit mimarisi dediğimiz bu yeni yaklaşım için biz de her türlü Ar-Ge ve yatırım faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Son yılların vazgeçilmez teması birçok farklı sistemi desteklemek, entegre kullanmak ve bunları yönetmek. Logo Yazılım olarak yeni nesil teknolojilerle geliştirdiğimiz birçok ürünle bu dönüşüm sürecini çok boyutlu olarak destekliyoruz. Bu süreçte en doğrusu kendi gerçeklerimizi, işimizin faydasını göz ardı etmeden sağlam ve akılcı kararlarla strateji oluşturacak şekilde her türlü yeniliğe açık olmak. Ancak tüm bileşenleri bir araya getirdiğimizde, gerçek bir stratejiden, verimlilikten ve rekabet avantajından söz edebiliriz. Logo tüm bu gelişmeleri ve eğilimleri analiz ederek yatırımlarının odağına bu trendleri alıyor.

UniBusiness - Nisan 2017

Paylaş