Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

ARY Danışmanlık: Logo Kültürünü Daha da İleriye Götürmek

Birbiriyle hem akraba hem de arkadaş olan, liderliği, ağabeylik ve ablalık duygusallığını çalışanlara hissettirebilen, bir yandan da kurumsal kuralları uygulayarak büyüyen, duygusal IQ’su son derece yüksek bir iş ortağı hayal edin. Yaklaşık üç sene önce Şahnaz, Seda, Selman ve Yusuf bunu hayal etmişler. Dört Talus yola çıktıklarında, bu hayali gerçekleştireceklerinden hiç kuşkuları olmamış. Logo Hikayem’in bu bölümünde ARYD’nin hikayesini aktarıyoruz.

2015 Mayıs’ta, o zamanın en büyük iş ortaklarından Aryada bölünme kararı alıyor. “40 kişilik kadrodan 6 kişi ile ARY kuruldu” diyor Selman. “Böyle bir bölünmenin ardından yaşadığımız en büyük zorluk müşteri portföyünü stabil tutmaktı. Radikal bir karar aldık. Eski portföyden bizim olmayan hiçbir müşteriye gitmedik” diyerek ekliyor.

Stabilleşme zamanları

Bölünme ve yeniden yapılanma zamanları içerisinde sert rekabet koşulları da baş göstermiş elbette. Başka yerden hizmet tercihi yapan müşteriler de olmuş. “30 müşteriye kadar düştük” diyor Seda. “Ama kalanlar, bizle etkin çalışmak isteyenler oldu”.

İşe hem böyle zor piyasa koşulları hem de yüksek satış hedefi ile başlıyor ARY. Bu zorlukları motivasyon kaynağına çeviriyorlar. Yeni şirketlerinde çalışma felsefelerini doğru temeller üzerine atıyorlar: Eşitlik, şeffaflık, bilgi kalitesi, paylaşım ve ödül.

Sohbet ederken seslerinde ve bakışlarında bile hissettiğim o enerjileri tabi ki boşa gitmiyor. 2015 yılı sonunda 60 müşteriye çıkıyor ARY. Yüksek satış hedefi tutturuluyor ve motivasyon daha da artıyor. “Çalışanla birlikte başarıyı paylaşmak bizde esastır” diyor Şahnaz. “Hep birlikte ter dökeriz ama çalışanlarımızı tatile de götürürüz.”

Logo kültürü

Selman ve Seda dahil, Logo’da çalışmış birçok kişi çalışıyor ARY’de. O kültürün öğrettiği problem odaklı çalışma, dinamizm ve inovasyon tutkusu üzerine konarak uygulanıyor. ARY’den hizmet aldığınızda son derece planlı, programlı ve kurumsal bir yaklaşım ile çalışıyorsunuz. İçeri baktığınızda, size bu yaklaşımı sağlayan ögelerin arasında, iyi arkadaşlık, sıkça yapılan iç eğitimler, işi seven çalışanlar ve efektif görev paylaşımı görüyorsunuz.

“Hiyerarşiyi azaltıp liderlik kavramına yönelmek ile doğru bir karar vermişiz” diyor Selman. “Ağabey ve abla olarak doğru aktörlerin bir araya gelmesi, bilgi ve tecrübe olarak çalışanları daha kolay besliyor.”

2017 Şubat ayında Onur Ercan’ın da takıma katılmasıyla çarklar daha hızlı dönmeye başlamış. “Bir satış toplantısına gideceğim zaman hangi süper güce ihtiyacım varsa yanıma onu alıyorum” diyor Şahnaz ve gülüyoruz. “İhtiyaç mühendislik ise Onur, kurumsal yaklaşım ise Seda, tecrübe ve samimiyet ise Selman. Veya bunların kombinasyonu.”

ARY Danışmanlık

Hızlı büyüme

Bu dinamizm 2016 yılı sonunda 80 müşteriye ulaştırıyor ARY Danışmanlığı.  2017 yılı sonunda ise 100 müşteriye ulaşıyorlar. 2018 yılı hedefleri ise daha da yüksek: 140 sözleşmeli müşteri. Bunu gerçekleştirirken çalışma düzenlerini de aksatmıyorlar. Bilgi paylaşımı ve doğru delegasyon ile 22 kişilik ekiplerinin kendine güveni ve motivasyonu tam. Bu motivasyonun önemli bir sebebi de iç eğitimler. “Microsoft sertifikaları, İngilizce eğitimleri ve benzeri eğitimleri sıkça sağlamaya çalışıyoruz ekibimize” diyor Selman. “Logo ürünleri veya yeni sürümler konusunda ise herkes çalışıp ekibe eğitim veriyor. Böylece kolay öğrenmeyi ve uzmanlaşmayı sağlıyoruz.”

Yasal düzenlemeler konusunda müşterilerine pro-aktif yaklaşıyorlar. “Merkeze Logo  ürününü yerleştiriyoruz. Etrafına ise en çok para kazandıran değil, müşteriye en çok faydayı kazandıran ürünü koyuyoruz” diyor Selman. “Sonuç da tam istediğimiz gibi: Sıfır iade.”

Logo ile olan iletişimlerinde de hep çok dürüst ve şeffaf olmuş ARY. Bu yaklaşım, kendi geliştirdikleri ürünlerin de ekosisteme doğru girmesini sağlamış. “BudgetLAB bütçe ürünümüze yatırım yapıyoruz ve beklentimiz büyük” diyor Onur.

Konu gelecekten açıldığında ise, Selman Talus, Seda Talus, Onur Ercan ve Şahnaz Talus’ un gözlerinde, o bahsettikleri 2015 yılındaki parıltıyı görmemek mümkün değil. “Müşteri kayıp oranımız sıfıra yakın neredeyse” diyor Şahnaz. “Bu konuda kendimize ve ekibimize güvenimiz tam.”

Seda da ekliyor: “200 müşteriye ulaşmayı istiyoruz. Ve bunu yaparken mevcut müşterilerin memnuniyetini daha da fazla artırmak istiyoruz. Müşteri memnuniyeti başarının ölçüsüdür.”

“Logo var olduğu sürece biz de varız” diyor Selman da. “Ekibimize daha da fazla yatırım yaparak, daha kapsamlı eğitimler aldırarak ve belki de daha eğlenceli bir ofis ortamı sağlayarak en iyi olmak istiyoruz.”