Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Başarılı Bir Web Sitesi Kurmak İçin Yapmanız Gerekenler

Günümüzde hiçbir şirketin dijital dünyaya uzak kalma gibi bir durumu söz konusu olamıyor. Etkili bir web sitesi, şirketinizin dijital alemde temsili ve varlığı konusunda önemli rol oynayacaktır. Web sitenizi geliştirmek için bazı konularda genel bilgilere sahip olmanız -web sitesini kurmak için işin profesyonellerinden destek alsanız bile- işlerinizi kolaylaştıracak ve hakimiyetinizi güçlendirecektir. Bu hızlı rehberimizde başarılı bir web sitesinin geniş açı fotoğrafını çekiyoruz.

Şirketinizin web sitesini oluşturma aşamasında alacağınız bazı tedbirler, maliyetinizde önemli kazanımlar sağlayabilir. Maddi tasarrufun yanı sıra, zamandan kazanmak için de doğru planlama şart.

Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken bazı temel hususlar bulunuyor:

  • Web sitenizin hedef kitlesini doğru belirleyin. Tasarım, mimari ve genel akışla ilgili konularda hedef kitlenin ihtiyaç ve bakışını göz önünde bulundurun. 
  • Sitenizde ürünlerle ilgili genel bilgileri vermenin yanı sıra, tüm sipariş ve ödeme işlemlerini de buradan yapacaklar mı emin olun. Bir e-ticaret sitesi kurmak veya site içinde online mağaza açmak maliyetleri tamamen değiştirecek, işini boyutunu belirleyecektir.
  • İmkanlarınızı göz önünde bulundurarak, sitenizin kurulumuna ayıracağınız bütçeyi belirlemeye çalışın. Bunun için iyi bir fizibilite şart. Ayrıca zaman hedeflerinizi de koyup buna uymaya çalışmalısınız.
  • Projeyi hayata geçirirken işin ne kadarını içeride halledip, ne kadarını dışarıya yaptıracağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Örneğin tasarımını dışarıda bir çözüm ortağına yaptırıp, tüm proje yönetimi ve yazılım işlerini kendi ekibinizle kotarabilirsiniz. Doğrudan bütçeyi ve zamanlamayı ilgilendiren konular olacaktır.

Siteyi kurarken temel adımlar

  • İsim ve alan adı seçimi
  • Alan adı kaydının yapılması
  • Barındırma (hosting) kaydının yapılması
  • Site tasarımının yapılması
  • Site içeriklerinin oluşturulması
  • Site görevlerinin belirlenmesi
  • Sitenin pazarlanması

Hosting işlemleri

Hosting veya Türkçesiyle barındırma, seçimi internet sitenizin yer alacağı alan anlamına geliyor. Bu konuda farklı dört farklı seçeneğiniz olacak:

Hazır hizmet sunan şirketler: Bu şirketler hosting ve disk alanı hizmetleri ile birlikte web sitenizi hızlı bir şekilde kurabilmeniz için hazır şablonlar sunarlar ve kuruluma destek olurlar. Maliyeti düşük, kolay ve hızlı bir yöntemdir. Fakat bazı handikapları da yok değil. Örneğin tüm işlemleriniz ve güncellemeler için onlara bağımlı kalırsınız ve çok hızlı dönüş almanız zor olabilir.

İnternet Servis Sağlayıcılar (ISP): İnternet bağlantı hizmetini aldığınız ve e-posta adresinizi veren İSS’lerin hemen hepsi hosting hizmeti de vermektedirler. Bu şirketlerin verdiği alan adı hizmetinden de faydalanıp şirket veya markanızla bir web sitesi oluşturabilirsiniz. İSS’lerle çalışma hızlı ve güvenlidir. 

Hosting şirketleri: Bu tip şirketlerin ana faaliyet alanı barındırma hizmetidir. Müşterileri çoğunlukla küçük işletmelerden oluşur. Hosting şirketlerinden hizmet alırken de kendi alan adınızı kullanabilirsiniz. Profesyonel barındırma hizmetinin çok sayıda avantajı vardır. Veri tabanı entegrasyonu, video yayınlarını destekleyecek bant genişliği, site istatistikleri, site arama motoru hosting şirketi tarafından sağlanır. Elbette maliyet olarak diğerlerinden biraz yüksek olacaktır.

İçeride barındırma: E-ticaret sitenizi şirketinizin imkanlarıyla barındırmak da bir çözüm. Bir şirketin yazılım, donanım, personel ve bu işe ayrılmış telekomünikasyon hizmetlerinin tamamına kendisinin sahip olarak, web sitesini kendi başına kurması ve barındırması oldukça önemli avantajlar sağlar. Tabi burada maliyet yine dezavantaj olarak öne çıkıyor. Örneğin bankalardaki gibi, güvenliğin çok önemli olduğu ya da fikri mülkiyet hakkının korunmasının gerektiği gibi durumlarda tek barındırma alternatifi içeride barındırmadır.

Alan adı seçimi

Alan adı şirketinizin internet dünyasında; kimliği, adresi ve yaratılan markanız olacaktır. Bunun için alan adınızı seçerken çok dikkatli olmalısınız.

Alan adınız şu özellikleri bulundurmalı:

  • İnternet üzerinden yaptığınız iş ile ilgili olmalı
  • Hatırlanması kolay olmalı
  • Kısa olmalı
  • Ayırt edici olmalı
  • Kategori isimleri, jenerik isimler alan adı olarak kullanılmamalı (örneğin; www.plastik.com gibi)
  • Karmaşık numaralar ve noktalama işaretleri içermemeli
  • Satın almaya uygun olmalı

Alan adı kaydının yapılması

Alan adları tüm dünyada ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) şirketi tarafından kaydedilmekte ve tutulmaktadır. ICANN’ın her ülkede olduğu gibi Türkiye’de de yetkilendirdiği şirketler bulunmaktadır. Bu şirketler aracılığıyla seçmiş olduğunuz alan adını kaydettirebilirsiniz.

Sonu “.tr” (Türkiye) ile biten alan adları Türkiye’de ODTÜ tarafından yönetilmektedir. Bu alan adını alabilmeniz için şirketinizin veya markanızın resmi adının almak istediğiniz (“.tr” ile biten) alan adı ile aynı olması gerekmektedir.

Geleneksel dünyada varlığı bulunan şirketlerin çoğunluğu alan adı olarak mevcut isimlerini seçerler. Diğer alternatif ise internette yeni bir isim kullanarak yeni bir marka yaratma alternatifidir.

Web sitesi tasarımı

Web sitesi tasarımına müşterilerinize internette yaşatmak istediğiniz deneyimi düşünerek başlamalısınız. Tasarım işine girmeden önce hedef kitlenizi, beklentilerini ve internette onlar için nasıl bir problemi çözeceğinizi düşünmelisiniz.

Web sitenizin tasarımını yaparken dikkat etmeniz gereken birkaç önemli nokta bulunmaktadır;

Web Sitesinin Stili: Web sitenizin stili sitenizin ziyaretçilerinizin gözündeki ilk imajıdır. Renkler, görüntü kalitesi, yazı karakteri ve yazım hatalarının olmaması gibi detaylar web sitenizin stilini oluşturur ve kurumsal yapınızla desteklenmesi gerekir.

Web Sitesinin Kişiliği: Web sitenizin kişiliği oluşturduğunuz stilin hedef kitlenizin beklentilerine cevap verebilecek hale getirilmesidir.

Web Sitesi Haritası ve İçerik Organizasyonu: Sitenizdeki içeriklerin sınıflandırılması ve kolay ulaşılabilir olması kullanışlılık açısından çok önemlidir. Potansiyel müşterilerinizin sitenizde uzun zaman geçirebilmesi ve aradıkları içeriğe ve/veya bilgiye kolay ulaşabilmeleri için yapılan tüm faaliyetler bu organizasyonun bir parçasıdır.

Sayfa Tasarımı: Sayfa tasarımı web sitesi tasarımının tüm diğer adımlarının ahenk içerisinde çalışması ile ortaya çıkarılan bir vitrindir. Ana sayfa tasarımı kullanıcıların site içerisinde kalmak veya gitmek gibi sizin için çok önemli bir kararı verdikleri noktadır. Bu nedenle iyi tasarlanması ve kullanıcı odaklı olması gerekir.

Web sitesi tasarımında en çok dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri sitenin performansıdır. Performans “hız” ile eş anlamlıdır ve hızlı çalışmayan bir sitede zorunda olmadıkça kimse zaman geçirmek istemez.

Web sitesi tasarımlarınız için tasarım ajanslarından profesyonel destek almak bu noktada işinizi kolaylaştıracak ve size zaman kazandıracaktır.

Site içeriği oluşturma

Web sitenizin içeriği ziyaretçilerinizin ve müşterilerinizin sitenize gelme ve orada kalma sebebidir. Temel olarak iki türlü içerik vardır. Statik İçerikler yani bir kere konulan ve uzun süre güncelleme gerektirmeyen içerikler ve Dinamik İçerikler yani sürekli güncellenen ve takip gerektiren içerikler.

İçerik oluştururken çoğunlukla yapılan hatalar ve dikkat etmeniz gerekenler aşağıdaki gibidir:

  • Ana sayfada, ürünlerinizi cazip göstermek için, çok fazla bilgi vermeye çalışmayın. Her ürünün yanına “daha fazla bilgi” gibi bir link koyun. Merak eden müşteriniz bu linke tıklayarak ilgilendiği ürün hakkında daha fazla bilgi alabilir.
  • Web sayfanızda asla şirket içi jargonu kullanmayın.
  • Görseller, videolar, sayfa açılırken çalan müzik sayfanızı çok şık bir hale getiriyor olabilir, ancak sayfanız 12 saniye içerisinde yüklenmiyorsa büyük bir ihtimalle ziyaretçi tarafından kapatılacaktır.
  • İnsanlar çoğunlukla detaylı bilgiyi satır satır okumaz, sadece göz atar. Bunun için kısa paragraflar ve ara başlıklar kullanmak faydalı olacaktır.
  • Dinamik içerikler müşterilerinizin sitenize ziyaretini etkileyen içeriklerdir. Bu yüzden gerçek içerikle ve düzenli bir şekilde güncellenmesine çok dikkat edilmelidir.
  • İçeriklerinizi kendiniz üretebileceğiniz gibi bu hizmeti dışarıdan, profesyoneller yardımıyla da halledebilirsiniz. Bunun yanında müşterilerinizden gelen kullanıcı yorumları gibi içerikleri de web sitenizde kullanabilirsiniz.

Site pazarlanmasının yapılması

Web sitenizi kurdunuz, işiniz bitti mi? Hayır. Şimdi de iyi biçimde kurduğunuz sitenizi aynı profesyonellikle pazarlamalısınız. Sitenizi iç ve dış pazarlama yöntemlerini kullanarak dünyaya pazarlayabilirsiniz.

İç Pazarlama: Şirket içi aktivitelerden oluşan pazarlama teknikleridir. Örneğin memnun müşteriler tarafından şirket hakkında yazılanlar, alınan ödüllerin gösterildiği bir sayfa, şirket çalışanları tarafından atılan her e-postanın altına eklenen, çıkan her paketin, verilen her kartvizitin vb. üstünde bulunan web adresi yazılması gibi yöntemler iç pazarlama olarak sıralanabilir.

Dış Pazarlama: Şirket dışı aktivitelerden oluşan pazarlama tekniklerini sayabiliriz. Örneğin arama motorlarıyla yapılacak işbirliği ile ilgili aramaların üst sıralarında web sitesinin reklam olarak görünmesini sağlamak, başka web sitelerine banner reklamı, pop-up reklam vermek; e-posta pazarlama ve sosyal medya pazarlama en önemli dış pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor.