Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

e-Fatura entegratörü seçerken dikkat edilmesi gerekenler

Teknolojideki gelişmelerin ve dijitalleşmenin etkisi sağlıktan bürokrasiye, ticaretten iletişime tüm sektörlerden belirgin şekilde hissediliyor. E-dönüşüm kavramı, 2004’lü yıllarda hayatımıza girdiğinden beri çok hızlı bir dijitalleşme yaşanıyor. Alışverişin şekli e-ticarete dönüşürken, muhasebe birimlerinin klasörlerini dolduran basılı faturalar bilgisayarda oluşturulup saklanabilen e-Fatura’lara dönüşüyor. Kurumların geleceğini belirleyen bu küresel süreçte özel entegratör seçimi de hassasiyet taşıyor. Bu yazımızda e-Fatura entegratörü seçerken dikkat edilmesi gerekenleri yazdık.

Yayımlanan tebliğe göre 2019-2020 hesap dönemleri cirosu 5 milyon TL üzeri olan mükelleflerin 01.07.2021 tarihi itibarıyla e-Fatura ve e-Arşiv uygulamasına geçme zorunluluğu bulunuyor. e-Dönüşüm hizmeti için elektronik kayıt oluşturma yetkisine sahip olan özel entegratörler; mükelleflerin tüm kayıtlarını oluşturduğu gibi kayıtların takibini de yapıyor. e-Fatura ile e-Arşiv Fatura kayıtlarını yüksek hızda imzalama gücüne sahip HSM cihazlarıyla imzalayan entegratörler 7/24 erişilebilir durumda bir sistem vadediyor. Mükellefin kayıtlara web portalından erişmesine imkân tanıyor ve mükellefin verilerini yedekleyerek veri kayıpları yaşanmasının önüne geçiyor.

Entegratör seçiminde dikkat edilmesi gerekenler

Özel entegratör ile çalışmak e-Dönüşüm sürecinde güven bakımından avantaj sağlıyor. GİB’in kendisine verdiği yetkinin dışına çıkmayan entegratörlerin seçiminde aşağıdaki unsurları göz önünde bulundurmak gerekiyor:

  • Entegratörün Gelir İdaresi Başkanlığı’nın zorunlu kıldığı koşulları taşıması ve gerekli yeterliliklere sahip olması (e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-İrsaliye, e-Defter, e-SMM, e-MM izinleri almış olması)
  • Sistemin 7/24 çalıştığının sözünü vermesi ve destek hatlarının yoğunluktan dolayı uzun süre bekletmemesi
  • Veri saklama hizmeti verebilmek için güçlü bir alt yapısının olması
  • Felaket durumunda verilerin korunmuş olmasını sağlamak üzere veri yedeklemesi yapması
  • Kurumsal kimliğe sahip olması ve finansal kapasitesinin güçlü olması
  • Entegratörün e-Belge sistemlerine halim olması
  • Portal arayüzünün kullanıcı dostu olması ve gelişmiş fonksiyonlara sahip olması
  • Portalın hem web hem mobil erişime olanak tanıması
  • e-fatura sisteminin ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) programlarıyla entegre olabilmesi

Neden eLogo?

Türkiye’nin en çok tercih edilen dijital dönüşüm çözüm ortağı eLogo’nun altyapısı  tüm yazılımlarla entegre olabiliyor. İhtiyaçlara yönelik özelleştirilebilen çözümler işletmelerin rekabette fark yaratmalarını sağlıyor. Sektörel bazda değişen ihtiyaçlar da göz önünde bulundurulurken yeni ya da değişen yasal mevzuatlara hızla adapte olmak mümkün oluyor. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın belirlediği standartlara uygun olarak geliştirilen e-Fatura çözümleri kâğıt kullanımı azaltılıyor, maliyet avantajı sağlıyor ve iş gücüne zaman kazandırıyor.