Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

İnternetten Satış Yapanlara Efsane Cuma Tavsiyeleri

Son yıllarda ülkemizde de daha heyecanlı biçimde yaşanan “Efsane Cuma”, bu sene daha hareketli geçecek gibi görünüyor. Ürünlerinizle öne çıkmak için dikkat etmeniz gerekenleri bu blog yazımızda anlattık.

Efsane Cuma her yıl biraz daha yoğun geçiyor. Geçen yılki hareketliliğe bu seneki ilgiye bakacak olursak, belli ki çok daha büyük bir satış hacmi ortaya çıkacak. İnternetten satış yapıyorsanız bu durum sizi yakından ilgilendiriyor.

Amerika Birleşik Devletleri’nde Black Friday (Kara Cuma) olarak adlandırılmasının sebebi, gece karanlığında bu süper indirimli alışverişin sürüyor olması. Ülkemizde farklı biçimde adlandırılan bu gün, küçük büyük çoğu alışveriş sitesinin önemli fırsatlar sunarak yıl sonuna doğru hedeflerini tutturmaları konusunda da önemli bir fırsat. 

İndirimli ürünlerin satışa çıktığı Efsane Cuma dönemi, siteler arası rekabeti de körüklüyor. Siteye gelen her ziyaretçi alışveriş yaparak ayrılmıyor, rakip sitelere de göz atmak istiyor. Ortalama sepet terk oranı yüzde 60’ı geçiyor. Peki ziyaret oranlarını satışa döndürmenin yolları neler? 

Ülkemizde online alışverişlerde sepet terk oranları yüzde 60’larda. Sitelerin bu hız ve dinamizm karşısında ziyaretçileri yakalamak için özel kampanya modelleri uygulamaları gerekiyor. Ziyaretçilerin, e-ticaret sitesine girmesi, ürüne bakması, herhangi bir içerik sayfasını incelemesi, ürünü sepete eklemesi ve hatta tam siteden ayrılmasına yönelik hareketleri izlenmeli, kullanıcı davranışları değerlendirilmeli ve tam anında ziyaretçinin dikkati çekilmelidir. Sadece Efsane Cuma dönemi için değili genel anlamda ziyaretleri satışa döndürebilecek kampanya modellerini  9 ana başlıkta toplayabiliriz.

1. İndirimleri ödeme yöntemine göre belirleyin

Sepet terk etme oranlarını etkileyen nedenlerin başında, ödeme adımında beklenmedik fiyatlarla karşılaşılmasıdır. Tam ödeme adımında kredi kartı, havale gibi ödeme tiplerine göre kampanyalar yapılabilir ya da hediye çeki kullandırılabilir. Ödeme bazlı kargo kampanyası ile ekstra indirimler de sunulabilir. Bu adımda ziyaretçi ya vazgeçer ya siparişi tamamlar.  Ödeme adımında seçtiği ödeme yöntemine göre %5, %10 şeklinde sepet tutarına göre indirimler yapmanız, ödeme adımında vazgeçme oranlarını düşürmeye yardımcı olacak bir hamledir.

2. İndirim kuponu ile dinanizm katın

Özellikle de özel günlerde sitenizde, pop-up ya da sabit bir banner yardımıyla ya da tam sitenizden çıkarken ziyaretçilerinize, ilk alışverişlerinde kullanmak üzere bir kupon kodu hediye ettiğinizi söyleyebilirsiniz. Kupon kodu hem yeni ziyaretçileri yeni müşteriye çevirmenizi hem de yeni müşterileri geri gelen müşteri olarak kazanmanıza yardımcı olur. Ziyaretçi tam siteden ayrılmak üzereyken çıkış butonuna yaklaştığı anda, “dur gitme işte sana özel hediye çeki’’ gibi otomatik pop-up ile ilgisi çekilerek alışverişe yönlendirilebilir.

3. “3 al 2 öde” gibi kampanyalar yapın

Bu model özellikle perakende tarafında muhteşem ilgi çeken bir kampanya modelidir. Bu model online alışverişte de sepet ortalamasını yükseltme ve stokları eritmede oldukça etkilidir. Yeni sezon ürünlerini öne çıkarmak ya da herhangi bir markanın sipariş ortalamasını yükseltmek için kullanılabilir.

4. Tüm ürünlerde özel indirim

Özel alışveriş dönemlerinde sıkça tercih edilen ve stokları eritmede etkili olan ilk indirim modeli ürün bazlı yüzde indirimleridir. Tüm ürünlerinizde geçerli olmak üzere sadece bu günlere özel % 50 gibi fark yaratacak bir indirim sunabilirsiniz.

5. Sepete özel indirim fırsatı

Giyim, elektronik ve ayakkabı Efsane Cuma döneminde en çok tercih edilen ürün gruplarıdır, bu ürünlere özel sepette belirli bir alışveriş tutarı üzerinden yüzde ya da tutar bazında ekstra indirimler sunabilirsiniz. Sepet adımında yapacağınız her indirim stoklarınızı eritmenizdeki en etkili aracınız olacaktır.

6. İndirimli ürünler için ayrı kategori

2 al tek öde ya da 1 alana 1 bedava. Tüm kampanyalı ve bu alışveriş günlerine özel ürünleri tek bir kategoride toplayın. Örneğin; Efsane Cuma  ya da Siber Pazartesi Özel şeklinde indirimli ürünlere kolay erişim ve alışveriş imkanı sağlayın.

7. Özel kargo kampanyaları düzenleyin

E-ticaret sitelerinin özel günlerde uyguladıkları en etkili kampanya modellerinden biridir. Alışverişlerde; Kargo 1 TL ya da tüm ürünlerde kargo ücretsiz yapmanız yine bu dönemlerde sepet ortalamanızı arttıracaktır.

8. E-posta ile tanıtımlar yapın

Sepetinde ürün bırakan üyelerinize ya da e-posta bülten listenizdeki kişilere tek bir e-posta ile kara cuma ve siber pazartesiye özel tüm kampanyalarınızı sunan bir bilgilendirme yapın, sizden neden alışveriş yapması gerektiğini gösterin, istediği kampanya ile alışverişini avantajlarla dolu bir şekilde tamamlasın.

9. Site içinde pop-up tanıtımlar

Herhangi bir marka, kategori ya da ürün sayfasında bulunan ziyaretçilere, belirli bir süreden sonra pop-up çıkararak, ziyaretçiye hiç beklemediği bir anda indirim sunmanız alışverişe yönlendirmede etkili olacaktır.