Satış Pazarlama

İşiniz ve Şirketiniz İçin LinkedIn Kullanma Rehberi

İş dünyasına yönelik sosyal ağ sitesi LinkedIn, geçtiğimiz yıllarda düzenli olarak büyüme gösterdi ve günümüzde dünya çapında 500 milyon kullanıcıyı aştı. Microsoft tarafından satın alındıktan sonra büyümesine kaldığı yerden devam eden LinkedIn, 200 farklı ülkeden üyeye sahip. Site, kendi kariyer alanınızı paylaşan insanlarla bilgi, fikir ve iş fırsatı alışverişi yapmanız için tasarlanmış. LinkedIn’e hâlâ kaydolmamış olanlar veya yeterince ilgi göstermeyenler için bu rehberi hazırladık.

Kariyer söz konusu olduğunda reklamınızı yapmanın elbette faydaları olacaktır; ancak LinkedIn ve diğer iş siteleri arasındaki en büyük fark, başkalarının sizi destekleyip tavsiye edebilmesidir. Birisinin şu anda veya geçmişte birlikte çalıştığı veya iş yaptığı bir diğer şahsı tavsiye etmesi işvereni son derece memnun edecektir. Bu yüzden belli bir iş arıyorsanız veya bir değişikliğe ihtiyacınız varsa, LinkedIn’i hayallerinize doğru atılan bir ilk adım olarak görebilirsiniz.

Saniyede ortalama 4 yeni üyenin katıldığı ve gitgide daha fazla işverenin eleman bulma araçlarını kullandığı düşünüldüğünde, buraya kaydolmanın tam zamanı olduğunu söyleyebiliriz.

1. Profilinizi oluşturmaya başlayın

LinkedIn hesabınız yoksa LinkedIn.com adresine gidin ve “LinkedIn’e Bugün Katılın” başlıklı formu doldurmaya başlayın. Sonraki aşamada bilgilerinizi girerken özenli olun, bu bilgiler profilinizin nerede sergileneceğini ve potansiyel bir işverenin arama sonuçlarında çıkmanızı sağlayacak anahtar kelimeleri de belirleyecektir.

2. İrtibatlar edinmek için e-postanızı ekleyin

Hotmail, Outlook veya Gmail kullanıyorsanız LinkedIn, adres defterinizdeki LinkedIn üyelerini tespit edebilir. Buna değecek, çünkü yaptığınız her bağlantı, tanıdığınız kişilerle ilişkili yüzlerce insan tarafından görülmenizi sağlayacak. Endişelenmeyin, kimlerle bağlantı kurulacağı konusunda son kararı siz vereceksiniz.

3. Yeni profilinizi paylaşın

Artık yeni oluşturduğunuz LinkedIn profilinizi Twitter veya Facebook’ta paylaşabilirsiniz. Bunu hemen yapmak şart değil. Diğer sosyal ağlarda paylaşmadan önce LinkedIn profilinizin tam istediğiniz gibi olduğundan emin olun. Daha sonra paylaşmak için kişisel profil adresinizi istediğiniz bir sosyal ağa yapıştırmanız yeterli olacaktır.

4. Plan düzeyinizi seçin

Ücretsiz LinkedIn planı, işverenlerin sizi tanıması için gerekli olan her şeyi içerir. Ancak profilinize bakan herkesi görmek istiyor ve bağlı olmadığınız (ama iş arayışınızda size yardımcı olabilecek) insanlarla irtibat kurmak için Inmail’den yararlanmak istiyorsanız, Premium plana geçmek yararlı olacaktır. Biz ücretsiz (Basic) planla devam edeceğiz.

5. Profilinizi doldurun

Şimdi mavi kutuda beliren soruları cevaplayın. Normal bir CV’de olduğu gibi, geçmişte çalıştığınız işlerinizi girin. Özet kısmı, ana uzmanlık alanlarınızı kapsamalı ve Deneyim kısmı da geçmiş işlerinizin neyle ilgili olduğunu belirtmelidir. Eğitim kısmına bitirdiğiniz üniversiteyi ve Yetenekler altına da uzmanlık alanlarınızı yazabilirsiniz.

6. Profilinizi tamamlayın

İlerledikçe LinkedIn size profilinizin ne kadarının tamamlandığını bildirecektir. Burada konuyla ilgili mümkün olduğu kadar iş tecrübesi belirtmeniz yararınıza olacaktır. Ayrıca fotoğrafınızı da yükleyin ki insanlar isminizle birlikte simanızı da tanısınlar. Fotoğrafın mümkün olduğu kadar resmî görünmesine dikkat edin.

7. İnsanlara bağlanın

Profilinizi oluşturduğunuza göre onu artık paylaşabilirsiniz. 2. adımda aktardığınız irtibatlarınız başlangıç olarak birtakım irtibatlar edinmenizi sağlamıştır. Eğer durum böyle değilse, sayfanın sağ üst köşesindeki arama çubuğundan kişi araması yapabilirsiniz. Çevreniz büyüdükçe site, mevcut bağlantılara dayalı olarak başkalarını size önerecektir.

8. Arkadaşlarınızı destekleyin

İrtibatlarınız arasındaki bir kişinin belli bir alanda yetenekli olduğunu düşünüyor ve vereceğiniz desteğin görülmesini istiyorsanız, profilindeki “Yetenek & Uzmanlıklar” kısmında onu tavsiye etme imkânınız olacak. Ayrıca, tavsiyenizden haberdar edilecek ve bu da sizin onlardan tavsiye alma olasılığınızı artıracaktır.

9. Tavsiye toplayın

Yaptığınız işin değerini bir işverenin anlamasının en iyi yolu, hâlihazırda ve geçmişteki iş arkadaşlarınızdan sizi “tavsiye etmelerini” istemek olacaktır. Bu tavsiyeler profilinizin alt kısmında bulunur ve referans görevi görürler. Çalıştığınız insanlardan bu tavsiyeleri istemekten çekinmeyin ama çok rahatsız edici olmamaya dikkat edin.

10. İş tekliflerini bekleyin

Profilinizin güncelliğini koruması için onu arada bir güncellemeniz gerekecektir. Ayrıca size uygun, başvurabileceğiniz işleri bulmak için iş arama seçeneğini kullanmanız da iyi bir fikir olacaktır. Desteklenen ve tavsiye edilen bir profilinizin olması, amacınıza çok daha fazla yaklaştığınızı gösterir. Bunu güncel tutup birkaç da LinkedIn grubuyla ilgilendiğiniz takdirde birisi yakında sizinle irtibata geçebilir.

Özel gruplara katılın

Yeni fırsatları yakalamanın veya çalıştığınız işteki performansınızı artırmanın bir yolu da işinizle ilgili birkaç LinkedIn grubuna katılmaktır. Gezinti çubuğundaki “Gruplar”a tıklayarak size tavsiye edilen gruplara göz atın.

Güncellemelere abone olun

Başkalarının durumlarındaki değişiklikler de iş bulmanıza yardımcı olabilir. İnsanların iş rollerindeki değişiklikleri takip etmek için LinkedIn’deki güncellemeleri e-postayla da alabilirsiniz. İsminize ve “Ayarlar”a tıklayın, “E-posta Tercihleri”ne girin ve almak istediğiniz güncellemeleri seçin.

Profilinizi kimler görüntüledi?

Profiline baktığınız kişilerin isminizi görmelerine izin verirseniz, siz de kendi profilinize bakanların listesini görebilirsiniz. Bu ayar sizi rahatsız ediyorsa vakit kaybetmeden kapatmanızda fayda var.

Sözlüğü

Inmail: LinkedIn’in e-posta hizmetidir ve genel tanışma süreci ve irtibat bilgileri gerekmeden LinkedIn üzerindeki herhangi biriyle irtibat kurmanızı sağlar. Inmail, insanlarla doğrudan konuşmanızı sağlar.

Uzmanlık: Birisinin uzmanlığını onayladığınızda, bu tavsiyeniz kişinin profilinin alt kısmında görünür. Resminiz, şahsın bir yeteneğinin yanında belirir ve bu da o şahsın bu uzmanlık alanında başarılı olduğunu ifade eder. İnsanlara ne kadar iyi olduğunuzu söylemekten vazgeçin. Bırakın bunu başkaları sizin için yapsın! İş arkadaşlarınızdan sizi tavsiye etmelerini isteyin.

LinkedIn ağı: Katılmayı seçtiğiniz LinkedIn gruplarının üyeleri dâhil olmak üzere LinkedIn üzerinde direk olarak bağlı olduğunuz insan grubunu temsil eder (üç derecelik ayrım çerçevesinde).

14.09.2018
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.