Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

İTO 8 Ülkeye Fuar Çıkarması Yapacak, 2019 “İhracat Yılı” Olacak!

Döviz kurundaki dalgalanmalar sonrasında ihracatçılar için önemli bazı fırsatların ortaya çıkması, İstanbul Ticaret Odası’nı da harekete geçirdi. İTO, 2019’u “Ekonomimize Global Nefes: İhracat Yılı” ilan ettiğini duyurdu. Türk girişimcisini 2019’da Almanya, İngiltere, İspanya, Fransa, Çin, Kanada, Rusya ve BAE’de 38 fuara taşıyacak olan İstanbul Ticaret Odası, 2 yıl arka arkaya ihracat yapmamış olan ve özellikle imalatçı ihracatçı firmalara destek olacak.

Ekonomideki gelişmelerin son dönemde döviz kuruna odaklı olmasının önüne geçmek amacıyla, katma değerli üretimin gücünü kullanacak faaliyetlere bir yenisini İstanbul Ticaret Odası (İTO) ekledi. Rotasını ihracata çeviren İTO’nun hedefi, 2019’un “İhracat Yılı” olması. Yapılan açıklamada İTO Başkanı Şekib Avdagiç’in “Rotamız, ihracattır. İstanbul Ticaret Odası olarak, 428 bin müteşebbis üyemizden aldığımız güçle 2019’u, ‘Ekonomimize Global Nefes: İhracat Yılı’ ilan ediyoruz” sözlerine yer verildi.

İhracat yapmamış işletmelere özel destek

İlk kez ihracat yapan ya da iki yıl arka arkaya ihracat yapmamış, özellikle imalatçı ihracatçı firmalar bu kapsamda öncelikli olarak desteklenecek. KOBİ’lerin ihracatçı olmalarının önemine dikkati çeken Şekib Avdagiç, “Küçük-büyük her üyemizin ihracat yapması, yapabiliyor olması en büyük hedefimizdir. Küçük girişimcilerimizin ilk kez e-ihracatla yapacağı bir satış, 20 dolarlık bile olsa, o firma için küçük ama biriktiğinde Türkiye için büyük bir adım olacaktır” diye konuştu.

“Ekonomimize Global Nefes: İhracat Yılı” konsepti çerçevesinde, ihracat odaklı bir dizi faaliyet gerçekleştirecek olan İTO, Türk girişimcisini 2019’da Almanya, İngiltere, İspanya, Fransa, Çin, Kanada, Rusya ve BAE’de 38 fuara taşıyacak.

İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç

8 ülkede 38 fuara çıkarma yapılacak

Gelecek yıl, İTO üyelerini Ocak ayından Aralık ayına kadar tam 38 fuara, 900 firma ve 17 bin metrekarelik alanla taşıyarak Türk ürünlerinin teşhir edilmesine destek olacak. Böylece B2B görüşmeler, standlar ve sektörel heyet programları ile ihracata değer katılması hedefleniyor.

İTO Başkanı Avdagiç, İhracata İlk Adım Programı’na, 2019 yılında yeniden başlayacaklarını belirterek, hayata geçirilecek ihracat odaklı diğer çalışmaları da şöyle anlattı:

“Yerli ve yabancı ana sanayicilerin satın alma bölümlerine doğrudan özel olarak, teknik talep eşleştirme organizasyonları yapacağız. Yani 2018 yılında düzenlediğimiz Tedarikçi Günlerini, kapsamlı ve yaygın hale getireceğiz. Türk girişimcilerin dış pazarlara açılmasına yönelik verilen ulusal ve uluslararası destekler için Girişimci Günleri düzenleyeceğiz. Ticaret, dijital pazarlama gibi alanlarda sektörlerin tüm paydaşlarının katılacağı konsept seminerler gerçekleştireceğiz. İhracat ile ilgili süreci yavaşlatıcı ve maliyet artırıcı her türlü bürokrasinin iyileştirilmesi için önerilerimizi hükümetle paylaşmaya devam edeceğiz. İstanbul Ticaret Odası olarak 2019 yılını, aynı zamanda ‘Afrika Açılım Yılı’ olarak görüyoruz. Çünkü Afrika’yı da tıpkı Asya ülkeleri gibi gelecek 10 yılın en iyi pazarı olarak kabul ediyoruz veya değerlendiriyoruz. Hedefimiz, ihracat yapma potansiyeli olup da yapamayanları ihracatla tanıştırmak.”