KOBİ’ler İçin Satış Artırmanın 10 Etkili Yolu
KOBİ’ler için büyümenin, kârlılığı artırmanın, yeni yatırımlarını yolunu açmanın en önemli faktörü satış artışı sağlamaktır. İşletmenizin müşterisi kişiler, kurumlar, devlet veya hepsi birden olabilir; her durumda satış artırmak maharet isteyecektir. Bu listemizde, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin satışlarını artırmak için uygulayabileceği en etkili 10 yöntemi paylaşıyoruz.
1- Pazarın nabzını ölçün
Pazar dinamiklerini öğrenin, rakip firmaları inceleyin: Pazar dinamiklerinin genel analizi için tasarlanmış bir PEST ve SWOT analiz şablonu, pazar büyüklüğü ve büyüme hızı, pazar payı, rakip analizi, müşteri analizi gibi ayrıntılar sizin için anahtar olacaktır.
2- Yeni müşteriler edinin
Yeni müşterilere ulaşabilmek için en iyi iletişim kanallarını saptayın ve bu kanallarda yapılacak etkinlikleriniz detaylı biçimde tasarlayın. Geleneksel ve ilk akla gelen etkinliklerdense, yenilikçi ve dikkat çekici fikirlere yoğunlaşın.
3- Doğru kanallara yönelin
Müşterilerinize hangi kanallar aracılığıyla ulaşacağınızı belirleyin. Hedef müşteri sınıfına ulaşım kanallarını belirlerken faydalanabileceğiniz seçenekleri Logo Blog’daki “Yeni Müşteri Kazanmak İçin Kullanabileceğiniz 10 Kanal” makalemizde inceleyebilirsiniz.
4- Satış süreçlerini inşa edin
Satışın birbirini takip eden adımlardan oluştuğunun anlatıldığı süreç yaklaşımı ve her adımla ilgili alınacak aksiyonlar.
5- Hedef kitlenizi belirleyin
Müşterilerinizi sınıflandırın ve hedef müşteri sınıfınızı belirleyin. Hedef müşteri sınıfında yer alan müşteriler ile ürün veya hizmetlerinizi uyumlu hale getirin.
6- Müşteriyle iletişimde kalın
Doğru müşteriyle bir kere iletişime geçtiğinizde bunun devamını getirebilecek iletişim kanallarını oluşturun.
7- Satışa dönük sunumlar geliştirin
Satış ile ilgili çıkarımlarınızı ve sunumlarınızı netleştirin: Bunun için, özellik-fayda çalışması, 30 sn’lik, 3 dakikalık ve 10 dakikalık çerçeve sunumları, satış destek materyallerinin hazırlanması gibi çalışmaları yürütün.
8- Mevcut müşterileri kendinize bağlayın
Var olan müşterilerinizi elinizde tutun. Müşterilerinizi elinizde tutmaya nasıl devam edeceğiniz ile ilgili planlar yapın.
9- Ürün ve hizmetlerinizi farklılaştırın
Ürünlerinizi veya sunduğunuz hizmetleri farklılaştırın: Kendinize daima, müşterilerinizin sizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi neden almaları gerektiği sorusunu yöneltin. Soruyu cevaplayın ve bu doğrultuda sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark yaratmaya çalışın.
10- Güçlü bir veritabanı oluşturun
Veri tabanı oluşturun: Çeşitli kanallar aracılığıyla ulaştığınız potansiyel müşterilerinizi tek bir veri tabanında toplayın ve yönetin.