Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Logo CRM&DNA Proje: İlk Görüşte Aşk

DNA Proje, 6 sene Atıl Tortumlu ile Netsistem içerisinde çalıştıktan sonra kurulmuş. İlk ofisi Aykut Özdoğan’ın Beylikdüzü’ndeki evinde, ayakkabılığın yanıymış. Bir tane ufak masa ve bir bilgisayar. Perpa, Ataşehir derken şu anda 9 kişi ile 60’tan fazla müşteriye butik hizmet sağlıyor. Logo Hikayem’in ilk bölümü huzurlarınızda…

Kendi yazılım ekibiyle uçtan uca çözümler ve yazılım danışmanlığı yaptıklarının özellikle altını çiziyor Aykut Özdoğan. Sımsıcak bir ekibe liderlik ederken diyor ki, “Bizde hiyerarşi yok, mentorluk, ağabeylik ve ablalık var”.

Müşteri memnuniyetini kendisine odak ve ilke edinmiş ve bunu tüm ekibe de aşılamış. Güzel para da kazanıyor ve elde ettiği bu memnuniyet seviyesinde kalmak için para kaybetmeyi de göze almış. Müşterisine sağladığı ek geliştirmeyi çöpe atıp yeniden yazmışlığı var. Sorduğumda kendisini teknik bilgi, çözüm geliştirme ve müşteri memnuniyeti açısından ilk 10 iş ortağı arasında gördüğü cevabını alıyorum. Tecrübe ve memnuniyet biriktirdiğini bir kez daha belirtmemi de istiyor.

“2015, İş Ortakları Toplantısı, ilk görüşte aşk… Sahnede ürünün sunumunu seyrederken dönüp beraber çalıştığım eşime ‘Derya, çok müthiş bir şey yapmışlar, biz buna ek çok çözüm getirebiliriz’ dedim.”

İlk tanışma

Önceden de iyi tanıyorduk birbirimizi ama hiç bilmediğim, yukarıdaki bazı detayları da öğrendikten sonra, yavaş yavaş konumuza geliyoruz. Logo CRM’i sorduğumda Aykut’tan aldığım cevap çok net. Gülümseyerek diyor ki, “2015, İş Ortakları Toplantısı, ilk görüşte aşk”. Sahnede ürünün sunumunu seyrettiğinde dönüp beraber çalıştığı eşine demiş ki, “Derya, çok müthiş bir şey yapmışlar, biz buna ek çok çözüm getirebiliriz”. Genişletilebilir yapısı ve “app” geliştirmeye uygunluğu çok heyecanlandırmış Aykut’u.

İlk olarak bir hem bir müşterisi için hem de kendi iç kullanımları için Logo CRM Ticket uygulamasını geliştirmiş: DNA Ticket. Kendi destek sistemlerinin tamamen Logo CRM ve DNA Ticket üzerinden yürüdüğünü söylüyor. DNA Proje haricinde 3 farklı iş ortağı da kullanıyor bu çözümü. Hedef te çoğunluk iş ortaklarının bu çözümü kendi bünyelerinde kullanması. E-posta trafiği, çözümün iş akışı ve müşteriyi birleştirmiş Logo CRM platformu altında.

DNA Proje

DNA Proje’nin kurucusu Aykut Özdoğan: “Her yazılım gibi, Logo CRM’ in de koluna girmek gerekir. DNA Proje içerisinde sadece Logo CRM için çalışan bir kişi var. İşi sadece bu. İlk başlarda sırf Logo CRM için bir kişi ekstra masraf gibi görünse de şu an sağladığı maddi ve manevi fayda çok daha fazla”.

Altyapı ve uygulama

Platform demişken Logo CRM bir platform mudur sorusunu yöneltiyorum hemen. “Evet” diyor tereddütsüz, “Müşteri memnuniyet takibi ve satış sürecinin yönetimi konularında, müşterimizin tüm ihtiyaçlarına cevap verebildiğimize göre, uygulamayı yatay ve dikey genişletebildiğimize göre kesinlikle öyledir”. Buna destekleyici bir çözüm daha var Aykut’un elinde. İkinci uygulamaları olan “Word putting”.

Bu bir Microsoft Word eklentisi. Müşteri teklif şablonunu Microsoft Word içinde açıyorsunuz. Sınırsız şablonunuz olabilir tabii ki. Şablonunuzu da etiketlerle hazırlıyorsunuz. “Verileri doldur” dediğinizde bu etiketler veya anahtar kelimeler, Logo CRM içinden seçtiğiniz teklifinizdeki gerçek verilerle doluyor. Kaydettiğinizde ise Logo CRM içindeki teklifle bağlı hazırlanmış formlar içine kaydediliyor. Müthiş!

 

Logo CRM şu anda stabil. Tüm iş ortakları yeni ürünlere inançlı olmalı. Tüm iş ortakları gelsinler Logo CRM’ de rekabet edelim. Rekabet ettikçe biz gelişiriz, ürün gelişir.

 

Şimdiden 7 Logo CRM müşterisinden ikisi kullanmaya başlamış bile. Bu iki uygulamayı da Logo Store içerisine aktaracak DNA Proje. Tam bu noktada başka bir konuya atlıyoruz. “Logo CRM yetenekli ve kapsamlı” diyor Aykut, “Fakat her yazılım gibi Logo CRM’ in de koluna girmek gerekir”. DNA Proje içerisinde sadece Logo CRM için çalışan bir kişi var. İşi sadece bu. Ve ekliyor, “İlk başlarda sırf Logo CRM için bir kişi ekstra masraf gibi görünse de şu an sağladığı maddi ve manevi fayda çok daha fazla”.

Biraz hüzün ve mutlu son

Hep güllük gülistanlık mıydı peki siz ve Logo CRM diye soruyorum. Biraz hüzünleniyor. 2016’nın ilk yarı sonlarına doğru bir müşterileri ile yaşadıkları sıkıntıdan bahsetmeye başlıyor. DNA Proje tarihinde ilk defa bir iade sürecine girdiklerini, sonrasında toparladıklarını ama ömründen ömür gittiğini de ekliyor biraz burukça gülümseyerek.

Fakat aşk bitmemiş. Logo CRM hatasını anlamış ve 1-2 ay gibi kısa bir sürede toparlamış kendisini. Aykut’un aşkında da eksilme yok. Kaldıkları yerden devam etmişler. 1.41 sürümünden sonra her şey normale dönmüş. Sıkıntı yaşadıkları müşterileri şu an çok mutlu. “İnanç” diyor ve ekliyor: “Logo CRM şu anda stabil. Tüm iş ortakları yeni ürünlere inançlı olmalı”. Nisan 2017’de yaptıkları ve tüm ERP müşterilerini davet ettikleri etkinlikten sonra, Logo CRM konusunda daha da etkinler ve rahatlar. Ve ekliyor: “Tüm iş ortakları gelsinler Logo CRM’ de rekabet edelim. Rekabet ettikçe biz gelişiriz, ürün gelişir”.

Gelecek beklentilerini sorduğumda ise dobra cevaplar alıyorum Aykut’tan. İş ortaklarına destek veren ekibe daha da çok yatırım yapılmasını istiyor. Bu sayede müşteriye daha hızlı geri dönüşler hedefliyor. Microsoft Flow ve Logo Flow ürünleri ile entegrasyonu belirtiyor ikinci sırada. Tabii ki Logo CRM kapsamının da genişlemesi arzu ettikleri arasında.

Logo CRM, Aykut’un ve DNA Proje’nin geleceğinin bir parçası artık. Ama Logo CRM etrafında tek kalmak istemiyor. Stabil duruma ulaşan her yeni ürünün istediği gibi rekabet istiyor.

Röportaj: Hakan Bıyıklıoğlu