Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Logo Mind Insight&Ata Bilgisayar: Hızlı ve heyecanlı

Logo Hikayem’in bu bölümünde Ata Bilgisayar’ın, Logo Mind Insight ile yollarının nasıl kesiştiğini ve devam eden süreçte yaşananları, şirketin kurucularının anlatımlarıyla aktarıyoruz.

1995’in ortaları. Bilgisayar mühendisliği kazanırsam okurum, kazanamazsam iş öğrenirim ve para kazanırım diyen Yakup Atagül, muhasebeci olarak işe başlıyor. Şirket muhasebesi tutarken bilgisayarlı muhasebe eğitimi de alıyor. Kullandığı yazılım ise dönemin diğer ERP yazılımlarından ve kendi deyimiyle hayat o zamanlar 4-5 tane fonksiyon tuşu ile dönüyor.

Bir sonraki aşamada bilgisayarlı muhasebeyi kullanmanın eğitimini vermeye başlıyor. Bu defaki durak Emel Dershanesi. Eğitim aldığı bu dershanenin sınavında birinci olup bedava Tatilya hakkı kazanıyor Yakup ve eğitmenlik teklifi alıyor. Hafta içi muhasebe tutarken hafta sonu da bunun eğitimini vererek uzmanlaşıyor.

Eğitmenlik zamanları

ERP eğitmeni olarak başlayan serüven zaman içerisinde “Logo Uygulamalı Bilgisayarlı Muhasebe” eğitmenliğine dönüşüyor. Dönüşmesinin sebebi de çalıştığı yerin uzun süren bir araştırma ve inceleme sonucu Logo Modüler Sistem (LMS)’ ye geçmesi. Bu geçişi Logo’ dan gelen bir faks tetikliyor: “Eğitmenlerinizi eğitiyoruz” kampanyası. Emel Dershanesi ile birlikte LMS eğitimini tamamlıyor. “İlk LCD ekranı Logo Merkez Kadıköy’de gördüm” diyor Yakup. “Bu, birçok insan için önemli olmayabilir ama yeniliklere açık ve yakın olmanın işaretiydi” diye de ekliyor.

Logo Modüler Sistem’e geçiş devrim gibi olmuş işyerinde. Geçişi de Yakup önermiş ve desteklemiş. Yöneticisi ise LMS’nin içindeki raporlardan çok etkilenmiş ve mutlu olmuş. LMS ile ilgili görüşlerini ve düşüncesini sorduğumda bambaşka bir anı paylaşıyor Yakup ve çok gülüyoruz. LMS yazılımının şifresini kaybediyorlar, Yakup ve şirket sekreteri. Bir türlü hatırlayamıyorlar ve durumdan yöneticisinin haberi yok. Yarısını Yakup yarısını sekreter veriyor ve Logo Merkez’e bağlantı ücretini ödeyip işin çözülmesini sağlıyorlar.

Yakup Atagül

Ata Bilgisayar: 40 m2 içinde 4 kişi

1999 olduğunda artık kendi yolundan gitmeye karar veriyor Yakup. Şirinevler’de 40 m2 bir mekânda 4 kişi ile Ata Bilgisayar’ı kuruyorlar. Küçük de olsa insanın kendi iş yeri gibisi yok. O zamanlar diğer Atagül kardeşlerin tamamı öğrenci. Hatta Mücahit orta sonda ve okulun web sitesini tasarlıyor.

Kardeşler okuldan mezun oldukça Ata Bilgisayar’da işe başlıyor. Okulunu bitiren gelip ekibe katılıyor. Sırasıyla Yusuf, Muhittin ve Mücahit, iş dünyasında hep ağabeylik yapan Yakup ile birlikte etkili bir takım oluyorlar.

İlk satış tekliflerinin de hikayesini paylaşıyor Yakup ve yine kahkahalar havada uçuşuyor. İlk müşteri adayı Bakırköy Carousel AVM ve heyecan dorukta. İlk Logo satışı olacak bu. Şirketteki tek bilgisayar, Pentium 100, çalışmamaya karar veriyor. O stresli ve gergin ortamda Yakup el atıyor bilgisayara ve makine iyice pert oluyor. Koştura koştura elden götürüyorlar teklifi. Bakırköy Carousel hâlâ en değerli müşterilerinden biri.

 

Şirketlerin yönetimsel özet raporlarını ve karar destek analizlerini, web ortamından ve mobilden görme ihtiyacı 2010 yılında başlamış. Logo Mind, hızır gibi imdada yetişmiş.

 

Bitmeyen şevk

Ofislerine girdiğinizde o heyecan ve özveriyi hissediyorsunuz. Muhakkak ki o 40 m2 ofisin heyecanı hala orada canlı. Böyle olması her yönden olumlu yansıyor Atagül kardeşlere ve çalışanlara. 30 kişilik bir kadro, destek sözleşmeli 200’den fazla müşteri ve CRM sisteminde kayıtlı ve aktif olan 1000’e yakın müşteri…

Bu heyecana ortak olan ürünlerden biri elbette Logo Mind Insight. Öncesinde Performa, Focus, Logo Mind gibi ürünlerde de tecrübesi olmuş Ata Bilgisayar’ın. Portföylerindeki müşterilerin hep farklı raporlama ihtiyaçları olmuş. “Bir ERP yazılımı ne kadar çok rapor içerirse içersin, iş zekâsı ve ihtiyaca yönelik rapor tasarımı hep olacak” diyor Yakup.

Yakup Atagül ve Muhittin Atagül

İş zekâsı ve iş heyecanı

“Logo Mind Insight çok çok hızlı” diyor Yakup ve Muhittin. “Böyle olması ürün ile ilgili heyecanı üst seviyeye taşıyor.” Ürünle ilgili en çok ne istediğini soruyorum Yakup’a. “Ağabey” diyor, “Bir de mobil uygulamamız olursa heyecanımız ikiye katlanır.”

Hız ve performansın dışında, Ata Bilgisayar’ı Logo Mind Insight’a yaklaştıran bir diğer etken de ürünün çok net bir kullanıcı ara yüzüne sahip olması. Net UX (kullanıcı deneyimi) diyor Yakup. “Kolay anlaşılır. Böyle olunca bütçe ve iş zekâsı ürünleri, müşterinin damarlarında dolaşıyor”. Ürünün Qlik Sense tabanlı olması Atagül Kardeşler’i çok sevindirmiş. Yıllar içinde oluşturdukları tüm SQL raporlarını kolayca ürün içine taşımışlar.

En kapsamlı ve öne çıkan müşterileri ise Erkay Otomotiv. Bu müşteride çok fazla yazılım var. Ama net bir akış var. Fiat Otomasyon, Tofaş Otomasyon ve kendi satış ve servis yazılımları Logo Tiger’a veri aktarıyor. Logo Mind Insight veriyi Tiger’dan topluyor ve özetliyor. İşin içinde 10’a yakın seviyesi ve 100’den fazla kırılımıyla bütçe ürünü de var.

Bu sohbeti gerçekleştirdiğimiz günün sabahında Muhittin, Erkay Otomotiv’e gitmiş. Firma sahibi Mehmet Bey ilk kez Logo Mind Insight ekranlarını inceleme fırsatı bulmuş ve oldukça beğenmiş.

Ata Bilgisayar’ın gelecek hedefinde küçük ve orta boy işletmeler de var. Gelişecek ve kolaylaşacak olan forecast senaryoları da müşterilerine sunmak istedikleri önemli özelliklerden.

Röportaj: Hakan Bıyıklıoğlu