Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Logo Mind Insight&İnfodrom: Projenin gücü

Altı sıfır atıp ülkece hafiflediğimiz dönemin sonrasında filizlenen bir şirket olmuş İnfodrom. Ellerindeki tek sermaye ile: Ağırlıklı olarak Binsal zamanında sahada kazanılan ERP ve proje tecrübesi. 1996’dan 2006 yılına kadar bulundukları yere değer katarak uzmanlık elde ettikten sonra yola çıkmışlar, Pınar, Yusuf ve Cem. Yaptıkları ilk iş ise zor projelerin altına ellerini sokmak olmuş. Hızlı ilerlemeyen ve istenilen şekilde gelişmeyen projeleri üstlenmişler. Başarının sonrası ise Logo Eko Sistemi’nden gelen daha fazla iş.

Büyüme çok ani veya çok yavaş şekilde gelişmemiş İnfodrom için. Her şey referanslar üzerinden olmuş. Memnun müşteri müşteriyi çekmiş İnfodrom ‘a. Cem ve Yusuf’un Logo Ürünlerini iyi tanıması mıknatıs etkisini artırmış. Pınar’ın sahadaki başarılı süreç yaklaşımı da üzerine eklenince her projeden bir başarı öyküsü çıkmış.

En başından beri aynı mantalite ile hareket etmişler: Sadece ürün eğitimi ve desteği yerine komple ERP danışmanlığı. Logo Ürünlerini merkeze koyarak müşterilerinin tüm sektörel beklentilerini karşılamak felsefesi büyümeyi oldukça çok desteklemiş. Elbette bunun için yatırım da gerekmiş. Ürün geliştirme departmanı, daha uzman bir teknik kadro ve teknik bilgi masrafı da beraberinde getirir.

16 kişilik bir kadroya ulaşmışlar. Bir satış ve bir muhasebe dışında herkesin eli yazılıma bir şekilde değiyor. Çağrı merkezleri ise şirketin bel kemiği. “En güçlü yanımız” diyor Pınar. “Çağrı merkezi sorun demektir müşterinin algısında. Genelde negatif duygu uyandırır. Ama biz bunu pozitife çevirmeyi başardık” diye de ekliyor keyifle.

Uzmanlık ve kardeşlik

Haliyle böyle uzun soluklu ve başarılı beraberliğin sahne arkasında sadece müşteri memnuniyeti ve proje uzmanlığı olamaz. “Kardeş gibiyiz” Pınar’ın kendi sözleri. Ve ekliyor: “Aslında hepimiz birbirimizin eksik ya da üstüne düşülmemiş yönlerini tamamlıyoruz.”

Yusuf Genel Müdür ve iş geliştirmeden sorumlu. Cem proje yöneticisi ve iş analisti. Pınar ise proje ve destek hizmetleri direktörü. Yusuf genel koordinatör olsa da hesap sorma yok denecek seviyede. Çünkü herkes birbirine güveniyor ve diğerinin yaptığı işin arkasında.

“Bazen müşterinin iyiliği için, birbirimizi doğruya ikna etmek adına itilafa düştüğümüz bile oluyor” deyip abarttığını düşünsem de Pınar konuştukça abartı olmadığını anlıyorum. Ortakların birbirine dürüstlüğü var bunun arkasında. Dolayısıyla müşterilere de dürüstlük en önemli ilkelerden. Körü körüne müşteri ne isterse yapalım yaklaşımı yok. Mutlaka karşılıklı kazanç olmalı. Kötü sonuç doğuracağını bile bile “Siz böyle istemiştiniz biz de yaptık” cümlesini kurmayı hiç istemiyorlar ve kurmuyorlar da.

Bunları konuşurken Pınar’ın nazar değmesin bakışını ve belki gizlice masanın altından tahtaya vuruşunu hissediyorum. İnfodrom ’da olduğu gibi uzun yıllardır aynı ekiple çalışmak günümüz iş dünyasında imkansıza yakın. Ekosistem içerisinde herhangi bir transfer de yapılmamış. Sadece çok zorlanılan bir dönemde proje uzmanı için headhunter bir şirketle çalışılmış o kadar.

Eko sistem içerisinde 20 yıldan fazla zaman… Doğal olarak kendi ürünleri de var İnfodrom ’un. Depo otomasyonu ve B2B ürünleri paketlenmiş halde isteyene hazır. Kendi müşterileri için yazdıkları irili ufaklı sayısız ürün de var.

İş zekâsı macerası

Yavaştan konuyu iş zekâsı ürünlerine getirmeye çalıştığımda, Pınar hızlı bir dalış yapıyor konuya: “İş zekâsı olmadan ERP ürünlerinin kıymeti yok gibi” diyor ve ekliyor: “Yönetim sürece değil sonuca bakar.”

Şimdiye kadar İnfodrom ekibi inanmadığı hiçbir ürünü müşterisine götürmemiş. Bunun yanı sıra ürünlerin ilk duraklarından olmuş. Logo ’nun eko sisteme sunduğu tüm ürünlerin ilk uygulamaları hep İnfodrom ’dan gelmiş. Bunun saç beyazlatma yan etkisi de var diyor espri ile.

Logo’ nun iş zekâsı ürünlerini ilk çıkardığı sene heyecanla birkaç proje yapmışlar. Bunların detaylarını konuşurken, Pınar belki de duyduğum en sade ve doğru iş zekâsı yazılımı tanımını yapıyor: “Harcanan paraların karşılığı, yönetici ekranı.”

“İş zekâsı ürünleri öncesinde de yönetim ekranı ihtiyacı vardı. Pivot, Excel ve SQL ile bunlar karşılık buluyordu ama zengin ve görsel değildi” diyor. Hatta Logo Mind Insight geçişi zenginliği, performansı ve görselliği daha da yukarı çekmiş. Qlik Sense ile önceden çok olumlu izlenimleri varmış ve Logo Mind Insight müşterilerin ürüne olan ilgisini ve memnuniyetini daha da üst seviyelere taşımış.

Infodrom

Tabii kiürünle ilgili fonksiyon beklentileri hızla devam ediyor. Hem İnfodrom’un hem de müşterilerin. “Bu çok iyi bir şey” diye altını özellikle çiziyor Pınar ve ekliyor: “Her yerde olduğu gibi bizim portföy de ürünü sevdikçe ve kullandıkça beklentileri artıyor.”

Logo Mind Insight projeleri 5 gün de sürebiliyormuş 45 gün de. “Niye öyle farklar var” diye sorduğumda iki sebep söylüyor Pınar. Logo Mind Insight hem çok sade olabiliyor hem de ihtiyaç derinleştikçe ürün de derinleşiyor.

Tek bir değişiklik hakkın olsa Logo Mind Insight ürününde neyi değiştirirsin diye soruyorum. “Ekranlara sığmıyor bizim raporlar” diyor gülerek ve ekliyor: “Sağa sola scroll etmesini isterdim.”

En sevdiğin kaçıncı ürün diye sorduğumda ise net bir rakam alamayacağımı biliyorum aslında. “Sıraya koyamam ama en heyecanlandıran ürün kesinlikle” cevabını alıyorum Pınar’dan.

Proje yapmak Pınar’ın hem en çok keyif aldığı şey, hem de yaparken en çok söylendiği. Logo Mind Insight ile projenin daha keyifli hale geldiğini hep söylüyor ve Facebook hesabına bakın mutlaka. “Şişirdi beni bu işler”, “Kaçmak istiyorum”, “Saçlarımı pembeye boyatmaya az kaldı” gibi esprili söylenmeleri işin tadı tuzu.

Röportaj: Hakan Bıyıklıoğlu

İLGİLİ LOGO ÇÖZÜMLERİ
 
Siz de Kendi Logo Hikayenizi Gönderin, Yayımlayalım!
Adınız ve Soyadınız *
First
Last
E-posta Adresiniz *
Telefon Numaranız
Email
Gönder