Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Logo WMS Platform’dan Güç Alan Barilla, Sipariş Hazırlama Süresini %20 Kısalttı

140 yıllık bir marka olarak makarna sektörünün global lideri konumunda bulunan Barilla, her saniye 120 adet ürünü tüketicilerle buluşturuyor. 1994 yılından bu yana Türkiye’de de faaliyet gösteren şirket, Barilla, Filiz, Wasa, Gran Pavesi ve Mulino Bianco markalarıyla ülkemizin lider gıda firmalarından biri olarak konumlanıyor. Barilla’nın Logo çözümleriyle yazdığı başarı hikayesini bu blog yazımızda paylaşıyoruz.

Makarnanın anavatanı İtalya’nın Parma kentinde, 1877 yılında Pietro Barilla tarafından küçük bir ekmek ve makarna dükkanı olarak kurulan Barilla, aradan geçen 140 yıl içinde, yılda 2 milyon tondan fazla üretim yapan, yaklaşık 8.000 çalışanı olan, makarna sektörünün global lideri konumuna yükseldi. İlk günden bu yana, “Çocuklarınıza yedirmeyeceğiniz hiçbir şeyi üretmeyeceksiniz” prensibi ile hizmet veren firma, bugün de insan ve çevre sağlığına odaklanan faaliyetlerini “Sizin için iyi, gezegen için iyi” misyonu ekseninde sürdürüyor.

Dünya genelinde 28 tesiste üretim yapan Barilla’nın bu tesislerinden 14 tanesi İtalya’da, 14 tanesi ise İtalya dışında bulunuyor. Makarna sektöründe dünya lideri olarak konumlanan şirket, imal ettiği ürünlerini 100’den fazla ülkeye ihraç ediyor. Barilla aynı zamanda farklı reçetelerle ürettiği hazır soslarıyla da sektöründe Avrupa lideri olarak tanımlanıyor.

Türkiye’deki deposunda iş süreçleri Logo’ya emanet

Her saniye 120 adet ürününü tüketicisiyle buluşturan Barilla, 1994 yılından bu yana Barilla, Filiz, Wasa, Gran Pavesi ve Mulino Bianco markalarıyla Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Yıllık 100 bin ton üretim kapasitesi ile 100’den fazla ürün çeşidinin imalatını ve satışını yapan Barilla Gıda’nın 40’tan fazla ülkeye ihracatı bulunuyor. Barilla Gıda, 400’ü aşkın çalışanı ve 100’den fazla iş ortağıyla ülkemizin lider gıda firmaları arasında yer alıyor.

Türkiye pazarında da globaldeki başarısını sürdüren Barilla, Bolu’da 17 bin palet kapasiteli 11 bin metrekarelik bir depoya sahip. Yarı otomatik olarak tasarlanan bu deposunu en yeni teknolojilerle donatan Barilla, tüm iş süreçlerini en verimli şekilde yürütmek üzere Logo WMS depo otomasyon çözümünden faydalanıyor. Logo WMS sayesinde Barilla, sipariş hazırlama sürelerini %20 oranında kısaltırken, yaşlanmış ürün stoklarında %50’ye varan iyileşme kaydediyor.

Beklenti ve hedefler

Barilla’nın Türkiye’de 2015 yılında projelendirip yaklaşık 3 milyon Euro’luk bir yatırımla hizmete aldığı 11 bin metrekarelik yarı otomatik deposu, 17 bin palet kapasitesiyle ürün güvenliğini ön planda tutan, hızlı ve verimli bir tesis olarak tasarlandı. Barilla, değişen teknolojilerden de faydalanarak bu depoyu daha verimli yönetmek ve müşteri taleplerini daha hızlı karşılamak üzere bir depo otomasyon sistemine geçmeye karar verdi.

Seçim aşamasında yaşananlar

Barilla Gıda, seçim aşamasında özellikle şirketin Avrupa’daki depo operasyonlarında elde ettiği deneyimlerden ve bilgi birikiminden yararlandı. Barilla’nın farklı lokasyonlardaki depolarında kullanılan gelişmiş teknolojileri yakından inceledikten sonra hedeflerini ve beklentilerini daha da netleştiren Barilla Gıda, Logo WMS Platform depo otomasyon çözümünü tercih etti. Bu tercihte, Logo WMS Platform’un yine Logo portföyünde yer alan Tiger 3 Enterprise ERP çözümüyle uyumlu ve entegre çalışması, aynı zamanda ihtiyaca göre uyarlanabilir olması önemli rol oynadı.

Hangi çözümler kullanıldı?

  • Depo otomasyon çözümü olarak Logo WMS Platform kullanıldı.
  • ERP çözümü olarak Tiger 3 Enterprise kullanıldı.
  • e-Devlet çözümleri kapsamında Logo e-Defter, e-Fatura ve e-Arşiv kullanıldı.

Proje sürecinin işleyişi

Logo WMS Platform çözümünün satın alınmasına karar verildikten sonra, projenin ilk adımı olarak Barilla, MDT ve Logo temsilcilerinin yer aldığı bir proje ekibi oluşturuldu. Uygulama aşaması öncesinde ilgili tüm kişiler süreç toplantılarında bir araya geldi ve iş analizleri, süreç haritalandırması işlemleri tamamlandı. Daha sonra Logo WMS Platform çözümünün kurulumu MDT tarafından yapıldı ve sistem testlerin ardından uygulamaya alındı.

Kazanılan faydalar neler oldu?

  • El terminalleri sayesinde iletişim, kayıt ve işlem hızları artırılırken, sipariş hazırlama süreleri %20 oranında kısaldı.
  • Yanlış yükleme, eksik yükleme gibi hatalar %30 oranında azaldı ve müşteri memnuniyetinde önemli ölçüde artış sağlandı.
  • Yaşlanmış ürün stoklarındaki iyileşme oranı %50’ye ulaştı.
  • Gıda sektörü açısından kritik öneme sahip olan izlenebilirlikte önemli iyileştirmeler elde edildi.
  • Stok sayım süreleri kısalırken, stok doğruluk oranları arttı.
  • Personel performans sistemi oluşturuldu ve etkin şekilde kullanılmaya başladı.
  • Etkili FIFO yönetimi ile depoda verimlilik artışı sağlandı.

Gelecek planları neler?

Barilla, kısa süre önce hayata geçirdiği Logo e-Devlet çözümlerine ek olarak, Logo ERP çözümleri ile tam entegrasyon sağlayan iş akış yönetimi çözümü Logo Flow’u ve saha satış yönetimi çözümü Logo Mobile Sales‘i projelerine dahil etmeyi planlıyor.

Barilla Logo WMS Platform Projesi’ne hızlı bakış

Dünün ihtiyacı

  • Yüksek hacimli depoyu gelişen teknolojilere uyumlu hale getirmek
  • Depo yönetiminde verimliliği artırarak sevkiyatlardaki hata payını düşürmek
  • Müşteri taleplerini daha hızlı karşılamak
  • Ürün stoklarının sayımı ve takibini daha hızlı ve kolay bir şekilde yapabilmek
  • Yaşlanmış ürün stoklarını azaltmak

Bugünün ve yarının çözümleri

  • Logo WMS Platform
  • Tiger 3 Enterprise
  • Logo e-Devlet çözümleri

Fayda

  • Sipariş hazırlama sürelerinde %20 kısalma
  • Sevkiyat hata oranlarında %30 azalma
  • Etkin FIFO yönetimi
  • Yaşlanmış ürün stoklarında %50’ye varan iyileşme oranı
  • Ürün hareketlerinin izlenebilirliği ile ilgili iyileştirmeler
  • Stok doğruluk oranlarında artış
  • El terminalleri ile daha hızlı iletişim, kayıt ve işlem
  • Personel performans sisteminin etkin kullanımı
  • Stok sayım sürelerinde kısalma
  • Önemli oranda verimlilik artışı
  • Müşteri memnuniyetinde artış

“Değişen ihtiyaçlarımıza Logo’dan hızlı cevap alıyoruz”

Barilla Lojistik Müdürü Sacit Atay, söz konusu işbirliği hakkında şunları söylüyor: “Logo ile birlikteliğimiz uzun yıllardır devam ediyor. Logo’nun değişen ve gelişen ihtiyaçlara hızlı cevap verebilmesi, yaygın bir iş ortağı ağının olması, hızlı ve etkin hizmet sunması bizim için çok önemli değerler. Diğer taraftan, Logo iş ortağı olarak hizmet aldığımız MDT de kurum kültürümüze çok iyi uyum sağlayarak adeta şirketimizin bir parçası gibi çalışıyor. Bu sinerji sayesinde verimli sonuçlara, hızlı bir şekilde ulaşabiliyoruz.”