Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Logo Yazılım İcra Kurulu Başkanı M. Buğra Koyuncu, Forbes’a Konuştu

Dünyanın en önemli ekonomi yayınlarından biri olan Forbes’ın Türkiye edisyonu, Kasım 2018 sayısında Logo Yazılım İcra Kurulu Başkanı M. Buğra Koyuncu’ya yer verdi. Logo Yazılım’ın gelişim ve büyüme süreçlerinin konuşulduğu röportajın tamamını bu blog yazımızdan okuyabilirsiniz.

Ülkemizde ve dünyada en itibarlı iş ve ekonomi yayınlarından biri olarak gösterilen Forbes dergisinin Kasım sayısında yer alan M. Buğra Koyuncu röportajını metin olarak paylaşıyoruz.

Türkiye’nin en büyük bağımsız yazılım kuruluşu Logo Yazılım, tüm ürün ve hizmetlerinde TL üzerinden fiyatlandırma politikasını sürdürüyor. İş ortaklarına uzun vadeli öngörüler ile yatırım maliyetlerini hesaplama olanağı sunan Logo Yazılım, dövize endeksli değişen fiyat politikasına göre değil, yıllık enflasyon rakamlarına göre oluşturduğu fiyat ilkesiyle sürdürülebilir bir iş modeli sağlıyor.

Logo Yazılım İcra Kurulu Başkanı M. Buğra Koyuncu, her sektörden ve her ölçekten işletmenin birincil önceliği olan dijital dönüşüm sürecinde, şirketleri için finansal açıdan daha öngörülebilir yatırım yapmak isteyenlerin tercihinin Logo Yazılım ürünleri olduğunun altını çiziyor. Koyuncu, “Uzun yıllardır sunduğumuz tüm ürün ve hizmetlerde fiyatlandırmayı Türk Lirası üzerinden yapıyoruz. Ayrıca her yıl sektörün enflasyon oranlarını göz önünde bulundurarak fiyatlarımızı güncelliyor, döviz kuru dalgalanmalarına göre bir fiyat stratejisi izlemiyoruz. Bu yaklaşımımızla 34 yıldır, 800’den fazla iş ortağımızla bugüne kadar 200.000’den fazla firmanın büyüme yolculuğuna eşlik ettik. Hem biz hem de tüm iş ortaklarımız anlık döviz dalgalanmalarından etkilenmedi. Uzmanlığımız ve iş ortaklarımızda yarattığımız güven duygusuyla geleceği yazmaya devam edeceğiz.” dedi.

Türkiye’nin uluslararası yazılım markası olarak dünya teknoloji trendleri paralelinde ürünler geliştirdiklerini aktaran Koyuncu, Ar-Ge’ye büyük yatırım yaptıklarını ifade etti. “Hem Türkiye’de hem de global pazarlarda rekabet gücümüzü arttırmak için kullanımı kolay, mobil ve etkili ürünler geliştiriyor, bunu için Ar-Ge’ye büyük önem veriyoruz.  2018’in ilk yarısında Ar-Ge’ye 43,2 milyon TL kaynak ayırdık. çalışanlarımızın %42’si mühendis ve öncelikli olarak ODTÜ, Bilkent, İTÜ, Boğaziçi, Ege, 9 Eylül gibi Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinden mezun nitelikli gençleri, yerli yazılım üretimi için istihdam ediyoruz. Bu ülkenin mühendisleri ile ülkemiz için çözümler geliştiriyoruz. Bu yaklaşımımızı da “Yılın Ar-Ge Yatırımı”, “Türkiye Merkezli Üretici Hizmet” gibi ödüllerle perçinliyoruz.” diye bilgi verdi.

Bir şirketin en önemli yapı taşının kalıcı ve sağlıklı büyüyebilen bir sisteme sahip olması olduğunu vurgulayan Buğra Koyuncu, e-dönüşümün rekabette bir adım öne geçmek isteyen firmalar için zorunlu hale geldiğini vurguladı: “İş süreçlerinin ve örgütsel yapının bir sistematiğe oturması, yeni teknolojilere ayak uydurulması, e-dönüşüm gibi çoğu firmayı etkileyen yeni gelişmeler, şirketlerin kurumsal dönüşüme ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Logo olarak mevzuatlara uygun, şirketleri e-dönüşüm sürecinde dövize endeksli borçlanmak veya yatırım yapmak zorunda bırakmıyoruz.” diyor ve özellikle yazılım alanında yerli üreticilerin desteklenmesi gerektiğine dikkat çekiyor.

“Uygulanan teşvik programlarının meyveleri alınıyor.”

Son yıllarda peş peşe hayata geçirilen teşvik programlarının çok etkili olduğunu dile getiren Buğra Koyuncu, özellikle Türkiye ekonomisinin %90’dan fazlasını oluşturan KOBİ’lerin gelişmesi ve sürdürülebilir büyümelerine yönelik desteklerin sektörün gelişmesine de katkı sağladığını söyledi. Koyuncu, “Türkiye’de devlet tarafından KOBİ’lere önemli teşvikler veriliyor. Son yıllarda bu teşvikler daha da artmış durumda. Reel sektörün elini güçlendirmek için KOBİ’lere uygulanacak kredi ödeme kolaylığı, KOBİ’ler için ticari alacak sigortası kapsamındaki risklerin etkin bir şekilde koruma altına alınması amacıyla devlet destekli sistem gibi önemli adımlar atılıyor. Bu teşvikler KOBİ’lerin iş yapış modellerini geliştirmelerini sağlarken, dijital dönüşüm adımlarını da hızlandırdıklarını görüyoruz.” diye konuştu.

Kurumsal yazılımların, Türkiye’deki şirketler, özellikle de KOBİ’ler tarafından kullanımında son yıllarda yukarıya doğru ciddi bir ivme olduğunu belirten Koyuncu, “Şirketlerin kurumsallaşma ihtiyacının temelinde, sürdürülebilirlik, kârlılık, sağlam bir finansal yapı, rekabet gücü, uluslararası pazarlara açılma ve elbette yasal zorunluluklar gibi gereksinimler bulunuyor. Türkiye’de birçok kurum ve kuruluş, teknolojideki gelişmelere ayak uydurarak bir dönüşüm süreci yaşıyor. KOBİ’ler BT yatırımlarına her geçen yıl daha fazla kaynak aktarıyor. Araştırmalar, KOBİ’lerin hâlâ donanımsal ihtiyaçların karşılanmasını birinci öncelik olarak ele aldığını gösteriyor. Donanımı takiben, BT güvenliği, yedekleme, depolama ve bulut çözümlerinin KOBİ’lerin yatırım planlarında yer aldığını görebiliyoruz.” diye bilgi verdi.

Dijitalleşmek isteyen KOBİ’lerin öncelikle değişim konusunda kararlı olmaları gerektiğini ve bunu sadece bir teknoloji yatırımı olarak değil yapısal bir dönüşüm olarak görmeleri gerektiğini vurgulayan Koyuncu,  “Geleceğin verimli, ölçülebilir ve kârlı iş ortamını hep birlikte yarattığımız bu dijital dönüşüm yolculuğunda müşterilerimizin yanlarında oluyor ve sürdürülebilir çözümlerimizle çevresel, ekonomik ve toplumsal katma değer yaratıyoruz.” şeklinde sözlerini sürdürdü.