Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Logo Yazılım’la geçen 30 Yıl: Kilimsoft

Logo Yazılım’la geçen dolu dolu 30 yılın serüvenini, Kilimsoft’un kurucusu Murat Güleçyüz’den dinliyoruz. 

Ankara’da istediği gibi yürümeyen işlerin ve Bursa’da Tandy bilgisayarlarının dağıtımını yapan Kopser firmasında BASIC çalışmalarının ardından 1989’da Logo Yazılım’ın ilk binasına yakın Computek şirketinde çalışmaya başlıyor Murat Güleçyüz. O zamanki işi önceleri bir sokak ötedeki Logo’dan LMS lisansları taşımak. Sonrasında ise LMS (Logo Modüler Sistem) desteği ve kurulum hizmeti. “Uzaktan bağlantı olmayınca müşterinin ofisinde sabaha kadar çalışıyorduk” diyor Murat. Burada çalışması bir yıl sürse de firma sahibi Atasal Önşan çok değer verdiği bir insan olmuş hep.

“Ticareti hiç beceremedim. Son 5 senedir biraz becerebiliyorum” dese de ticaret hayatı erken başlamış. 1990’da Sistem Bilgisayar’ı kurmuş. O dönem yeni evli ve maddi durum çok parlak değil. Vakıflar Bankası’ndaki bir tanıdık sayesinde kredi alıyor ve ticaret hatayı başlıyor Murat’ın.

Logo Yazılım’a geliyor tabii ki. İş ortağı görüşmelerini o dönemin yöneticisi Fisun Öğünç ile yapıyor. 2,5 sene kadar devam ediyor Sistem Bilgisayar. Dönemin ekonomik zorlukları vesaire derken Sistem Bilgisayar’ı kapatıp yoluna farklı şekilde devam ediyor Murat.

Kilimsoft

Donanım mı, yazılım mı?

Logo Yazılımlarının kurulumu desteği derken bu kez de Pendik Pedbim’de bilgisayarlı muhasebe öğretmenliği giriyor tecrübelerin arasına. Popüler öğretmenlerden biri oluyor. Daha sonra ise 2M markası ile bilgisayar toplama satış dönemi başlıyor. Yine Logo iş ortaklığı devam ediyor tabii ki. Finansmanı sağlayan bir ortakla beraber Prestige Bilgisayar kuruluyor ve mağazacılığa da el atılıyor.

“PC’lerin popüler olduğu o dönemlerde donanım satışı olarak ciddi işler yapılsa da dönüp dolaşıp yazılıma ve Logo’ya geliyoruz” diyor Murat. Prestige bilgisayar ortakların kendi yollarına gitmesi ile çok uzun ömürlü olmuyor. “2-3 sene kadar başka bir girişim yapmadan Logo Yazılımları desteği ve danışmanlığı ile geçirdim” diye ekliyor.

Sonrasında, kendi tarifiyle “Ticarette batmış adam piyasanın tozunu yutmuş tecrübeli adamdır” mantığı ile Kilim Bilgi İşlem’den teklif alıyor ve pazarlama müdürü olarak işe başlıyor. Kilim Bilgi İşlem ise dönemin güçlü Logo satıcılarından.

Sıkıntılı da olsa Kilimsoft

“Kısa bir zaman sonra hayatımın belki de en büyük hatasını yaptım, aynı zamanda beni bugünlere getiren kararı verdim” diyor ve anlatıyor: “Kilim Bilgi İşlem’de bir dönemin sonuna yetişmişim. Çevremdeki tüm itirazlara rağmen borçlanarak devir aldım şirketi. Akabinde köklü personel kendi yolunu çizmeye başladı ve şirket kurdular. Bir nevi rakip olduk.”

Ticari tarafları bir hale bağlanarak Kilim Bilgi İşlem’i kapatıyor ve Kilimsoft’u kuruyor hemen. 3 sene kadar mevcut portföyü korumak ve toparlanma evresi olarak geçiyor. Hedef minimum kayıp ve üstün müşteri hizmeti.

Kilimsoft

Katma değerin gücü

Biraz toparlanıp ayakları üzerinde durabildikten sonra katma değerli işler başlıyor Kilimsoft’ta. Lexmark’ın Türkiye Distribütörü ile yapılan proje belki de ekosistemde duyduğum en ilginç işlerden. Kurumsal firmalarda ve bankalarda kullanılan lazer yazıcıların tümü internete bağlı ve toner seviyesi azaldığında Amerika’da bir sunucuya FTP üzerinden bilgi gönderiyorlar. Kilimsoft bu bilgiyi okuyor ve Logo’da sipariş fişini oluşturuyor. Ardından FTP’ye siparişin oluştuğuna dair bilgi yazılıyor. Sonrasında da tonerin teslimat kısmı takibe alınıyor.

Logo’nun dikey çözümlere açık bir platform olması ve Murat’ın ekosistemdeki tecrübesi ile kattığı değerler kendini göstermeye başlıyor. MNG Kargo ile komple entegrasyon ve otomasyon yapılıyor.

Kilimsoft ’un en önemli işlerinin başında Turkcell İletişim Merkezleri (TİM) ile yaptığı Logo Entegrasyonu geliyor. TİM’lerin kasasında oluşan kayıtlar Logo’ya yazılıyor ve Turkcell’in sağladığı ve tüm TİM’lerin kullandığı yazılımın Logo ile olan ticari bağlantısını Kilimsoft üstleniyor.

20’ye yakın TİM Murat’ın çözümünü kullanmaya başladığında yeni ufuklar açılıyor. “Önceleri elimde çanta TİM gezdim” diyor Murat. “Sonrasında ise o zamanlar Ege Bölge Müdürü olan Akın Sertcan’ın desteğiyle yürüdük. Muğla iş ortağı Mustafa Bükler’de ilk birlikte satış yaptığımız iş ortaklarından.”

Başarılı olan bu çalışma üzerine Turkcell Merkez ile görüşülüyor ve bir kampanya yapılıyor. Ürünün adı ise Alesta olarak belirleniyor. 2013’te ise Netsis ile de entegrasyon sağlanıyor. Bugüne gelindiğinde yaklaşık 650 TİM’in %60’ı Kilimsoft Alesta müşterisi. Logo Bordro Plus ve j-Guar 3 HR ile Türkiye Noterler Birliği KEP entegrasyonu Kilimsoft’un yer aldığı alanlardan.

“Ekosistemin bir kısmı biliniyor ve güncel ama bilinmeyen 3 katı bir ekosistem var” diyor Murat. “20 senenin üzerinde iş ortakları ve çözüm ortakları, yani biz dinozorlar, arada toplanıp eski günleri ve yeni günleri konuşuyoruz. Herkesin birbirini tanıması çok önemli.”

Röportaj: Hakan Bıyıklıoğlu