Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Lojistik Operasyon Planlama Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Lojistik (sevkiyat), Tedarik Zinciri sürecinin en önemli evrelerinden biri ve bazı işletmelerin ana damarları arasında yer alıyor. Lojistik sürecini doğru hesaplamak müşteri memnuniyetinden karlılığa kadar uzanan tüm işletme fonksiyonlarını olumlu etkileyen stratejik bir karar. Bu yüzden Lojistik Operasyon Planlama çalışmalarının eksiksiz biçimde yapılması büyük önem taşıyor. Bu yazımızda işte bu konuya odaklanıyor, lojistik türleri ve lojistik operasyonlarında dış kaynak kullanımı gibi konulara da değiniyoruz.

Lojistik türleri ve özellikleri

Lojistik kavramı, sadece belli miktarda malın bir noktadan diğerine taşınması anlamına gelmiyor hiç şüphesiz. Aynı zamanda bu süreç içindeki tüm hareketliliği de kapsıyor. Depolama, sevkiyat, güvenlik, faturalama, satın alma, ödeme, vb. gibi süreçleri lojistik operasyon planlama kapsamında değerlendirebiliriz.

Lojistik Operasyon Planlama nasıl yapılır?

Lojistik operasyonunuzu planlarken; kara, hava, deniz veya demir yolu lojistik türlerinden birini veya birkaçını birden kullanmak durumunda kalabilirsiniz Bu karar sizin ihtiyaçlarınıza göre şekillenen bir karar olacaktır.

  • Kararınızı verirken cevap vereceğiniz birkaç soru size, iş modelinize en uygun yöntemi seçmenizde yardımcı olacaktır.
  • Lojistik operasyonunuzdaki teslimat ayaklarının denize kıyısı var mı?
  • Lojistik operasyonunuzdaki teslimat ayakları demir yolu ağı içinde mi?
  • Lojistik operasyonunuzdaki teslimat ayaklarının kara ulaşımında coğrafi veya mevsimsel zorlukları var mı?
  • Lojistik operasyonunuzdaki teslimat ayaklarında hava yolu erişimi var mı?
  • Teslimat süreleri kısa mı?
  • Teslimat edilecek ürün veya ürünlerin ağırlık, ebat, boyut gibi özellikleri nelerdir?
  • Teslimat edilecek ürünlerin bozulma, kırılganlık, vb. gibi özellikleri var mı?

Lojistik operasyonlarında dış kaynak kullanımı

Lojistik operasyonlarınızı şirketiniz bünyesinde yapmak her zaman doğru bir seçenek değildir. Çünkü lojistik operasyonları için gereken makine, araç, teçhizat zorunlulukları uzun dönemde küçük ve orta ölçekli şirket yapıları için oldukça maliyetli olmaktadır.

Bu tip sebeplerden temel faaliyetinizin dışında sayılabilecek lojistik operasyonlarınız için dış kaynak kullanımı yaparak hem mali tasarruflar sağlayabilir hem de iş performansınızı artırabilirsiniz.

Logo’nun Tedarik Zinciri Yönetimi çözümlerine göz atın

Logo, sunduğu Tedarik Zinciri Yönetimi Çözümleri ile farklı ölçekten işletmelerin malzeme, bilgi ve para akışını entegre yöneterek, müşterilerine, doğru ürünü, doğru zamanda, doğru yerde ve doğru fiyata sunmalarını sağlar. Tedarik Zinciri’nin kritik öğelerinden satış ve depo yönetimindeki süreçleri entegre ederek, hizmet kalitelerini ve müşterilerinin memnuniyetini artırmalarına yardımcı olur. Logo ERP çözümleriyle entegre çalışan Satış Otomasyonu ve Depo Otomasyonu çözümleri, üretim sürecinden satışa kadar müşteriye ulaşan değer zincirinin bütünleşik bir şekilde yönetiminde kilit rol oynar. Logo’nun geniş çözüm kümesi ile elde edilen bütünleşik yönetim sistemi, işletmelerin maliyetlerini azaltırken verimliliklerini artırmalarını sağlar.

Depo Otomasyon Çözümleri Logo Ocean ve Logo Neon, Tedarik Zincirindeki tüm mal hareketlerinin optimize edilmesini ve depolardaki süreçlerin tamamının en iyi şekilde yönetilmesini sağlar. Satış Otomasyonu çözümü Logo Mobile Sales ise müşteri talepleri ve satış operasyonlarını en iyi şekilde yönetebilmek için mobil ve internet teknolojileriyle entegre bir çözüm kümesi sunar.

İLGİLİ LOGO ÇÖZÜMLERİ