Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama, akıllı telefon kullanım oranının artması ve mobil servislerin çeşitlenmesiyle daha fazla öne kazanıyor. Bu yazımızda Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama nedir, nasıl yapılır, ne gibi faydalar sunar, gelecekte nasıl bir mikro konum pazarlama bizi bekliyor gibi sorulara yanıtlar buluyoruz. Konum tabanlı pazarlamayı etkin kullanmanız için size önerdiğimiz LOCUS hizmetinden de bu yazımızda ayrıntılı biçimde bahsediyoruz. LOCUS kullanarak elde edeceğiniz avantajları ve müşterilerinize sunabileceklerinizi yazının alt kısmında göreceksiniz.

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama nedir?

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama, en genel tanımıyla satıcının, tüketiciyle doğru yerde, doğru zamanda ve doğru mesajla bağlantı kurmasına imkan sağlayan; teknolojik imkanların en üst seviyede kullanıldığı bir pazarlama türüdür. Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama, markaların mesajlarını geniş hedefli hale getirebilir. Bu sayede satıcılar, tüketicilerin benzersiz isteklerini ve ihtiyaçlarını öğrenme şansı da elde eder.

Potansiyel müşteriye doğru zamanda, doğru yerde ulaşın

Lokasyon veya konum olarak adlandırılan bu kavram; bir zamanlar gayrimenkul için anlam taşıyordu. Fakat artık tüm sektörleri ve her boyutta işletmeyi ilgilendiriyor. Markaların tüketicilere yönelik hedeflerini yoğunlaştırması sayesinde konum, pazarlamada kendine yeni bir anlam buldu.

Mobil cihazların yaygınlık kazanması ve konum teknolojisindeki ilerlemeler sayesinde markalar artık alışveriş potansiyeli olan tüketiciye gerçek zamanlı ve ilgili reklamlar gösterebiliyor.

Markalar, satın alma işlemini daha fazla kişiselleştirmek için konumdan farklı şekillerde faydalanıyor. Tüketicinin dikkatine sunulması için konum tabanlı veriler önümüzdeki dönemde daha fazla önem kazanacak.

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama nasıl yapılır?

Araştırmalar, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki pazarlamacıların yalnızca %23’ünün mevcut mobil çalışmalarında Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama tabanlı verileri kullandığını gösteriyor. Yine de teknolojinin eğilimleri nasıl hızlı değiştirdiğini bildiğimiz için, bu konuda çoğu markanın hızlı biçimde yol olacağına kesin gözle bakabiliriz. Giderek daha fazla pazarlamacı, gerçek zamanlı erişim ve hiper-hedefleme promosyon gücü için Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama konusunu daha fazla gündemlerine alıyor.

Şüphesiz Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama alıcıları markalara daha da yakınlaştırıyor. Mobil ve hedeflemenin karışımı sayesinde markalar artık mağazalarda tüketicilerle alışveriş yapabilmekte. Sensörler ve Bluetooth işaretleri gibi yüksek teknoloji taktikleri sayesinde, markalar hedef alıcılarını takip edebiliyor ve ilgili reklamları yayımlayabilir. Genel dil kullanan promosyonlara göre çok daha etkili olduğunu söylemeliyiz.

Bazıları sosyal medya takipçilerine gerçek zamanlı önerilerde bulunurlar. Diğerleri, alıcının alışkanlıklarına ve alanlarına göre özelleştirilmiş öneriler sunar. Dolayısıyla çok yönlü bir Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama yaklaşımından söz edebiliriz.

Tüketicinin duygu ve davranışları iyi analiz edilmeli

Tüketiciler alışverişlerinde avantaj elde etmek için bazı bilgilerini paylaşma konusunda daha açık davranıyor. Araştırmalar, kadınların yüzde 50’sinin, özel teklifler almak için konumlarını ve kişisel bilgilerini mağazalarla paylaştıklarını gösteriyor.

Ayrıca, tüketicilerin yüzde 53’ü, ilgili anlaşmalar için konumlarını markalarla paylaşıyor. Daha sonra bu tüketici verileri, pazarlamacıların satın alma davranışlarını analiz etmelerine ve mağazaların çevrelerini iyileştirmelerine yardımcı olmak için kullanılıyor.

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama özellikle perakende satışını son yıllarda yeniden tanımladı. Ülkemizde dev perakende zincirleri bu konuda daha girişken olsa da daha küçük ölçekte işletme ve zincirler de Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama konusunda kararlar alıyor.

Markaların elbette tüketicilere konum bazlı ulaştığı noktada mesajlarını ve tekliflerini de buna göre özelleştirmesi çok önemli.

Mobil cihazlardaki gelişmeler yeni fırsatlar sunuyor

Akıllı telefon kullanımının, GPS özellikli cihazların ve konum tabanlı servislerin ve daha akıllı uygulamaların yaygınlaşması, tüketicinin her hareketini paylaşma isteğinin artması, büyük miktarda coğrafi ve davranışa dayalı veri ortaya çıkarıyor. Bu verinin doğru biçimde analiz edilmesi de “big data” (büyük veri) teknolojilerinden geçiyor.

Teknolojik ilerlemeler, konum tabanlı push çözümleri aracılığıyla etkileşimli mobil reklamcılığa izin veriyor. Markalarla tüketiciler arasında anlamlı bağlantılar kurmak için bu stratejileri kullanmak pazarlamacılar için büyük fırsat anlamına geliyor. Ancak, pazarlamacılar bu gelişmeleri kullanmaya hazır olsalar da, gizlilikle ilgili endişeler de yok değil. Özellikle tüketicinin bu konuda şeffaf biçimde bilgilendirilmesi ve ikna edilmesi şart.

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama örneği

Sıklıkla alışveriş yaptığı bir kahve dünyasına uygulama üzerinden bilgisini veren bir müşteri, sabah işe giderken o kahveciye yaklaştığında bir bildirim alabilir.

Bu bildirimde satıcı yeni kahvesinden veya o müşterisinin daha önce hep aldığı kahvedeki özel promosyondan bahsedebilir.

Kahve dükkanının, mağazasına ve müşterisine özgü ürettiği bu Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama ürünü, basit bir örnek olarak düşünülebilir. Her marka kendi ürün ve müşterisine göre bazı uygulamalar geliştirebilir.

Bir başka örneği bir giyim mağazası için verelim. Geliştirdiği özel uygulama ile yüzlerce veya binlerce müşterisinin telefonuna giren bu marka, mağazadaki ürünlerini güncel olarak sunmanın yanı sıra özel indirim programına ait kart bilgisini de markodlu biçimde uygulamaya gömmüştür.

Tüketici alışverişlerinden kazandığı puanları uygulama ana ekranında güncel olarak görür, yeni puanlar ve puan harcama için barkodunu okutur.

Markanın uygulama üzerinden müşterisiyle kurduğu iknaya dayalı bu bağ, gönderilen Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama araçlarını da etkili kılar.

Büyüme ve gelişme için sürekli yenilik şart

Bununla birlikte, tüketiciler rakiplerinizden de benzer mesajlar alacaktır. Rekabet her alanda olduğu gibi Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama için de söz konusu.

Markaların tüketicilerle buluşmak için yeni ve etkili yollar bulması önemli. Gelen her müşteriyi fırsatlar sunarak kayda almak, gerekirse özel uygulama geliştirmek, özel fırsatlardan haberdar etmek için bildirim, mesaj, e-posta ve arama araçlarına ikna etmek gerekli. Sosyal medya da bu noktada önem kazanıyor.

Coğrafi Hedefleme (geo targeting) nedir?

İnternet pazarlamacılığında coğrafi hedefleme, bir web sitesi ziyaretçisinin coğrafi konumunu belirleme ve bu ziyaretçiye bulundukları yere göre farklı içerik sunma yöntemidir. Buna ülke, bölge, şehir, semt, posta kodu, organizasyon, IP adresi, internet servis sağlayıcı veya diğer kriterleri dahildir.

Çevrimiçi reklamcılığın yanı sıra iPlayer ve Hulu gibi sitelerin bulunduğu internet televizyonlarında da coğrafi hedeflemenin yaygın bir kullanımı bulunmaktadır. Bu koşullarda, içerik genellikle belirli ülkelerde coğrafi konumdaki kullanıcılarla sınırlıdır. Bu yaklaşım, dijital hak yönetimini uygulama aracı olarak hizmet eder. Proxy sunucuların ve sanal özel ağların (VPN) kullanılması yanlış bir konum verebilir.

Mikro Lokasyon Bazlı Pazarlama önem kazanıyor

En başarılı konum tabanlı pazarlama, hem tüketici hem de marka için anında, somut faydalar sağlayandır. Bunu başarmak için odak sadece coğrafi konumda değil. Giderek mikro konuma doğru kayıyor.

Mikro konum hedefleme, iç mekan konumunu birkaç metre içinde belirleyebiliyor ve tüketici katılımı için bir fırsatlar dünyası sunuyor. Sistem için mikro konum alanında bir dizi teknoloji kullanılıyor. Bununla birlikte, tek bir teknoloji her yerde olmadığı için, bazı şirketler mikro konumlu ürünlerinde birden çok teknoloji kullanmakta.

GPS, coğrafi konumunuzu makul bir şekilde doğru olarak belirlerken, yoğun kentsel alanlarda ve kapalı alanlarda çok daha az doğru bilgi veriyor. Lokasyon bazlı pazarlamanın gerçekten etkili olması için, markaların bölgelerindeki tüketicilere yaygın biçimde ulaşması önemli.

LOCUS ile müşterilerinize yerinde ve zamanında ulaşın!

Tüketicilerin %50’sinin alışveriş yaparken aynı zamanda internete bağlı kaldığını biliyor musunuz? Bu sebeple, lokasyon bazlı pazarlama hizmetlerini kullanarak satışlarını gözle görülür biçimde artırabilirsiniz.

eLogo hizmetlerinden biri olan LOCUS ile müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılarken, aynı zamanda doğru iletişim için gerekli tüm araçlara sahip olursunuz. LOCUS ile teknolojinin sunduğu tüm olanakları aynı anda kullanarak müşterilerinizle iletişime geçebilir, ihtiyaçlarınıza yönelik uygulamaları kullanabilirsiniz.

LOCUS‘un sağladığı avantajlar

Müşteri Sayınızı Artırın: Satış noktası önünden geçen müşterilerin ilgisini çekerek satış noktasına yönlendirebilirsiniz.

Doğru Yerde ve Zamanda İletişime Geçin: Müşterinin gerçek ihtiyacını tespit edip, segmentine özel ürünü doğru zamanda, doğru noktada anlık olarak tanıtabilirsiniz.

Daha Geniş Kitlelere Ulaşın: Veri işleme ve İletişim izinli müşteri veri tabanınızı büyütebilir, müşterilerinizi tüm kampanyalardan, yeni ürünlerden ve tekliflerden haberdar edebilirsiniz.

Müşteri Memnuniyetine Odaklanın: Müşterilerin, satış noktası deneyimlerini ücretsiz internet hizmeti sunarak farklılaştırarak müşteri memnuniyetini artırırken aynı zamanda lokasyonunuzda daha fazla vakit geçirmesini sağlayabilirsiniz.

Müşterilerinizin Sadakatini Yükseltin: Integillent SMS özelliği ile daha önce satış noktasına gelen müşterilere segmented İletişim yapabilir, müşteri sadakatini artırabilirsiniz.

Operasyonel Verimliliğinizi Kontrol Edin: Müşterilerin vakit geçirdiği alanları, davranışlarını, lokasyonun atıl ve yoğun noktalarını tespit edip en yüksek verimliliği elde edebilirsiniz.

LOCUS neler sunar?

  • Bireysel Müşterilere Wi-Fi Hizmeti
  • Mağaza içi Kampanya
  • Kişiselleştirme
  • Lokasyon Bazlı Hedefleme
  • Dijital Banner
  • Isı Haritası
  • Sayaç Özelliği
  • SMS/Push Notification

LOCUS‘un uzmanlaştığı sektörler

Perakende: Mağazalarınızda reyonlara özel iletişim yapabilir, istediğiniz ürünleri öne çıkarabilir, kampanyalarınızı duyurabilirsiniz.

Eğitim: Online yoklama ile yoklama takibi yapabilir, öğrenci duyuruları düzenleyebilir, kampüslerinizi dijitalleştirebilirsiniz.

Finans: Şubelerinize gelen müşterilerinizi online işlemlere yönlendirebilir, özel çözümlerinizden müşterilerinizi haberdar edebilirsiniz.

Eğlence: Etkinlik alanlarında müşteri trafiğini arttırabilir, katılımcılara özel fırsatlar oluşturabilir ve tanıtımlar yapabilirsiniz.

Ulaşım: Popülasyonun yüksek olduğu ulaşım noktalarında markanızı öne çıkarabilir, potansiyel müşterilerinize özel promosyonlar sunabilirsiniz.