Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin (CRM) Amacı Nedir?

Şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterileri ile etkileşimlerini yönetmek için kullandıkları tüm faaliyet, strateji ve teknolojik araçları kapsayan Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), öne çıkan yanları ve faydalarıyla mercek altında. Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)’in amacı hakkında tüm detayları bu yazımızda yakından inceliyoruz.

Geçmişi 1980’lere dayanan Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yazılımları müşteri bilgilerini toplayıp, analiz ederek şirketlerin strateji geliştirmesine yardımcı oluyor. Müşterilerle etkileşim kurmak, satışları artırmak ve pazarlama faaliyetlerini geliştirmek isteyen işletmeler için değerli bir araç haline gelen Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yazılımları, kişilerin isim, telefon numarası, adres gibi iletişim bilgilerini tek bir yerde tutar ve pazarlama ekipleri için güçlü bir kaynak oluşturmakta. Aynı zamanda satış faaliyetlerini düzene soktuğu gibi, iş süreçlerinin optimize edilmesine de yardımcı oluyor. 

Müşterileri yakından tanımak çok şey kazandırıyor

Özünde, CRM programı bir işletmenin müşterilerini tanımasına ve onlarla iletişim kurmasına yardımcı olan bir veri toplama aracı. Müşteri ilişkilerini iyi yöneten şirketler sadık müşterilere sahip olabileceği gibi, varolan müşterilerini de elinde tutma oranını artırıyor. Müşteri sadakati bir şirketin gelirini etkileyen faktörlerin başında geldiğinden, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)’i kar arttırıcı bir yönetim stratejisi olarak da düşünebilirsiniz.

Bilgi toplama sürecini otomatikleştiren Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çözümleri şirketlerin zamandan tasarruf etmesini ve iç iletişimlerinin kolaylaştırılmasını sağlıyor. Pazarlama, satış, müşteri hizmetleri, proje yönetimi, gibi farklı departmanlardaki çalışanların ortak bir platformdan paylaştığı Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) verileri ile bir arada çalışmayı daha verimli hale getiriyor. Pazarlamacılar için Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), müşteri davranışlarını çeşitli kanallarda izleyerek, işletmelerin müşteri tercihlerini ölçmesine yardımcı oluyor.

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ’nin Amacı Nedir?

Ana amacı işletmelerin müşterilerini elinde tutması için gerekli tüm araçları sağlamak ve bu sayede satışlarında artış elde etmek olan CRM’in amaçları daha detaylı şekilde aşağıdaki gibi sıralanabilir:

  • Müşterilerle her türlü etkileşimin ve / veya işbirliğini yönetilmesi
  • Yeni müşteri kazanılması
  • Hali hazırda varolan müşterilerin elde tutulması
  • Mevcut müşteri tabanının geliştirilmesi
  • Müşteri puanlaması yaparak düşük ve yüksek derecelendirilmiş müşterilerin belirlenmesi
  • İnternet aracılığıyla bilgilerin anlık olarak güncellenmesi
  • Her müşteriye farklı bir yaklaşım oluşturulabilmesi
  • Satış aktivitelerinin yönlendirilmesi ve planlanması
  • Şirket ile müşterileri arasındaki tüm irtibat noktalarının takip edilmesi
  • Mümkün oldukça erken bir zamanda olası problemlerin tanımlanması
  • Müşteri şikayetleri ile başa çıkmak için etkili bir mekanizma sağlaması
  • İnternet aracılığıyla bireysel müşteri tercihlerinin ​​izlenmesi
  • Her müşteriye özel ürün tekliflerinde kişiselleştirme yapılması