Pazarlama Yöntemleri ve Şirketlere Kazandırdıkları
Ürünlerinizi pazarlamak, daha geniş kitlelere ulaşmak ve kampanyalarınızın etkisini artırmak için pek çok pazarlama yöntemini kullanabilirsiniz. Bu dosyamızda pazarlama yöntemlerini anlatıyoruz. İşiniz, ürününüz, hedef kitleniz ve sektörünüz için en uygun pazarlama yöntemlerini seçerek şirket performansınızı gözle görülür biçimde artırabilirsiniz.
Pazarlama yöntemleri, aşağıda da göreceğiniz gibi, bir bölümü şirket içi kaynakları kullanarak, bir bölümü de dış kaynaklarla işbirliği içinde yapılabiliyor. Aşağıda yer alan tüm pazarlama yöntemleri için uzmanlaşmış ajanslarla görüşebilir ve profesyonel hizmet alabilirsiniz.
Alacağınız profesyonel ajans hizmetinin size sağlayacağı iş kalitesinin yanı sıra, daha sonraki çalışmalarınız için sağlayacağı ayrıntılı raporlama önem taşıyor.
Doğrudan Pazarlama
Doğrudan pazarlama, müşteriniz ile birebir temas içinde olduğunuz ve anında geri bildirimi aldığınız bir pazarlama türüdür.
Viral Pazarlama
Teknoloji ve internet ile işletmelerin, hedef kitlelerinin ilgisini çekebilecek video veya kampanya bilgilendirmelerini başka bir hikayenin içerisine yerleştirerek müşterilerine ulaştırmasıdır.
Halkla İlişkiler
Halkla ilişkiler, şirketinizin müşteriler tarafından sempati toplamasını, güven yaratmasını, desteğini elde etmesini ve sadakatini kazanmasını sağlar. Halkla ilişkiler geniş kitlelerin haberdar edilmesini sağlar ve oldukça maliyeti düşük bir yöntemdir.
Reklam
Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtmak ve satışları artırmak için iletişim araçları kullanılarak yapılan haberleşme aracıdır. Potansiyel müşteri kitlenize ulaşmakta en başarılı fakat en pahalı yöntemdir aynı zamanda.
Ağızdan Ağıza (Söylenti) Pazarlama
Tüketiciler üzerinden ilerleyen ve kontrolün çok mümkün olmadığı bir pazarlama türüdür. Fakat buna rağmen satın alma alışkanlıkları üzerindeki etkisi büyüktür. Müşterilerin birbirleri ile paylaştıkları memnuniyet değerlendirmeleri bu pazarlama yöntemi için örnek verilebilir.
Online Pazarlama
Ürünlerini ve hizmetlerini online olarak pazarlayan şirketler web sitesi, arama motoru optimizasyonu, reklam bandı (banner) reklamcılığı, e-posta yolu ile pazarlama, tıklama başına ödeme ve 1000 gösterim başına ödeme yöntemlerini kullanırlar. Bu pazarlama yöntemi oldukça etkilidir anında veya kısa süre içinde geri bildirim alınır.
Gerilla Pazarlama
Gerilla pazarlamasında hedef, piyasaya yakın, dinamik, tüketici ihtiyaçlarına duyarlı ve güçlendirilmiş bir pazarlama yönetimi oluşturmaktır. Maliyeti düşüktür ama etki alanı da sınırlıdır.
Konumlandırma
Ürününüzün, hedef kitlenin zihninde, rakiplere göre belirgin, farklı ve istenen bir yer edinmesi için yapılır. Konumlandırma için rakiplerinizin ürünlerinin pazardaki konumları hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir.