Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Satış Artırmada En Etkili 5 Teknik

Bir ürün, hizmet veya faydanın en uygun yerde, en uygun zamanda, en uygun kişiye ve uygun bir bedel karşılığında satılması için gerçekleştirilen ikna faaliyetleri doğal olarak bir takım satış tekniklerini oluşturur. Rekabet avantajı ve daha fazla kâr için her işletmenin satış tekniklerini geliştirme gibi bir mecburiyeti var. Mal ve hizmetlerinizi satmak üzere geliştirmeniz gereken yöntemler konusunda size yol göstermesini amaçladığımız bu rehberi derledik.

1- Alternatif satış kanallarını kullanın

Tek satış kanalı üzerinden ilerlemek yerine, daha geniş müşteri potansiyel müşteri kitlesine ulaşmak için alternatif satış kanallarına yönelmelisiniz. Mağazadan satış yapıyorsanız e-ticaret platformlarını, web sitenize ekleyeceğiniz bir online alışveriş bölümünü veya çağrı merkezini de kanallarınıza ekleyerek satışınızı artırabilirsiniz.

2- Akıllı fiyatlandırma tekniğini kullanın

Günümüzde internet ve uygulamaların da etkisiyle pek çok tüketici alışveriş öncesinde fiyat karşılaştırması yapıyor. Tüketicinin ihtiyacını karşılayan harika özelliklere sahip ürününüz olsa da fiyatınız rakibinize göre yüksekse satış yapmanız zordur. Ürününüzü fiyatlandırırken pazar araştırması yapın ve rekabetçi fiyatlandırmayı öğrenin. Edindiğiniz bilgiye göre ister daha fazla özelliğe sahip bir ürün geliştirin ve daha yüksek fiyatlandırın, ister aynı kalitede bir ürün geliştirin ve daha düşük fiyatlandırın. Bir ürünün fiyatı “algılanan değer” ile orantılıdır. Ürününüz rakip üründen üstün özelliklere sahip olursa daha yüksek fiyata satabilirsiniz.

3- Müşterinizi tanıyın ve daha fazla dinleyin

Günümüzde üretimi yönlendiren en önemli unsur müşterinin istek ve talepleri olmuş durumda. Bu sebepten müşterinin ihtiyacını doğru anlamak satış için son derece önemli. Satışın olumlu sonuçlanabilmesi için müşterinin ihtiyacı doğru analiz edilmelidir. Müşterinizin ihtiyacını anlamak için ona bolca soru sormalı ve cevaplarını herhangi bir ön yargıya kapılmadan analiz etmelisiniz. Müşterinin üründen işlev olarak, kullanım kolaylığı olarak neler beklediğini anlayarak satışı olumlu sonuçlandırabilirsiniz.

4- Ek ürünler satmaya çalışın

Satış artırmanın en önemli tekniklerinden biri, halihazırda satış yaptığınız müşteriye daha fazlasını satmaktır. Bir ürün satın almış müşterinizi, ilgili başka ürünler veya baktığı ürünün daha yüksek fiyatlısını satın almaya ikna etmek de satış gelirlerinizi doğrudan etkiler. Bunu kullanmamak sizin için büyük bir kayıp anlamına gelir çünkü bir defa ürün satın almaya ikna olmuş müşteri, kolaylıkla daha fazlasını da satın alabilir. Önemli olan sizin bunu nasıl yapacağınızı belirlemeniz.

5- Mağazanızı daha güzel hale getirin

Elbette iyi görünen, göze hitap eden bir mağaza yapayım derken ürünlerinizi gölgede bırakmayın. Mağaza dekorasyonunda en önemli konu, ürünlerinizin arka planda kalmamasıdır. Sade ama göze hoş görünen bir dekorasyon, ürünlerinizi daha iyi gösterir. Boya veya duvar kağıdı, ahşap sistemler veya diğer dekoratif eşya seçimlerinde ürünlerinizi düşünerek seçim yapmalısınız. Dekorasyonda dikkat edilmesi gereken bir diğer unsur da aydınlatmadır. Aşırı ışıklandırılmış bir fon ya da ürünlerinize doğrudan yoğun ışık veren bir aydınlatma sistemi, müşterinin dikkatini dağıtabilir. Dekorasyonda dikkat edilecek unsurların yanı sıra mağaza daima temiz ve ürünlerin sergilendiği raflar daima düzenli olmalıdır. Böylece hem ürünlerinizi daha iyi muhafaza edersiniz hem de müşterileriniz aradıkları ürünlere kolayca ulaşırlar. Ayrıca mağazada çalacak müziğe ve ses yüksekliğine de dikkat etmelisiniz.

 
 
İLGİLİ LOGO ÇÖZÜMLERİ