Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Satış Kanallarınızı Oluşturmak İçin Yapmanız Gerekenler

İşinizin can damarı, satış kanallarıdır. Onları sağlam ve tıkır tıkır işleyecek biçimde kurmak, kısa ve uzun vadede şirketinize çok önemli avantajlar sağlayacaktır. Bu rehber yazımızda, şirketinizin satış kanallarını oluştururken ve düzenlerken göz önünde bulundurmanız gerekenleri paylaşıyoruz.

Şirketinizi stratejisi, hedefleri ve izleyeceği yola en uygun biçimde doğru satış kanallarını oluşturmanız, satış hacminizin büyümesi için oldukça önemli. Satış kanalınızı oluşturmada dikkate almanız gereken konulara hızlıca göz atalım: 

Satış partnerlerini kullanın

Satış kanalınızı, kendi kurduğunuz ekiple ortaya çıkarmak zaman gerektiren ve bunun yanı sıra oldukça maliyet gerektiren bir yatırım olsa da bu size, pazarı çok iyi takip etme olanağı verir.

Bayileri ya da distribütörler gibi farklı kanalları kullanarak çok kolay pazara yerleşim ve yayılma imkanı bulursunuz. Rakiplerinizden daha faklı ürünlere sahipseniz ve farkınız rahat anlaşılır durumdaysa bu yöntem sizin başarılı olmanızı sağlayabilir.

Satış kanalını kontrol edin

Şirketinizin farklı satış kanalları olabilir. Ber birinin sağlıklı biçimde çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için mutlaka yönetim olarak devrede olmalısınız.

Satış kanallarınızı oluştururken, her satış kanalınız için hedeflediğiniz müşteri kitlesinin farklı kısımlarına ulaşmanız çok önemli. Eğer farklı satış kanalları ile aynı müşteri kitlesine ulaşıyorsanız, bu satış kanallarınız arasında çatışma doğmasına ve fazla enerji kaybına yol açacaktır.

Dijital kanalları kullanın

Hedeflediğiniz müşteri kitlesine sizin dışınızda hangi şirketlerin ulaştığına dikkat etmekte büyük fayda var. Şirketinizin faaliyet alanının çok dışında fakat size fayda sağlayabilecek, verimli işbirliği sürdürebilme imkanınızın olduğu şirketlerle karşılaşabilirsiniz.

Önemli bir diğer satış kanalı ise dijital kanaldır. Müşterilerinizin sıkça kullandıkları internet ortamında bulunmalısınız, sosyal medya kanalları da sizin için büyük bir tanıtım olanağı olacaktır. Bu yüzden dijital satış kanalını elden bırakmayın. Logo Blog’da yer verdiğimiz bu konuda yardımcı bazı makalelerimizi aşağıda paylaşıyoruz. 

Satış kanallarının işleyişini canlı tutmak için müşteri ilişkilerinizi çok yakın tutmakta fayda var. Müşterilerinizle aranıza mesafe koymayın. Onları dinlemek ve anlamak en önemli iş kalemlerinizden biri olsun. 

Ürünlerinizin dağıtımını ve satışını yapacak kişilerin de yüksek kâr ve iş hacmi beklentisinde olması total büyümeye önemli katkı sunacaktır. Onların motivasyonu sizin için önemli.