Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Satış Sunumu ve Materyallerini Hazırlarken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Asansör konuşmasından sıkça sorulan sorulara, başarı hikayelerinden teknik dokümanlara; satış sunumlarınızda işinize çok yarayacak detaylar bu yazımızda. İster kurumsal (B2B) ister bireysel (B2C) satış yapın, ürün ve hizmetlerin satışına destek olabilecek her türlü malzeme, işletmeniz için büyük önem taşımaktadır. Potansiyel müşterileriniz ile karşılaşabileceğiniz her türlü ortam için hazırlanan materyal ve sunumlar, onlara satın alma yolculuklarında yardımcı olmayı amaçlamalıdırlar. İşte satış sürecine destek olabilecek bazı önemli konular:

Asansör konuşması

Bir asansör yolcuğu kadar kısa sürede sattığınız ürün ve hizmetlerden sade biçimde bahsederek karşınızdakini ikna etme yeteneklerinizi ortaya koyduğunuz kısa sunumdur. 30 ila 60 saniye içerisinde vurucu ve ilgi uyandırıcı bir şekilde sattığınız ürünü ve hikayesini açık ve herkesin anlayabileceği şekilde özetleyebilmelisiniz.

Sıkça sorulan sorular

Satılan ürün veya hizmetler ile ilgili müşteri ve satıcılarınızdan gelen soruları listeleyerek işe başlayabilirsiniz. En sık sorulan soruların cevaplarını hazırlayarak sunum ve diğer ortamlarda kullanabilirsiniz.

Teknik doküman

Sattığınız ürün veya hizmetlerin detaylı şekilde tüm özelliklerini açıklayan bir doküman hazırlayarak farklı kanallarda gösterilmesini sağlayabilirsiniz.

Özellik-fayda tablosu

Ürünlerin teknik özellikleri önemlidir ancak müşteriler için çoğu zaman ürünün sağladığı nihai fayda daha da önemlidir. Ürün bazında hangi özelliğin ne fayda sağlayacağını tek bir tablo altında toplayarak satışa yönelik aktivitelerde kullanabilirsiniz.

Başarı hikayeleri

Ürün veya hizmetlerin müşterilerinize beklenen faydayı sağladığı durumları ve yaşadıkları bu tecrübelerin hayatlarını nasıl kolaylaştırdığını açıklayan bir çalışma hazırlayarak toplantılarda anlatabilirsiniz.

Referanslar

Satın almayı yapacak potansiyel müşteriniz için en önemli referans, kendisine benzeyen başka bir müşterinin önerisidir. Varolan müşterilerinizin onayıyla kendi ağızlarından bir referans dosyası hazırlayarak satış materyallerinize ekleyebilirsiniz.

Rakip ürün veya hizmet karşılaştırması

İşletmenizin ürün veya hizmetlerinin rakipler ile karşılaştırılması, satış sürecine destek olan başka bir konudur. Rakip ürünlerle kendi ürünlerinizin karşılaştırmalı tablosu satış ekibinize oldukça fayda sağlayacaktır.

Müşteri itirazları ve karşılıkları

Müşterilerinizden gelen itirazlardan en sık tekrarlananları listeledikten sonra en sık duyduğunuz itirazlara karşılık verilebilecek en doğru cevap ve yaklaşımları bir dokümanda özetleyin.

Hazırlanan tüm dokümanlar basılı olarak kullanılabileceği gibi web sitesi, sosyal medya hesapları gibi dijital ortamlarda da yayımlanabilir. Bol kazançlı satışlar dileriz!