Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Şirketler İçin Twitter Anketleri Kullanma Rehberi

Sosyal medya şirketler için giderek daha önemli hale geliyor. Ürünlerinizi, hizmetlerinizi, markanızı ve güncel kampanyalarınızı tanıtmak adına değerli bir araç. Twitter’ın önceki yıl kullanıma sunduğu anket özelliği, bu anlamda faydalı bir araç sunuyor. Bu yazımızda kurumlar için Twitter anketlerinin kullanım şeklinden, sunduğu avantajlardan ve Twitter anketleri kullanımında dikkat edilmesi gerekenlerden bahsediyoruz.

Twitter Anketleri, kitlenizle etkileşimde bulunmak, yaratıcı olmak ve kişilerin fikirlerini anlamak için oldukça kolay bir yol. İşletmenizin ve markalarınızın tanınmasına yardımcı olurken, kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için de büyük bir fırsat yaratır. Anket bittiğinde, tüm katılımcılar onları içeriğinize geri getirmeye yardımcı olan bir bildirim alıyor. Bu da önemli bir avantaj çünkü anketinize katılanları sonradan tekrar iletişim içinde tutmanız da yaptığınız anketin niteliğine ve merak uyandırıp uyandırmamasına bağlı.

Twitter anketleri hazırlarken

Örneklere bakın: İyi uygulamalardan ilham almak bu konuda da öne çıkıyor. Yerli ve yabancı şirketlerin başarılı anket uygulamalarını izleyerek kendi anket yaklaşımınızı geliştirebilirsiniz. Bununla birlikte, Twitter anketleri hazırlarken trend olan konulara dokunmak önemli.

Hashtag kullanın: Güncel konular veya sosyal medya kullanıcılarının merak ettiği konulara odaklanırken mümkün olduğunca anket sorunuz içinde veya sonunda hashtag kullanın. Erişiminizi genişletmek ve belirli bir konu hakkında tartışan kullanıcılarla bağlantı kurmak için en iyi yol hashtag kullanmaktır.

Süreyi doğru belirleyin: İlk başlarda 24 saat süreli olan Twitter anketleri, geçtiğimiz yıl 7 güne kadar uzatıldı. Fakat anket süresini siz bu süre için istediğiniz kadar belirleyebiliyorsunuz. Belirli bir etkinlik için anket çalıştırıyorsanız, koordinasyon açısından zaman süre seçiminde dikkatli olmalısınız. Uzun süreli anketlerin, sanıldığı kadar katılım olarak çok daha yüksek dönüş sağladığı doğru değil. Anket içeriğine göre bir gün veya birkaç gün olarak süreyi belirleyebilirsiniz. Fakat örneğin yeni web sitenizin tasarımı hakkında bir soru yönelttiyseniz, devam eden günlerde farklı eklemeler yapıp tekrar gündeme getirerek anketinize katılımı artırabilirsiniz. Örneğin anketin olduğu tweet’le ilgili gelişmeleri ekleyebilirsiniz.

 

Sıkıcı robotik dil yerine mizah

Doğru espriler, kararında mizah: Kurumsal hesaplar soğuk, sıkıcı ve resmi olmak zorunda değil. Akıllı espriler, markanıza daha uygun olabilecek akıllı bir kitleyi çekecektir. Bu, sizin de sattığınız ürünlere ilgi gösterme olasılığı daha yüksek olan takipçileri alacağınız için faydalı olacaktır. Tüketiciler, markaların sosyal medyada bir kişiliğe sahip olmasını istiyor. Aslında, yüzde 72’si markaların sosyal olarak komik olmasını istiyor. Fakat kurumsal şirketlerde ve ajanslarda çalışanların mizah yazarı olmadı gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bazen de iyi niyetli bir şaka yanlış anlamlara çekilebilir. Bu sebepten Twitter anketleri için mizah dozunu belirlerken çok dikkatli olmak gerekiyor.

Robotik bir dil kullanmayın: Genel olarak şirketinizin sosyal medya hesaplarındaki yazım dilinin üzerinde çalışmanız iyi olur. Anketlerde de şirketinizin karakterine uygun bir samimi ton ve yaklaşımla üslup belirleyebilirsiniz. Robotik bir dil emin olun insanları sıkacak ve kaçıracaktır.

 

Pazarlama için önemli bir araç

Sadece tanımaya değil, anlatmaya da çalışın: Twitter anketlerini salt pazar araştırması olarak görmek değil, iletişim köprüsü olarak kullanmak gerekiyor. Takipçilerinize ilgi çekici sorular sorun. Cevap verirken bir kez daha düşünmeleri ve sonuçlarını merak etmeleri bu anlamda önemli. Bazen çok basit gibi görünen sorular oldukça faydalı olabilir. Klişeden uzak ama yine de basit sorular geliştirebilirsiniz.

Pazarlama etkinliklerinizle bağ kurun: Pazarlama kampanyalarınızın bağlamını doğru ayarlayın. Anketler, diğer içerik pazarlama çabalarınız, etkinlikleriniz veya ürün/kampanya lansmanlarınız için bağlam belirlemeniz için harika bir yoldur. Kampanyalarınız için bağlam oluşturan, içeriğiniz ve lansmanlarınız için bilgilendirirken soru soran anketler ilgi çekici olacaktır.