Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Startup’lar neden CRM kullanmalı?

Startuplar ihtiyaçları gidererek değer yaratan girişimler olarak, farklı pazarlarda değer yaratıyor. Çözümü henüz bulunamayan problemlere çözüm bulma odaklı çalışan startuplar çok geniş bir kadroya sahip olmamalarından kaynaklanan iş yükü nedeniyle otomasyonlara ihtiyaç duyuyor. CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) yazılımları özellikle ilk müşterilerin kritik önem taşıdığı startuplar için büyümenin ilk adımı olarak öne çıkıyor.

Bir iş modeli olarak 2010 yılında Amerikada ortaya çıkan startup, Türkiyede de özellikle finans teknolojileri, pazarlama, tasarım ve mimarlık alanında karşımıza çıkıyor. CRM yazılımları, müşteriyi iyi dinleyip iyi anlayabilmesi ve memnun edebilmesi çok daha hassasiyet taşıyan startuplar için kısa sürede fazla yol almak anlamına geliyor.

CRM nedir?

CRM Customer Relationship Management kelimelerinin baş harflerinden oluşuyor ve Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamına geliyor. CRM programlarını ifade etmek için kullanılan CRM; satış, pazarlama, müşteri servisleri ve teknik destek kısımlarından oluşuyor. Müşteriyi dinlemeye dayanan CRM yazılımları her sektörde farklı büyüklükteki işletmeler tarafından kullanılabiliyor.

CRM yazılımlarının faydaları

CRM yazılımları yeni müşteriler kazanırken mevcut müşterileri elde tutmayı sağlayarak satışların artmasında direkt olarak etkili oluyor. Müşterilerle aradaki bağın sıkı tutulmasını sağlayan CRM yazılımları işletmelere prestij kazandırıyor. CRM yazılımları henüz yolun başındaki startuplar için yol gösterici nitelik taşıyor.

Müşteri odaklılık

Başarılı olmak için sektör ve işin niteliği ne olursa olsun önce müşteriyi anlamak gerekiyor. Müşterinin hoşnutluğu işletmelerin sürdürülebilirliğini sağlayarak büyümenin önündeki engelleri kaldırıyor. Startuplar pazar oluşturma, sadık müşteri kazanma, olumsuz müşteri deneyimleri ile başa çıkma konularında henüz gelişmekte olan firmalar olduğundan müşteri merkezli bir zihniyet kalkan işlevi görüyor. Gelişmiş özelliklere sahip CRM yazılımları startupların, mevcut ilişkileri yönetme yeteneği kazanmasını, olumsuz müşteri deneyimleri ile karşılaşmasını önlemesini sağlıyor ve müşterileri anlaması için araç işlevi görüyor.

Ölçeklenebilirlik

Startuplar sürekli gelişme eğilimi gösteriyor ve müşteri veri tabanı artış gösterebiliyor. Daha çok müşteri daha çok dikkat gerektiriyor. CRM yazılımları tek bir iletişim merkezi oluşturmayı sağlıyor. Bu sayede yeni müşteri adaylarıyla etkileşimleri otomatikleştirmek mümkün oluyor. Bir başka ifadeyle CRM, satışların artması için gerekli sistematik altyapıyı sağlamış oluyor. CRM sayesinde müşteriye sunduklarımız nedir, ilişkiler nasıl ilerliyor, satış durumu nedir soruları yanıt buluyor. Dolayısıyla işle ilgili verilere ulaşmak kolaylaştığı gibi satış ve pazarlama alanları koordineli çalışıyor.

Zaman tasarrufu

Startuplar henüz başlangıç aşamasında olduğu için zaman yönetimi, iş gücü yönetimi konularında yetersiz kalabiliyor. Zaman kazanmanın başlangıç için kritik olduğu göz önünde bulundurulduğunda CRM yazılımlarının avantajları da daha iyi anlaşılıyor. CRM, müşterilerle iletişim, satış ve pazarlama noktasında süreçleri kolaylaştırarak startup ekibine zaman kazandırıyor. İnsan hatasından kaynaklanan sorunların minimuma indirilmesi de CRMnin önemli bir getirisi olarak startuplara güvence veriyor.

Logo CRMnin startuplara sağladığı avantajlar

Logo CRM Müşteri İlişkileri, Logo ERP çözümleriyle entegre yapısı ve güçlü kurumsal hafıza oluşturma yeteneğiyle startupların ilk müşterilerini kazanmasına ve mevcut müşterileriyle bağını güçlendirmesinde yardımcı oluyor. Müşterilere yönelik tüm verileri ve aksiyonları aynı çatı altında toplayan Logo CRM, satış ve pazarlama personeline zaman kazandırıyor. 

Web tabanlı Logo CRM; tüm ihale ve fırsatların tek ekrandan takip edilmesi, mobil uygulama üzerinden kesintisiz erişime olanak tanıması, hızlı teklif hazırlamaya yardımcı olması, e-posta uygulamasıyla entegre çalışması, detaylı raporlandırma, anlık bildirim gibi birçok avantaj da sağlıyor. Yeni nesil teknolojilerle geliştirilen müşteri ilişkileri çözümü kullanıcı dostu bir arayüz sunduğundan kolay kullanılabiliyor.