Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Turizm sektörü Logo Yazılım çözümleriyle dönüşüyor!

Turizm sektörü, en hızlı gelişen sektörlerden biri olarak dünya gayrisafi hasılasının önemli bölümünü oluşturuyor. Emek yoğun yapıdaki turizm sektörü, gelişen teknolojiyle dönüşüyor. Bu blog yazımızda turizm sektöründe dijitalleşme konusunu tüm yönleriyle inceliyoruz.

Yapay zeka ve robotik teknolojileri, turizm sektöründe kişiselleştirilmiş hizmet sunma, 7/24 müşteri hizmeti sağlama, iş gücü ihtiyacına anında yanıt verebilme avantajı sağlıyor. Öyle ki yeni dünyada turizm, Turizm 4.0 ve akıllı turizm gibi isimlerle ifade ediliyor. Otel, acente ve tur operatörleri; rezervasyon, ön büro, maliyet analizleri, muhasebe, müşteri memnuniyet süreçleri, internet filtreleme gibi birbirinden farklı süreçlerde ve dijital toplantı alanları, mağaza, restoran ve Spa alanı kontrolünde yazılım çözümlerinin getirdiği avantajlardan faydalanabiliyor.

Covid-19 pandemisinde turizm sektöründe dijitalleşme ve teknoloji odaklı akıllı çözümler kullanmanın ne denli önemli olduğu daha iyi anlaşıldı. Dijital dönüşüm ile birlikte turizm sektöründe değer zincirinin tamamı dönüşüyor. Turizm sektöründe hizmet veren işletmeler rekabette öne geçmek için teknolojiye kayıtsız kalamıyor.

Logo’nun turizm sektörü ile ilgili çözümleri 

Dijitalleşme süreci için uçtan uca çözümler sunan Logo Yazılım, deneyimi ve teknolojik altyapısını birleştirerek geliştirdiği entegre çözümleriyle, misafirin rezervasyon başlangıcından bitişine kadar tüm süreçlerde otel, dinlenme tesisleri, tur operatörleri ve acentelere yönelik dijital çözümler sunuyor. Bu sayede turizm sektörüne değer katıyor. 

Kurumsal Kaynak Planlama (ERP)

Logo j-Platform, Logo GO ve Logo Tiger ERP ve Logo Netsis ERP, çözümlerinden oluşan Logo ERP portföyü, turizm işletmelerinin kaynakları tek noktadan uçtan uca yönetmelerini sağlıyor. Otel zincirlerindeki tüm operasyonel süreçler tek bir merkezden kontrol edilebiliyor. ERP çözümleri, kişisel verileri anonimleştirmeye, kur farkı hesaplayarak fiş oluşturmaya ve leasing işlemlerini hızlıca yapmaya olanak tanıyor. 

Turizm sektörü döviz kurlarından büyük oranda etkileniyor. ERP çözümleri sayesinde satış ve alış fatura kayıt ve takipleri çoklu döviz desteğiyle gerçekleştirilebiliyor. İş akış onayları, süreç yöneticisine bağlanarak yönetilebiliyor. Nakit akışı tek ekrandan izleniyor ve tahmini gelir-gider girişleri yapılabiliyor.

Depo Yönetim Sistemleri (WMS)

Turizm sektöründe müşteri deneyimini etkileyecek her sürecin hassasiyetle yönetilmesi gerekiyor. Depo yönetiminin etkin şekilde gerçekleştirilememesi hem maddi kayıp hem müşteri ilişkilerinin zarar görmesi anlamına geliyor. Logo WMS Platform ve Logo WMS çözümleri, tüketim malzemeleri, stok takibi gibi süreçlerin takip edilmesini kolaylaştırıyor.

Otel depolarındaki tüketim malzemeleri son kullanım tarihi açısından kontrol altında tutuluyor. Ürün veya malzemelerin transferinin yapılması ve değerli eşyaların RFID etiketler ile takip edilmesi mümkün oluyor. Malzeme hareketi ve yapılan işlemler kolay erişilebilen raporlara da yansıtılıyor.

İş Akış Yönetimi

Logo Flow iş akış yönetimi çözümü, turizm işletmelerinin iş akışını dijital ortama taşıyarak zaman kazandırıyor. Rezervasyon onay süreçlerinin takibinin kolaylaşması müşteriye daha iyi deneyim sunma avantajı sağlıyor. Dönemsel personel alımında süreç hızlanıyor.

Turizm sektöründe yer alan firmaların; satın alma süreçlerinden, misafirlerinden gelen şikayet-talep-önerilerine, personel alın onay süreçlerinden işe alınan personelin izin, masraf, seyahat talep onay süreçlerine kadar birçok departmanın süreçlerini dijital ortama taşıması maliyet tasarrufu da sağlıyor. Kâğıt tüketiminin azalması doğanın korunmasına katkıda bulunmak açısından da önem taşıyor. 

İş Analitiği

Turizm sektöründe tüketicilere kişiselleştirilmiş hizmet sunmak kritik önem taşıyor. Büyük veri ile şekillenen yeni dünyada turist talebini doğru bir şekilde tahmin etmek iş analitiği çözümleriyle mümkün olabiliyor. Yerli ve yabancı turistler seyahat öncesi ve sonrası deneyimlerini mutlaka sosyal medyada paylaşıyor. Bu da müşteri tercih ve eğilimlerini anlamak, beklentiyi tespit ederek etkili kararlar almak, genel performansı geliştirmek ve konaklama süresince sunulan hizmetlerde memnuniyetini arttırmak için fırsat anlamına geliyor.

Logo Mind Insight iş analitiği çözümü, verilerin turizm sektörüne değer katan bilgilere dönüşmesini sağlıyor. Talebi doğru tahmin ederek ve ziyaretçilerin beklenti ve eğilimlerini doğru analiz ederek kişiselleştirilmiş teklif sunmayı sağlıyor. Bunun yanı sıra rezervasyon durumları, doluluk oranları, insan kaynağının durumu, yerli-yabancı turist profilleri, konaklama süresi, konaklama ve konaklama dışı hizmetlerden yararlanma yoğunluğu, check-in raporu, forecast raporları  gibi turizm sektörü için hayati konularda bilgi edinmeyi sağlıyor. Performans göstergelerine göre raporlar hazırlama imkanı tanıyor.

Geçmiş yıllara değişimlerin takip edilmesi doğru strateji için öngörü kazandırıyor. Örneğin, önceki yılın rezervasyonlarına dair rapor incelenip aynı dönemde rezervasyonların önceki yıldan düşük olduğu görüldüğünde konuya ilişkin hızlı aksiyonlar alınabiliyor.

Dış kaynaklardan gelen verilerin ve sektör raporlarının analiz edilmesi mümkün oluyor. Bu sayede talebin yoğun olacağı dönemler tahmin edilebiliyor. Müşteri eğilimleri analiz ediliyor ve müşteri profiliyle ilgili birçok soru yanıt buluyor. Dolayısıyla müşteriyi daha iyi anlayan turizm işletmeleri, daha iyi deneyim sunarak rekabet ortamında öne çıkabiliyor. 

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)

Turizm sektöründe her geçen gün değişen koşullardan dolayı talep esnek ve müşteri profili demografik, sosyo-kültürel bakımdan çeşitlilik gösteriyor. Bu durum kesintisiz tam kontrol sağlamayı gerektiriyor. Logo CRM, tam da bu noktada devreye giriyor. Müşterilerle yakın iletişimin rekabet ortamında fark yarattığı turizm sektöründe, potansiyel müşterilere erişim kolaylığı sunuyor ve hizmet süreçlerini iyileştiriyor.

Müşterilere ilişkin tüm kayıtlar tek platformda tutuluyor. Bu sayede müşteri talep ve şikâyetleri tek merkezden yönetiliyor. Logo CRM üzerinden müşterilere mail veya SMS gönderilebiliyor.  Otellerin farklı segmentlere doğru zamanda iletişim kurmalarını sağlayan Logo CRM, misafir verilerini, talep ve harcama alışkanlıklarına göre analiz edebilme imkanı sunuyor. Bu sayede doğru pazarlama stratejileri geliştirerek müşteri sayılarını artırmayı sağlıyor. Logo CRM mobil uygulaması sayesinde zaman ve mekan bağımsız her yerden erişim imkanı sunuyor. Ayrıca IP santral desteği ile müşteri bilgilerini çağrı esnasında görüntülemesine fırsat veriyor.  

Bordro ve İnsan Kaynakları Yönetimi

Logo j-HR, Logo Bordro Plus, Logo Payroll ve Logo Tiger HR çözümlerinden oluşan Logo bordro ve insan kaynakları yönetimi portföyü, dönemsel ve tam zamanlı çok sayıda çalışanı bulunan turizm işletmelerinin insan kaynağını kolaylıkla yönetmesini sağlıyor. Logo bordro insan kaynakları çözümleri aday havuzu oluşturmaya ve doğru pozisyona uygun çalışan yerleştirmeye olanak tanıyor. 

Çalışan Portalı, bordro zarfı, izin talepleri ve özlük bilgilerine hızlıca ulaşmayı ve şirket içi haberleşmeyi sağlıyor. Eğitim Yönetimi Modülü, çalışanlar için dönemsel eğitim planları yapmayı sağlıyor. Logo j-HR, hem norm kadro hem de geçici kadro tanımları yapmayı sağlayarak geçici pozisyonların da yönetilmesinde kolaylık sağlıyor. İşlemlerin manuel yapılmasından kaynaklanan hatalar ortadan kalkıyor. Mevzuatlardaki güncellemelerin otomatik eklenmesi sayesinde yasalara uyumlu hareket edilebiliyor.

Ekosistem çözümleri

Logo’nun çözüm geliştirme iş ortakları tarafından geliştirilen onaylı ekosistem çözümleri, turizm sektörünün dijital restoran yönetimi, depo yönetimi, banka hesap yönetimi ve dijital evrak yönetimi gibi farklı alanlardaki ihtiyaçlarını karşılıyor. Gastropos Cafe ve restoran yönetimi sayesinde otellerin restoran alanındaki tüm süreçler online olarak yönetiliyor.

Gastropos cafe ve restoran yönetimi, karekod aracılığıyla online sipariş verilmesini sağlıyor. Misafirin herhangi bir uygulama indirmesine gerek olmadan akıllı telefondan görüntüleyebileceği dijital menü aracılığıyla garson çağırmadan sipariş vermesi mümkün oluyor.

 Logo Finstant Banka Hesap Yönetimi, bütün bankalardaki hesapları tek bir ekrandan görmeyi sağlıyor. DocPlace Doküman Yönetimi çözümü, otel tesis ve acentelere ilişkin personel evraklarının tamamını dijital ortamda arşivlemeyi sağlıyor. DEYS Depo Yönetimi, turizm işletmelerinin depo yönetimi süreçlerini kolaylaştırıyor.

Siz de turizm sektöründe süreçleri tek merkezden uçtan uca yöneterek iş gücü, zaman ve maliyet tasarrufu sağlamak için Logo’nun kapsamlı portföyüne göz atabilirsiniz.