Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Ürünün Pazar Testi ve Ticarileşmesi Nasıl Yapılır?

Şirketinizin fiziksel veya çözüm/hizmet türünden ürününü müşterilerinize sunmadan önce varsa eksiklerini tamamlamak üzere yapmanız gereken pazar testi çalışması olmazsa olmazlardan biri. Bununla birlikte, ürününüzün ticarileşmesi de bir süreç gerektiriyor. Birbir emek ve maliyetle geliştirdiğiniz ürününüzü satışa sunmadan önce hayata geçirmeniz gereken bu hazırlık çalışmalarına dair genel aydınlatıcı bilgileri blog yazımızda paylaşıyoruz.

Tam anlamıyla gelişmiş olan yeni ürünün pazara sürülmesinden önce tüketicilerin ürüne karşı olan tepkilerini gerçek bir ortamda gözlemleyebilmek ve başarısızlık riskini en aza indirmek amacıyla gerçek hedef pazar koşullarını temsil eden dar bir pazar alanında yürütülen sınama faaliyetidir.

Pazarlama sınaması yoluyla işletmeler hem ürün, hem de konumlandırma, reklam, dağıtım, fiyatlandırma, ambalajlama ve bütçe ihtiyaçları gibi tüm pazarlama programını sınarlar. Bunun yanında rakipler ve dağıtım kanallarının ürüne karşı olan tutumu da gözlemlenmiş olur. Ürün bu aşamada olası müşterileriyle tanışır.

Ürününüz satış beklentilerinizi karşılayacak mı?

Şüphesiz ürününüzü geliştirirken belli bir satış hedefi ve beklentisi ile hareket ediyorsunuz. Peki satışa hazır hale getirdiğiniz ürününüz beklentilerinizi karşılayacak düzeyde mi? Ürünün pazar testi, bu anlamda da sizlere veri sağlayacaktır.

Maliyetinin yüksek olması, ürün sunumunu geciktirmesi, rakiplerin ürün hakkında ön bilgilenmesi endişeleriyle veya firmaların deneyimlerine güvenmeleri nedeniyle bu aşamanın atlandığı geliştirme süreçleri de yaşanmaktadır.

Ürün ticarileştirmede öne çıkanlar

Ticarileştirme aşaması yeni ürünün hedef pazarlara sunulması ve yerleştirilmesi aşamasıdır. Bu aşamada firmalar ürünlerinin;

  • Ne zaman
  • Nerede 
  • Kimlere
  • Nasıl

sunulacakları hakkında karar verirler.

Ayrıca sonrasında ürüne ilişkin tüm gelişmelerin, müşterilerin tepkilerinin ve taleplerinin izlenerek gerekli tedbirlerin alınması gerekmektedir.