Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

İhracata Devlet Desteği İçin e-İmza Şartı Getirildi

Ekonomi Bakanlığı tarafından yayımlanan genelgeyle ihracata destek ödemelerinde e-imza şartı getirildi. Ülke ekonomisine 157,1 milyar dolar katkı sağlayan 71 bin 269 ihracatçı firma, devlet desteği almak için 30 Mart 2018 tarihine kadar e-imza almak zorunda.

Ekonomi Bakanlığı’nın İhracata Yönelik Devlet Yardımları Kapsamında Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonundan Yapılan Ödemelere ilişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği’ne göre, ihracat yapan şirketlere belgelerini elektronik ortamda imzalayarak Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabı üzerinden başvuru yapma şartı getirildi.

Buna göre ihracat yapan şirket yetkilileri destek ödemesine ilişkin belgelerini elektronik imzalı olarak ibraz etmek zorunda. 31 Mart 2018 tarihinden itibaren e-imzasız ve KEP adresi üzerinden yapılmayan başvurular dikkate alınmayacak.

İhracat 157 milyar doları geçti

Türkiye İstatistik Kurumu ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı işbirliğiyle oluşturulan geçici dış ticaret verilerine göre ihracat, 2018 yılı Ocak ayında, 2017’nin aynı ayına göre %10,7 artarak 12 milyar 457 milyon dolara yükseldi. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin rakamlarına göreyse 2017 sonu itibariyle ihracat 157,1 milyar dolara ulaştı.

Basılı evrakla yapılan destek başvuruları kabul edilmeyecek

Yeni uygulamayla Ekonomi Bakanlığı’na iletilecek tüm başvurularda elektronik imza kullanımı zorunlu tutuldu. 01.04.2018 tarihinden itibaren basılı evrakla yapılan destek başvuruları ise kabul edilmeyecek.

5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu kapsamında yasal düzenlemesi yapılan e-imza, ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahip.

E-imza elektronik işlemlerde gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkâr edilemeyeceğini garantiliyor.

 

İhracat işlemleri daha hızlı ve kolay yapılacak

Artan farkındalık, yasal düzenlemeler ve fayda odaklı uygulamalarla özellikle iş hayatının önemli bir parçası haline gelen e-imza, ihracat işlemleri noktasında da büyük değer taşıyor. Yeni uygulamayla ihracat yapan firmalar e-imza ile kolay, hızlı ve güvenli işlem yapabilecek.

Dijital ortamda bilgi güvenliğinin sağlanması açısından da avantaj sağlayan e-imza, zamandan, enerjiden ve kâğıttan tasarruf edilmesini sağlıyor. Islak imzadan e-imzaya geçilmesiyle, kâğıt ve kargo maliyetleri minimuma iniyor.

Elektronik imza nedir?

Elektronik imza, elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir. 5070 Sayılı Kanun uyarınca e-imza, ıslak imza ile eşdeğerdedir.

E-imza sertifikası dağıtmaya yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından dağıtılan sertifikalar kullanılarak imzalama işlemi yapılır.

Elektronik imzanız bir akıllı kart üzerinde size ulaştırılmaktadır. İmza kartınızı standart bir akıllı kart okuyucusuna takarak sisteme giriş yapılabilmektedir.

Elektronik imza nasıl alınır?

Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere www.btk.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için öncelikle kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Bu yazılım elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunabilir veya e-imzanızı aldığınız firmanın internet sitesinden edinilebilir. Bilgisayarınıza kurulan program ile elektronik sertifikanıza giriş gerçekleştirebiliyorsanız sertifikanız kullanıma hazırdır.