Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Nöropazarlama (neuromarketing) nedir?

İngilizce Neuromarketing anlamına gelen nöropazarlama bir pazarlama tekniğidir. İnsan beynini inceleyerek insanın satın alma algısındaki sonuçlardan bir strateji geliştirir. Nöropazarlama sayesinde tüketici davranışları ve bu davranışların sosyal ve psikolojik nedenleri araştırılabilir. Tüketici için en uygun satın alma koşulları keşfedilebilir. Hedef kitlenin yani tüketicinin hangi düşünce hangi davranışla hareket ettiğini araştırmak için yapılan çalışmaların tümü nöropazarlamayı kapsar. Pek çok önemli marka tarafından kullanılan bu yöntem, tüm dünyaya hızlı bir şekilde yayılmaya devam etmektedir. İnsan davranışları üzerinde fikir vermesi, markaların tüketicinin dikkatini daha çok çekmek ve tüketiciye vermek istedikleri mesajı düzeltmeleri için fırsattır. Hem teknik hem de pratik bir yol kazandıran bu teknik ile markalar hedef kitleye daha fazla ulaşır. Nöropazarlamanın nasıl çalıştığını ve ne gibi avantajları vardır? sorularının cevaplarını yazının devamında okuyabilirsiniz.

Nöropazarlama nasıl çalışır?

Tüm insanların düşünce, duygu, eylemler ve bilincin kendisi nöral aktiviteler ile açıklanır. Tüketici davranışlarını ve karar verme süreçlerini anlama çabalarını engelleyerek varsayımları ve belirsizlikleri azaltabilirler. Nöropazarlama için beyin aktivitelerini izlemek için Elektroensefalografi (EEG) ve Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) olmak üzere temel iki yöntem bulunur. EEG yönteminde kişinin kafasına elektrotlar yerleştirilerek beyin dalgaları ölçülür. Araştırma yapılan insanlarda heyecan, mutluluk, üzüntü, öfke gibi duygular elektrotlar aracılığı ile izlenerek bu duyguların nedenleri çözümlenmeye çalışılır. Diğer yöntemde yani fMRI'da ise beyindeki kan akışı takip edilir. Araştırma yapılan insanlara görsel ve ses ile ilgili verilen ipuçlarına cevap verirken güçlü mıknatıslar sayesindeki beyindeki kan akışının takibi sağlanır. Bu yöntem sayesinde beynin derin bölgelerine erişilerek insanların gerçek anlamda tepkilerini nasıl verdikleri anlaşılmaya çalışılır. Bir fMRI yöntemi ile beynin derinliklerine bakabilmek zahmetlidir. Aynı zamanda birkaç saniyelik bir izleme olduğu için kısa olan sinirsel olaylar gözden kaçabilir. Uzun süredir aktif olarak kullanılan bu yöntemler özellikle büyük markalar tarafından tercih edilir. Reklam kampanyaları, paketleme, ürün tasarımı gibi süreçlerde bu teknoloji markalar tarafından hedef kitleye doğru cevap verebilmeleri için kullanılabilir.

Nöropazarlama'nın avantajları nelerdir?

Ürün geliştirme, reklamcılık, ürün tasarımı, fiyatlandırma ve daha birçok pazarlama alanlarını bilgilendirmek ve müşteri tercihleri, motivasyonları, kararları hakkında fikir sahibi olabilmek için nöropazarlama yöntemleri kullanılır. Bu yöntemler markalara pek çok avantaj sağlar. Yöntemlerin avantajlarından faydalanabilmek için ilk olarak yapmanız gereken kullanacağınız yöntemi belirlemektir.

 

  • Markalar nöropazarlama sayesinde başarısızlıklarını azaltarak başarılarını olumlu yönde artırmaya yardımcı olabilir.
  • Günümüzde yazılım araçları için yeni teknikler ve dijital araçlar kullanılarak iç görü kalitesi sağlanır ve araştırmanın ücretinin düşürülmesine destek olabilir.
  • Markalar, geleneksel araştırmaya göre farklı bir bakış açısı sağlayan bu tekniği tercih edebilir.
  • Müşterinin karar verme modelinin anlaşılmaya çalışılması güvenilirliği artırdığı için marka satışlarını olumlu yönde etkileyebilir.
  • Müşteriler bilinç durumunda kaldıklarında beyin, beyin bilincini kontrol edemez ve müşteriler yalan söyleyemez. Ürüne gerçek tepkiler verileceği için güvenilir veriler elde edilir.
  • Markaların genellikle karşılaştırma yöntemleri uluslararası seviyede yukarı ölçeklenebilir. Aynı zamanda karşılaştırılabilir şekilde sonuçlar elde edebilecekleri yöntemler sunar.
  • Müşterilerin gerçek zamanlı olarak anlık tepkilerini yakalayabildikleri için cevaplanması imkansız olan sorular hakkında fikir sahibi olunabilir.
  • Poster, logo, paket ya da reklam içeren herhangi bir şeye baktığınızda buna etki hazırlama adı verilir. Nöro teknikler ile ölçülebilen fikirler sayesinde logo, poster ya da afişlere müşterileri tetikleyebilecek kavram ve duygular eklenebilir.