Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Ürün Geliştirmede Başarı İçin Dikkat Etmeniz Gerekenler

Günümüz şirketleri için hemen her şey ürün olarak ele alınabilir. Bir tekstil ürünü de olabilir bu, bir yazılım çözümü de. Ürününüzün başarı elde etmesi için bazı faktörlere dikkat etmeniz gerekiyor. Bu dosyamızda, ürün geliştirirken göz önünde bulundurmanız gereken faktörleri ele alıyoruz.

Doğrudan faaliyet alanınızda bulunan veya farklı bir alanda sunmak istediğiniz ürünler için bazı temel görevleriniz var. Başarılı ürüne için görev listenizde yer alması gerekenleri bu yazımızda topladık. Tüm yönetim ve üretim kademelerini yakından ilgilendiren bu faktörler, ürününüzün hem rekabet gücü, hem de verimliliği için son derece önemli.

Maliyet ve pazar analizi yapılmalı

İlk yapacağınız işlerden biri, ürününüzle gireceğiniz pazarı iyi biçimde araştırmak ve pazar dinamiklerini doğru analiz etmek olmalı. Her pazarın özellikleri farklıdır. Ürününüzü konumlandıracağınız pazarın kapsamlı haritası, kısa ve uzun vadede önemli kazanımlar sağlayacaktır. Bu süreçte maliyet araştırmasını yaparak doğru tahminlerde bulunmak da önemli. Finansal imkanlarınızın yeterliliğini ve gerekli durumda kaynak araştırmasını baştan yapmak size zaman kazandıracaktır.

Özgün ve inovatif olmalı

Bir ürünün müşteri için dikkat çekici olması, sunduğu faydayla birlikte ne gibi farklılıklara sahip olduğuyla doğru orantılıdır. Sıradanlıktan uzak, pek çok yönüyle özgün bir ürün geliştirmek önceliklerinizden biri olmalı. Fikir aşamasındayken ürününüzü farklılaştırmak ve piyasadaki rakiplerinin önüne geçirecek özellikler kazandırmak için özel çaba sarf etmelisiniz. Bu noktada rakiplerinizden farklı yetenek ve özelliklere sahip olmalısınız. Unutmayın, yenilikçi ürün her zaman müşterinin nazarında fark yaratır.

Kaliteden ödün verilmemeli

Ürün geliştirmede önceliklerinizi belirken kaliteyi mutlaka üst sıralara koymalısınız. Günümüz müşterisi kalite konusunda çok daha duyarlı ve bilinçli durumda. Ürünün tasarımı ve üretim sürecinde kullanılan malzemeler ile makineler iyi olmalı. Elbette bu standartları belirlerken müşterilerin beklentilerini iyi biçimde analiz etmek ve beklentileri rakip firmalardan daha iyi karşılamak önem kazanıyor.

Ürün konumlandırma iyi yapılmalı

Bulunduğunuz sektörün yapısına, rakiplerin durumuna, pazar paylarına, müşterinin davranış ve beklentilerine bakarak ürünün doğru biçimde konumlandırılması çok önemli. Müşteri nezdinde şirketinizin ve markanızın imajıyla uyumlu ürün geliştirmek de dikkat etmeniz gereken faktörlerden biri.

Yönetim ve çalışan entegrasyonu kurulmalı

İyi ve başarılı bir ürün için çalışanların güçbirliği en önemli unsurlardan biri olacaktır. Geliştirilen ürünün üst yönetimden gerekli onayı ve desteği almasının yanı sıra, tüm süreçleri yönetecek departmanların entegrasyonu başarının anahtarı sayılabilir. Ürünün tüm iş süreçlerinde çalışan Ar-Ge, satın alma, mühendislik, üretim, finans, pazarlama ve tüm diğer birimlerin kusursuz bir ağ kurması gerekiyor.

Planlama ve ürün stratejisine dikkat 

Ürünü geliştirme aşamasından sonra, pazara sunarken de doğru planlama büyük önem taşıyor. Planlama, pazarlama ve satış departmanlarının üst yönetimle sıkı bir çalışma sürecine girmesi, doğru planlama ve uygulama için gerekli. Bilimsel yöntemleri kullanarak, doğru ve hızlı karar alma mekanizmasının oluşturulması da bu anlamda dikkat çekici bir unsur. Ürünün pazarda tutunması için gerekli faaliyetleri de önceden planlamak işinizi kolaylaştıracaktır. 

Altyapı iyi organize edilmeli

Başarılı ürün geliştirenlerin ortak yanlarından biri, güçlü üretim altyapılarına sahip olmalarıdır. Kurulacak güçlü mühendislik ve üretim altyapısı, tüm diğer faktörleri olumlu yönde etkileyecektir. Altyapının kurulum sonrasında, yönetiminin de organize edilmesine dikkat edilmeli.