İçindekiler
1. Müşteri memnuniyeti anketi nedir?
2. İyi bir müşteri memnuniyeti anketi nasıl olmalı?
3. Müşteri memnuniyeti anketi (örnek)
Geri besleme ya da geri dönüt şeklinde de ifade edilen geri bildirim, iletişim sürecinin son aşaması olup müşteri sadakati sağlamak açısından önem taşıyor. Müşteri geri bildirimleri yöneticilerin bilinçli karar verme süreçlerine de rehberlik ediyor. Müşteri memnuniyeti anketi, geri bildirim toplamanın güvenilir bir yöntemi olarak önemli bir iş kalemini oluşturuyor.
Potansiyel müşteri kazanmak kadar müşterileri elde tutmak, yani sadık müşteri kitlesi oluşturmak da başarıya ulaşmada etkili oluyor. Bu noktada iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak, müşteri beklentilerini karşılamak gerekiyor. Aylık ziyaretçi sayısı, satış oranları müşteri memnuniyeti konusunda önemli veriler sunsa da anket yöntemi daha pratik bir uygulama olarak karşımıza çıkıyor.
Anket çalışmaları bilimsel araştırma yöntemleri arasında yer alıyor. Anket soruları anlamlı veri üretmeye yardımcı oluyor. Müşteri memnuniyeti anketi olarak ifade edilen anket de müşteri memnuniyetini ölçmek için anlamlı veriler sunuyor. Bu geri bildirim yöntemi yöneticilerin aşağıdaki sorulara cevap bulmasına yardımcı oluyor:
Müşterilerinin ne düşündüğünü öğrenmek isteyen ve bu soruların yanıtını öğrenmek isteyen işletmeler müşteri memnuniyeti anketi kullanıyor. Bu sayede şu sonuçlar ortaya çıkıyor:
Müşteri deneyimini en üst seviyede tutarak müşteri sadakatini arttırmayı, müşteri davranışını ve satın alma eğilimini ölçmeyi, müşterileri satın almaya yönlendirmeyi ve beğenilen şirket olmayı isteyenler bu yöntemi kullanıyor. Doğru kurgulanan bir müşteri memnuniyeti anketi, işletmenin sektördeki prestijini yükseltiyor ve başarılı iş aksiyonları almasını sağlıyor. Anketi doğru kurgulamak için hedef kitleyi belirlemek, planlama yapmak, seçenekli sorular sormak ve amaca odaklanmak gerekiyor. Anketin etkili olması için aşağıdaki noktalara dikkat etmek gerekiyor:
Anket soruları satışla ilgili, satış sonrası hizmet ile ilgili ve muhasebe, lojistik süreçleriyle ilgili olabiliyor. Aşağıdaki sorular farklı sektörlerde sorulabileceklere örnek teşkil ediyor:
Anket örnekte olduğu şekilde soru şeklinde olabileceği gibi memnuniyet derecesinin sorulduğu değerlendirme cümleleri şeklinde de olabiliyor.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.