İçindekiler
1. Bireysel Müşteri
2. Kurumsal Müşteri
Şirketinizin sektör ve pozisyonuna göre müşterileri bireyler, kurumlar veya her ikisi birden olabilir. Müşteri türüne göre yaklaşımınız ve kullanacağınız araçlar da değişiklik gösterecektir. Bu blog yazımızda kurumsal ve bireysel müşteri tiplerini biraz daha yakından tanıyor, özelliklerini anlamaya çalışıyoruz.
İşletmeler için iki temel müşteri türü tipinden söz edebiliriz. Bunlar bireysel müşteri ve kurumsal müşteri olarak adlandırılıyor. Dünya çapında iş dünyasında kurumların kurumlara dönük faaliyetleri için B2B (yani business to business); kurumların bireysel müşteri yönelimine ise B2S (yani business to consumer) kısaltmaları yaygın olarak kullanılıyor.
İşletmelerin pazarlama ve satış fonksiyonlarını doğrudan değiştiren yapısı ve işletme kârlılığına doğrudan etkileri yüzünden doğru müşteri türünün seçimi işletmeler için hayati kararlardır. Haydi gelin, bu iki müşteri tipini ana hatlarıyla biraz daha tanıyalım.
İşletme faaliyetlerinizin son ve nihai kullanıcısı bireyler olan müşteri gruplarıdır. Bireysel müşterilerle çalışmanın bazı avantajları ise şöyle sıralanabilir:
İşletme faaliyetlerinizin son ve nihai kullanıcısı işletmeler olan müşteri gruplarıdır. Yani, işletmenizin ürün veya hizmetlerini başka bir işletmeye satmanızdır. Kurumsal müşterilerle çalışmanın bazı avantajları şunlar:
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.