Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
Perakende sektöründe, kanal satışındaki zorluklar teknoloji ile aşılabilir. Bulut tabanlı uygulamalar sayesinde merkez ile uç noktalar arasında gerçek zamanlı iletişim kurulabilir. Entegrasyon yeteneği olan çözümlerle maliyet ve zaman tasarrufu sağlanabilir. Stok yönetimi, lojistik kontrolü ve omnichannel yapıların yönetimi için bulut teknolojileri önemli rol oynar. Logo Diva CHANNEL çözümü, perakende firmalarına gerçek zamanlı koordinasyon ve satış süreçlerini optimize etme imkanı sunar.
Perakende sektörü, sunulan ürünlerin türünden bağımsız olarak her zaman son derece dinamik ve değişime açıktır. Özellikle de kanal aracılığıyla satış yapan perakende firmaları bu dinamik yapıyı en iyi şekilde yönetebilmek için merkezî kontrolü sağlamak, kanaldaki ürün takibini en iyi şekilde yapmak, kanal genelinde satışları ve kampanyaları verimli bir biçimde yönetmek gibi zorlu süreçlerle karşılaşır.
Siz de kanal üzerinden satış yapan bir perakende firmasının sorumluluğunu taşıyorsanız, teknoloji en büyük yardımcınız olabilir. Gelin, kanal satışındaki temel zorluklara karşı kullanabileceğiniz teknolojik taktiklere kısaca göz atalım.
Merkez ile satış kanalınız arasında gerçek zamanlı iletişim sağlayan bulut tabanlı uygulamalar kullanın
Kanal dediğimiz zaman akla zincir mağazalar, bayilik ve distribütörlük sistemleri, şubeler geliyor. Firmanızın kanal sisteminde bir veya daha çok sayıda bayi olabilir. Bayileriniz kısıtlı bölgesel yayılım gösterebilir veya Türkiye’nin ve dünyanın farklı noktalarında faaliyet gösteriyor olabilir. Yani kanalınızın çapı, hacmi ve erişim alanı farklı ölçeklerde olabilir.
Satış kanalınız hangi büyüklükte olursa olsun, en büyük ihtiyaçlardan biri merkez ile uç noktalar, yani bayiler/şubeler/satış noktaları arasında gerçek zamanlı iletişim kurabilmektir. Bu iletişim sayesinde uç noktalardan merkeze anlık ve kesintisiz veri akışı sağlanır, böylece satış, stok, lojistik, kampanya gibi süreçler her zaman kontrol altında olur. Bu gerçek zamanlı iletişimi kurabilmenin en etkili yolu ise bulut teknolojisinden faydalanmaktır.
Bulut teknolojisi, herhangi bir ek donanım ve yazılım yatırımına gerek kalmadan, doğrudan internet üzerinde inşa edildiği için başlangıç maliyetini azaltır ve sistemin çok daha kısa sürede devreye alınmasını sağlar. Diğer bir deyişle, kanal yönetiminde hacimli IT yatırımları olmadan yüksek performanslı bir çözüm elde edilir.
Bunun da ötesinde, bulut teknolojisi sayesinde anlık iletişim kurulabildiği için tüm bayiler veya satış noktaları ile merkez arasında gerçek zamanlı veri alışverişi sağlanır. Böylece tüm kanal yapısı üzerinde etkili ve kesintisiz denetim inşa edilir.
Mevcut sistemlerinizle entegrasyon yeteneği olan çözümleri tercih edin
Başlangıç maliyeti düşük olan bulut tabanlı bir kanal satış yönetimi uygulamasının tam verimlilikte çalışabilmesinde en kritik konu entegrasyondur. Sadece ERP ile değil, lojistik sistemleri, e-ticaret sistemleri, CRM, depo yönetimi (WMS), e-Devlet uygulamaları gibi çözümlerle entegre çalışabilen bir perakende kanal yönetimi çözümü, sistem üzerinde kapsamlı, maliyetli ve zaman alıcı düzenlemeler yapmaya gerek bırakmadan devreye alınabilir. Böylece ilk andan itibaren maliyet ve zaman tasarrufu sağlanır.
Kanal genelinde stok yönetimi, anlık kontrol, mağazalar arası ürün transferi, entegre lojistik yönetimi sağlayın
Perakende kanal yönetiminde bulut teknolojilerinin kullanılması sayesinde bayiler ve merkez arasında anlık iletişim kurulacağından söz etmiştik. Bu gerçek zamanlı iletişim ve koordinasyon sadece satış takibi açısından değil, stoklardan lojistiğe kadar her süreç açısından da büyük önem taşır.
Örneğin, stokların gerçek zamanlı takibiyle ürün takviyesi, belirli ürünler için bayi/şube bazlı ya da genel kampanya tasarımı, sevkiyat planlama gibi süreçler son derece etkili bir şekilde yönetilebilir. Üretim yapan bir perakende firmasında bu bilgiler üretim planlamayı kolaylaştırır. İhracat yapan bir firmada ise sipariş ve lojistik süreçlerinin zamanında yönetimi sayesinde ürün veya stok sıkıntısı yaşanmadan, müşteriler mağdur edilmeden ürün bulunabilirliği sağlanır. Diğer bir deyişle, bayiler de müşteriler de ürünsüz kalmaz. Bu da müşteri ve bayi memnuniyetinde artış anlamına gelir.
Kanal aracılığıyla perakendede en kritik konulardan biri de omnichannel (çoklu kanal) yapısını yönetmektir. Gerçek zamanlı iletişim, bir firmanın kullandığı tüm satış kanallarını kapsadığı için stoklar en verimli şekilde yönetilerek müşteri memnuniyeti sağlanır.
Kanal yapısında ödeme ve fatura sistemlerinin merkezileşmesi ve takibi de çok önemli bir noktadır. Sistem bulut üzerinde kurgulandığında, herhangi bir bayideki her bir satış ve fatura hareketi anlık olarak merkezde de görünür. Bu sayede finansal kontrol daha etkin hâle gelirken vergilendirme, iade, değişim gibi süreçler de kolayca yönetilebilir.
Logo Yazılım’ın buluttaki uzmanlığıyla sunulan Logo Diva CHANNEL çözümü, kanalı aracılığıyla satış yapan perakende firmaları için bayi merkez arasında gerçek zamanlı koordinasyon sayesinde satış süreçlerini anlık olarak yönetmeyi sağlıyor. Omnichannel kurgusu ile, tüm kanallardaki stokların anlık güncellenmesini, gelişmiş kampanya platformu ile müşteriye uygun teklifler üretmeyi, entegre lojistik süreçleri ile de satılan ürünlerin müşteriye hızla ulaşmasını sağlıyor. Böylelikle tüm satış kanallarında entegre süreçlerle verimlilik artarken satışlar da artıyor.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.