Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
İş analitiği, şirketlerin verilerini analiz ederek daha iyi kararlar almalarını sağlayan bir süreçtir. Büyük veri analizi ile iş analitiği, işletmelere karar alma yeteneklerini güçlendirir, müşteri ilişkilerini iyileştirir, operasyonel verimliliği artırır ve risk yönetiminde kritik bir rol oynar. Bu sayede işletmeler, başarılı stratejiler geliştirebilir ve geleceğe daha emin adımlarla ilerleyebilirler.
İçindekiler
1. Büyük veri nedir, neden önemlidir?
2. Büyük verinin değeri
3. Şirketlerin büyük veriyi iş analitiğinde kullanmaları avantajlı mıdır?
4. İş analizi çıktıları nelerdir?
İş analitiği, şirketler için en önemli analitiklerden biridir. Her şirketin ya da kuruluşun kendine ait farklı verileri bulunur. Bu verilerin incelenmesi, inceleme sonrası detaylı bilgiler elde edilmesi işlemine iş analitiği adı verilir. İş analitiği, şirketlere iş süreçlerini daha iyi anlama ve yönetme imkanı sunarak, stratejilerini daha verimli hale getirip hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak daha sağlam kararlar alma konusunda bir rehberlik sağlar. İş analitiği içerisinde büyük veri analitiği, veri madenciliği, istatiksel analiz ve öngörüsel modelleme gibi farklı teknikler olduğu söylenebilir.
Özellikle büyük veri ve iş analitiği birbirleri ile direkt olarak ilişkili iki farklı terim olarak ele alınabilir. Büyük verinin iş analitiğinde kullanımı, işletmeler için çok sayıda avantajı beraberinde getirir.
İş dünyasının en değerli varlıklarından biri olan veri, büyük veri gibi farklı kavramlara da kendi içerisinde yer verir. Big data ya da büyük veri olarak adlandırılan bu kavram, büyük ve karmaşık veri kümelerini işlemek ya da analiz etmek amacıyla kullanılan teknolojileri ve analitik yaklaşımları ifade eder. İşletmeler ve şirketler büyük veriyi kullandıkları takdirde aldıkları kararların daha mantıklı hâle geldiğini görürler. Bununla birlikte işletmeler için büyük verinin iş analitiğinde kullanımı operasyonel verimliliği artırmak, müşteri deneyimini geliştirmek ve yeni pazarlara ulaşmak konusunda da fayda sağlar.
Yüksek çeşitliliğe sahip ve hacmi hızlı bir şekilde artan veriler büyük veri grubunda yer alır. Geleneksel olarak hacim, çeşitlilik ve hız unsurlarıyla tanımlanan büyük veri kavramı, son yıllarda doğruluk ve değer gibi farklı unsurlarla da bir aradadaanılır. Bu durum büyük veri kavramının karmaşık hâle geldiğini gösterir.
Yeni kaynaklardan kazanılan, büyük ve karmaşık veri kümeleri büyük veri olarak değerlendirilir. Hacimleri ve karmaşık yapıları dolayısıyla geleneksel veri işleme yazılımları tarafından işlenmeleri mümkün olmayan, doğru bir şekilde işlenmesi için çeşitli analitiklere ve büyük veri yöntemine ihtiyaç duyan bu kavramı, pek çok açıdan önemlidir.
Bu doğrultuda pek çok kişi büyük verinin neden değerli olduğuna dair merak duyar. İnternetin yaygınlaşması ve reklam kavramının da büyük bir değişikliğe uğraması, verilerin her zamankinden daha değerli hâle gelmesine yol açmıştır. Büyük veriler, günümüzde bir sermayeye dönüşürken bu durum büyük teknoloji firmalarının kazançlarının büyük bir kısmını reklam firmalarına aktarmalarına neden olmuştur. Bununla birlikte teknolojik atılımların her geçen gün gelişiyor olması veri depolama maliyetini de büyük oranda düşürmüş, yüksek miktarda verinin daha kolay şekilde depolanmasını mümkün kılmıştır. Veri hacminin erişilebilir hâle gelmesi ve maliyetin düşmesi, firmaların verilere erişimini kolaylaştırmıştır.
Büyük verinin değerli olmasını sağlayan en önemli özelliği, toplanan verilerin kullanıcılar hakkında kapsamlı bilgiler aktarıyor olmasıdır. İnternet sitelerinden, sosyal platformlardan ve tarayıcılardan toplanan kullanıcı bilgileri, kullanıcı alışkanlıklarını ve müşteri trendlerini incelemeye dair fırsat yaratır. Böylelikle şirketler ve işletmeler, büyük veriden faydalanarak reklam kampanyaları yürütebilir, potansiyel müşteri kitlelerini, sadık müşterilere dönüştürebilir.
“İş analitiği nedir?” sorusuna şirkete dair verilerin derlenmesi ve incelenmesi ile daha detaylı bilgilere ulaşılması şeklinde yanıt verilebilir. İş analizi sürecinin daha kapsamlı, detaylı ve yararlı hâle gelmesini sağlayan bazı önemli etkenler bulunur. Bunlardan biri büyük veri olarak adlandırılan big datanın iş analitiğinde kullanılmasıdır. Avantajları aşağıdaki gibi sıralanabilir:
Bu açıdan değerlendirildiğinde “Fonksiyonel iş analizi nedir?” sorusuna büyük verinin de içerisinde bulunduğu bir analiz olduğu yanıtı verilebilir. İşletmeler adına oldukça önemli birçok avantajı beraberinde getiren büyük veri ile iş analizi, daha başarılı stratejiler geliştirilmesi konusunda yardımcıdır.
Büyük veri ile yapılan iş analitiği, iş analiz çıktılarına ulaşmaya dair katkı sağlar. Şirketin yol haritasının çizilmesi, iş süreçlerinin belirlenmesi, performansların değerlendirilmesi, ihtiyaçların belirlenmesi, risklerin yönetilmesi ve ne şekilde fırsata dönüştürülebileceklerine dair karar verilmesi, şirketin gelişmesine dair iyileştirme önerileri “İş analizi çıktıları nelerdir?” sorusuna yanıt olarak verilebilir. İş analizi çıktıları, işletmelerin daha etkili bir strateji izlemesinde kritik rol oynar. Tüm bu analizler ve uygulamalar, işletmelerin gelecekte daha emin adımlar atmalarını sağlar.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.