Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
Pazar testi çalışması, yeni bir ürünü pazara sürmeden önce yapılması gereken kritik adımlardan biridir. Bu süreçte ürün, hedef pazar koşullarında gerçek bir ortamda test edilerek başarısızlık riski en aza indirilir. Pazarlama sınaması, ürünün satış beklentilerini karşılayıp karşılamayacağı konusunda önemli veriler sunar. Ürünün ticarileştirilmesi aşamasında ise hedef pazarlara sunulması ve müşteri tepkilerinin takip edilmesi gerekmektedir.
İçindekiler
1. Ürününüz satış beklentilerinizi karşılayacak mı?
2. Ürün ticarileştirmede öne çıkanlar
Şirketinizin fiziksel veya çözüm/hizmet türünden ürününü müşterilerinize sunmadan önce varsa eksiklerini tamamlamak üzere yapmanız gereken pazar testi çalışması olmazsa olmazlardan biri. Bununla birlikte, ürününüzün ticarileşmesi de bir süreç gerektiriyor. Birbir emek ve maliyetle geliştirdiğiniz ürününüzü satışa sunmadan önce hayata geçirmeniz gereken bu hazırlık çalışmalarına dair genel aydınlatıcı bilgileri blog yazımızda paylaşıyoruz.
Tam anlamıyla gelişmiş olan yeni ürünün pazara sürülmesinden önce tüketicilerin ürüne karşı olan tepkilerini gerçek bir ortamda gözlemleyebilmek ve başarısızlık riskini en aza indirmek amacıyla gerçek hedef pazar koşullarını temsil eden dar bir pazar alanında yürütülen sınama faaliyetidir.
Pazarlama sınaması yoluyla işletmeler hem ürün, hem de konumlandırma, reklam, dağıtım, fiyatlandırma, ambalajlama ve bütçe ihtiyaçları gibi tüm pazarlama programını sınarlar. Bunun yanında rakipler ve dağıtım kanallarının ürüne karşı olan tutumu da gözlemlenmiş olur. Ürün bu aşamada olası müşterileriyle tanışır.
Şüphesiz ürününüzü geliştirirken belli bir satış hedefi ve beklentisi ile hareket ediyorsunuz. Peki satışa hazır hale getirdiğiniz ürününüz beklentilerinizi karşılayacak düzeyde mi? Ürünün pazar testi, bu anlamda da sizlere veri sağlayacaktır.
Maliyetinin yüksek olması, ürün sunumunu geciktirmesi, rakiplerin ürün hakkında ön bilgilenmesi endişeleriyle veya firmaların deneyimlerine güvenmeleri nedeniyle bu aşamanın atlandığı geliştirme süreçleri de yaşanmaktadır.
Ticarileştirme aşaması yeni ürünün hedef pazarlara sunulması ve yerleştirilmesi aşamasıdır. Bu aşamada firmalar ürünlerinin;
sunulacakları hakkında karar verirler.
Ayrıca sonrasında ürüne ilişkin tüm gelişmelerin, müşterilerin tepkilerinin ve taleplerinin izlenerek gerekli tedbirlerin alınması gerekmektedir.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.