Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
İş kurarken yapılması gerekenler hakkında genel bilgiler sunulan içerik, iş fikri olgunlaştırma, finansal akış belirleme, iş planı hazırlama gibi adımları ele alıyor. Yeni işletmeci adayları için kontrol listesi, iş kurma süreci, işletme kurumsallaşması ve stratejik planlama gibi konuları detaylıca inceliyor. Ayrıca, Swot Analizi'nin önemi vurgulanıyor.
İçindekiler
1. Yeni işe başlarken kontrol listesi
2. İş kurma kararı verildikten sonra yapılması gerekenler
3. İşletme kurumsallaşmasında ilk adımlar
4. Planlama adımı ve vizyon
5. Swot Analizi için temel bilgiler
Yeni bir iş kurmaya başlarken yapılması gerekenler, Logo Blog’da farklı adımlarıyla ayrıntılı işlediğimiz bir konu. Bu özel rehberimizde ise tüm genel konulara kuşbakışı yaklaşmayı tercih ettik.
İş fikrinin olgunlaştırılması, üretim sürecinin planlanması, satışların planlanması, yasal yükümlülüklerin öğrenilmesi, insan kaynağının planlanması, süreçlerin belirlenmesi, finansal akışın belirlenmesi aşamalarına tamamen hakim olduğunuzda hedefiniz, satış gerçekleştirerek pazar payınızı artırmak olacaktır. İşletmeci olarak aklınıza gelebilecek her konu ile ilk ilgilenmesi gereken kişi sizsiniz. Dolayısıyla piyasa araştırması yapmanız ve iş planı hazırlamanız, hedeflerinizden şaşmamanız noktasında büyük önem taşır.
Finansal kaynakların ilk aşamada kendi fonlarınız ya da borç alınan kaynaklar olması tabidir. Şirketin büyümesi durumunda kaynaklar genişleyecek, finansal kurumlar ve yatırımcılar devreye girecektir. Bu noktaya gelmeden önce bir kontrol listesi hazırlayın, planlama yapın, vizyonunuzu belirleyerek ortaya koyun, hedeflerinizi netleştirin, yöntem ve sorumlulukları belirleyin.
Yeni şirketinizle birlikte yeni kültürler, yeni insanlar ve birçok yenilik sizi bekliyor. Bu yenilikleri geçmiş deneyimlerinize dayanarak yorumlamak yerine gözlem yapın. Zayıf yanları ve kuvvetli yanları değerlendirin. Pazar araştırması yapın ve hedef müşterilerin nasıl özelliklere sahip olacağını netleştirin. Rakiplerinizi araştırın, takip edin ve bu doğrultuda yenilikçi bir pazarlama stratejisi geliştirin. Faaliyete geçiş masraflarını belirlemek ve faaliyet yerine karar vermek için kaynaklarınızı gözden geçirin ve finansal açıdan risk oluşturan unsurların tespitini yapın. Tüm bunları kontrol listenize eklerken sonuç odaklı düşünün.
Şirketiniz için web sitesi kurulmasından ilgili dernek ve birliklere üye olunmasına kadar pek çok aşamayı gerçekleştirerek, işletmenize tam anlamıyla ayak basabilirsiniz. İlk adımlar şu aşamalardan oluşur:
Stratejik planlama; yönetim, iyileştirme ve kaliteye yönelik çabalar, bütçeleme, kaynakların belirlenmesi, performans gözlemleme, raporlama faaliyetlerini bütünleştiren önemli bir detaydır. Stratejik planlamanın en önemli aşamaları, vizyonu ortaya koymak, hedefleri belirlemek, Swot Analizi yapmak, yöntem ve sorumlulukları belirlemek ve iş planı hazırlamaktır.
Piyasada olmayan, ihtiyaçları karşılayabilecek bir ürün ya da hizmete sahip olmak işletme kurma ve büyüme sürecinde çok önemlidir. Ancak tek başına yeterli olamayabilir. Bu noktada fikrin pazara uygun olup olmadığı, işin size uygun olup olmadığı, iş sahibi olmada ne kadar istekli olduğunuz, işinizi nereye taşımayı planladığınız, hedefiniz ve hayaliniz net olmalıdır.
Fikrinizi hayata geçirirken gözden kaçanları yakalamanızın kolaylaşması için aşağıdaki soruların cevabını bulmalısınız:
İşin başında işiniz ve kendiniz ile ilgili güçlü ve zayıf yanlarınızın bilincinde olmanız, dış koşullardaki risk ve fırsatları analiz edebilmeniz gereklidir. Bu aşamada Swot analizi tekniğinden yararlanabilirsiniz. Bu teknik sayesinde güçlü ve zayıf yönlerinizi görebilir, fırsatların farkına varabilir ve karşılaşabileceğiniz tehditleri görebilirsiniz. Swot analizinin açılımı şöyledir:
S- Strength: Güçlü Yanlar
W-Weakness: Zayıf Yanlar
O-Opportunity: Fırsatlar (İşletme içi fırsatlar ve dış fırsatlar)
T-Threat: Tehditler (tehlike, risk, tehdit olarak görülen özellikleri)
Güçlü yanlarınızı belirleyebilmek için; en iyi olduğunuz alanı, fikrinizi farklı kılanın ne olduğunu, ürünün/hizmetin benzersiz olup olmadığını, yetenekli ve yaratıcı bir çalışan grubu oluşturup oluşturamayacağınızı belirlemelisiniz.
Zayıf yanlarınızı analiz edebilmek için; insan kaynağı ve finansal kaynaklar gibi kaynakların yeterli olup olmadığını, güçlü liderlik yapıp yapamayacağınızı öğrenmelisiniz.
Ürün ya da hizmetiniz için oluşacak talebi öngörebilmeniz, rakiplerinizin gözden kaçırdıklarından hangisini yakalayabildiğiniz, pazarda yeni bir işletmeye yer olup olmadığını bilmeniz fırsatları analiz edebilmenizi sağlayacaktır.
Tehditleri belirleyebilmek için; yeni rakiplerin ortaya çıkması ihtimalini, ürün ve hizmetin modasının geçme riski olup olmadığını, rahiplerin yoğunluğunu, müşterilerin üreticiden satın alma riski olup olmadığını belirlemelisiniz.
Hedefiniz açık ve tam mı, ölçülebilir mi, tamamlanma süreci belirlenmiş mi ve öncelikleriniz dikkate alınmış mı? Bu soruların cevabı hedeflerinizin niteliğini gösterir.
Maliyet ve mevcut yapıda uygulanabilirlik ve etkinlikleri göz önünde bulundurduktan sonra hedeflerinizi hangi sıra ile gerçekleştireceğinizi belirleyin. Bu noktada beraber çalışacağınız kişilerden kime ne gibi görev düşüyor konusunu netleştirmelisiniz.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.