CRT Holding, Logo j-Platform ile çeliği veriyle işleyerek üretimde uçtan uca maliyet görünürlüğü sağladı.

Günümüzde üretmek kadar, üretim süreçlerinin her bir detayını yönetebilmek de kritik hâle geldi. Artan maliyetler şirketleri daha entegre ve esnek dijital çözümlere yönlendiriyor.

Türkiye'nin demir çelik sektöründeki güçlü oyuncularından biri olan CRT Holding, bu farkındalıkla Logo Yazılım'ın j-Platform ERP çözümü, Logo Flow ve Logo Hazine Sihirbazı çözümleriyle üretimden dış ticarete satın almadan finansa kadar uçtan uca dijital bir dönüşüme imza attı. Artık sadece büyük ürünler değil, ürünlerin her detayının maliyeti bile ERP çözümü üzerinden hesaplanabiliyor.

Bölgenin Güçlü Oyuncusu

2006’da kurulan CRT Metal San. Tic. A.Ş., yaptığı yatırımlarla bölgenin önde gelen çelik servis merkezlerinden biri haline geldi. 3 farklı tesiste 250 kişilik kadrosuyla faaliyet gösteriyor. 2019’da kurulan CRT Impex A.Ş. ile dış ticarette küresel adımlar atan grup, 2024 sonunda CRT Holding A.Ş. çatısı altında yeniden yapılanarak daha kurumsal bir yapıya geçti. 2025 itibarıyla CRT Holding; demir-çelikteki gücünü pekiştirirken yeni yatırım alanlarında da büyümeyi hedefliyor.

İhtiyaç Duyulan Çözüm:

Üretimde Uçtan Uca Maliyet Görünürlüğü Sağlamak

CRT Holding'in hedefi, ERP çözümüyle her bir ürünün maliyetini doğru hesaplamak ve doğru fiyatlandırma stratejilerini uygulamaktı.

Demir-çelik sektörü dolar kuru, navlun, global metal borsaları gibi faktörlerden hızlı etkilendiği için, sağlıklı karar almak için öncelikle maliyetleri net olarak görebilmek gerekiyordu.

Bu ihtiyaçtan hareketle CRT Holding, tam entegre bir ERP yapısına geçme kararı aldı.

Firma bu çözüm için neden Logo Yazılım’ı tercih etti?

Logo Yazılım’ın sektördeki deneyimi, sunduğu ek çözümler, sisteme kolayca entegre edilebilmesi ve güçlü destek ekibi, CRT Holding’in Logo Yazılım’ı tercih etmesindeki başlıca sebepler.

Logo Yazılım bu çözümü nasıl sağladı?

Güçlü Bir Entegrasyon

CRT Holding bu ihtiyaç doğrultusunda 2023 Ocak ayında başlattığı dijital dönüşüm süreci kapsamında Logo j-Platform, Logo Flow ve Logo Hazine Sihirbazı çözümlerini bünyesine entegre etti. Bu entegrasyon sayesinde üretimden malzeme yönetimine maliyet muhasebesinden genel muhasebe ve dış ticarete kadar tüm iş süreçlerini bir dijital ekosistem altında toplandı. Böylece şirket; verimlilik, şeffaflık ve sürdürülebilirlik hedeflerine bir adım daha yaklaşırken, operasyonel süreçlerini de daha güçlü ve entegre bir yapıya kavuşturdu.

Somut çıktılar

Logo j-Platform

  • Logo j-Platform ERP çözümüyle şirketin tüm operasyonları uçtan uca daha kolay izlenebilir ve raporlanabilir hâle getirilerek, fiyatlandırma aşamasında daha hızlı karar alınması sağlandı.
  • Logo j-Platform çözümü sayesinde üretim, satış ve envanter süreçlerinin malzeme, maliyet ve stok verileri gerçek zamanlı olarak takip edilebilir hâle geldi, böylece veri tutarlılığı ve sürekliliği artırıldı.
  • Üretim modülüyle manuel maliyet süreçleri otomatikleştirilerek ürün fiyatlaması daha dinamik hâle getirildi.
  • İthal edilen hammaddelerin tüm gerçekleşen maliyetleri tek platformda toplanarak, fiyatlama stratejisi belirlenirken daha etkin kararlar alınması sağlandı.
  • CRT Holding bünyesindeki diğer firmaların merkezileştirilerek tek bir platformdan yönetilebilmesi mümkün hâle geldi.
  • CRT Holding’in iş süreçleri Logo j-Platform ERP çözüyle tek bir çatı altında toplanarak tüm operasyon birimleri arasında iş birliği sağlandı.

Logo Flow

  • Satın alma departmanında talep, teklif, ihale ve sipariş adımları tamamen dijitalleştirildi.
  • Sevkiyat departmanında satış siparişlerine bağlı yükleme emirleri ve irsaliyelerin düzenlenmesi süreçlerinde bütünlük sağlandı.
  • Kullanıcıların süreklilik arz eden ve kişiselleştirilmiş raporları ilgili yetkiler altında erişilebilir hale getirildi.
  • ERP bağımsız akışlara yönelik projeler başlatıldı; ilk etapta Bilgi İşlem departmanına yöneltilen taleplerin dijital ortamda takip edilebilmesi için özel iş akış süreci geliştirildi.

Logo Hazine Sihirbazı

  • Banka hareketleri anlık olarak sisteme aktarılabilir hale geldi.
  • Tüm banka işlemlerinin doğrudan Logo j-Platform’a aktarılması sayesinde bakiyelerin anlık takibi mümkün oldu.
  • Ödeme ve tahsilat süreçleri hızlı ve güvenilir şekilde yürütülmeye başlandı.
  • Manuel işlem yükü ortadan kalktı, kullanıcı hatalarının önüne geçildi.
  • Bir aylık bazda banka hareketlerinin kayıt altına alınmasında %80 zaman tasarrufu ve %50 iş gücü kazanımı elde edildi.

Firma Yetkilisinin Gözünden:

“EKİPLERİMİZ SÜRECİ SAHİPLENDİ”

CRT Holding Yönetim Kurulu Üyesi İzcem Fırat OKTAR, Logo Yazılım’la başarı hikayelerini şöyle özetliyor:

“CRT Holding'de ERP Çözümü kullanımı sadece bir yazılım yatırımı değil, aynı zamanda bir kültür değişimi anlamına da geldi. Bu bir ekip işi. Yazılım ne kadar güçlü olursa olsun, kullanıcı inancı ve katkısı olmadan başarı gelmiyor. Bizim ekibimiz süreci sahiplendi, bu da uyumu hızlandırdı.”

Tercih edilen ürünler

ON-PREMISE

Logo j-Platform

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin tüm iş süreçlerinin uçtan uca, verimli ve etkin yönetilmesini sağlayan Logo j-Platform ERP, her an, her yerden erişilebilirken HTML5 web teknolojisiyle kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyor.

Ürünü İncele
ON-PREMISE

Logo j-Platform

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin tüm iş süreçlerinin uçtan uca, verimli ve etkin yönetilmesini sağlayan Logo j-Platform ERP, her an, her yerden erişilebilirken HTML5 web teknolojisiyle kullanıcı deneyimini en üst seviyeye taşıyor.

Ürünü İncele

Diğer başarı hikayeleri

İpek Mekik Halı, Logo Yazılım ile operasyonlarını dönüştürerek halıcılık sektöründe fark yaratıyor.

Halıcılık sektöründe faaliyet gösteren İpek Mekik Halı, yüksek kalitedeki geniş ürün yelpazesini 1972’den bu yana tüketicilerle buluşturuyor. İpek Mekik Halı’nın müşteri memnuniyetine ve kaliteye odaklanarak ürettiği koleksiyonlar, Türkiye’de olduğu gibi yurt dışında da ilgi görüyor. Bugün üretiminin yüzde 75’ini yurt içindeki tüketicilere sunan ve yüzde 25’ini yurt dışına ihraç eden İpek Mekik Halı, ihracat payını artırmak için çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda kendini sürekli yenileyen, teknolojik yatırımlar yapan ve ürün çeşitliliğini artıran şirket, sürekli gelişim vizyonuyla sektöründe lider olmayı hedefliyor.

Beklenti ve Hedefler

İpek Mekik Halı, halıcılık sektörü dinamiklerine uygun daha verimli ve etkili iş süreçleri için veri entegrasyonu sağlayacak, dijital çözümlerle manuel işlemleri minimum seviyeye indirecek bir sistem ile operasyonel süreçlerini iyileştirmeyi hedefliyordu. Merkezi bir veri yönetim sistemine geçiş, bilgi alışverişini hızlandırarak hata riskini azaltma potansiyeli taşıyordu. Bu geçişle birlikte, departmanlar arasında veri tutarlılığının sağlanması ve bu tutarlılık üzerinden bilgi paylaşımı ile raporlama süreçlerinin kolaylaştırılması, daha hızlı ve doğru kararlar alınmasına katkı sağlayabilecekti. Ayrıca, stok yönetimi ve sipariş işlemlerinde manuel süreçlerden kaynaklanan hataların azaltılması için sistematik bir ERP yazılımı önemli bir ihtiyaçtı. Maliyetlerin etkin şekilde izlenebilmesi, bütçe yönetimi ve kârlılık hedeflerine ulaşılmasını kolaylaştıracak bir diğer önemli gereksinimdi. Daha hızlı ve kolay maliyet analizlerinin hem zaman hem de iş gücü açısından işletmeye önemli avantajlar sunacağı tespit edildi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile esnek ve kullanımı kolay bir çözüm

İpek Mekik Halı, operasyonel verimliliği artırmayı ve kaynaklarını daha stratejik kullanmayı hedefliyordu. Ancak, ERP yazılımlarının uyarlanması konusunda halıcılık sektörünün kendine özgü zorlukları nedeniyle uygulanacak çözümün esnek olması, ihtiyaçlara uygun özelleştirmelere ve entegrasyonlara imkân vermesi, güçlü bir altyapı ve fonksiyon seti sunması önemli bir gereklilikti.

Bu doğrultuda ileri düzey veri analitiği ve görselleştirme araçları ile gerçek zamanlı veri takibi ve analizine olanak sağlayan bir çözüm arayan İpek Mekik Halı, Türkiye'deki en köklü ERP sağlayıcılarından biri olması, sektördeki deneyimi ve güvenilirliğiyle Logo Yazılım’ı tercih etti. Logo Yazılım iş ortağı SUMO iş birliğiyle, İpek Mekik Halı’nın ihtiyaçlarına yanıt verecek bir proje uygulandı. Bu kapsamda Logo Netsis 3 Enterprise ile SUMO’nun projeye özel geliştirdiği ve Logo Netsis 3 Enterprise ile entegre çalışan halıcılık çözümü Netloom hayata geçirildi.

3 faz halinde uygulamaya alınan proje sonunda İpek Mekik Halı, satış süreçlerinden üretim süreçlerine, stok yönetiminden finans ve muhasebe yönetimine kadar her aşamada özelleştirilebilir ve entegre edilebilir bir sistem kurdu. Bu sayede iş süreçlerini otomatize ederek verimliliğini artırdı. Müşterilere sipariş esnasında doğru stok ve termin bilgisi verebilmeyi, siparişleri ve üretim süreçlerini takip edebilmeyi sağlayan Logo Netsis 3 Enterprise ile envanterin gerçek zamanlı takibini sağlamak, yanlış envanter bilgileri nedeniyle oluşabilecek üretim veya satış aksamalarını minimuma düşürdü. Bununla birlikte tüm maliyetleri tek bir platformda izleyerek, maliyet analizlerini daha etkin bir şekilde yapabilir ve tasarruf edilebilecek harcamaları belirleyebilir hale geldi. Tekrarlanan manuel işlemlerin azalması ile çalışanlar daha stratejik görevlere odaklanabildi. İş süreçlerinin otomasyonu operasyonel verimliliğe katkıda bulunurken kapsamlı veri analitiği ve raporlama araçları, İpek Mekik Halı’da karar süreçlerinin daha hızlı ve etkili olmasını sağladı. Logo Netsis 3 Enterprise esnek bir yapıya sahip olduğu için değişen koşullara ve ihtiyaçlara göre kolayca uyarlanabilmesiyle de firmanın bu yöndeki ihtiyaçlarına cevap verdi.

Elde Edilen Faydalar
  • İpek Mekik Halı, ERP sistemi ile üretim süreçlerini optimize ederek hangi ürünlerin ne zaman üretilmesi gerektiğini netleştirdi. %35 daha verimli hale gelen üretim planlaması, kontrollü bir akış sağlayarak âtıl kapasiteyi azalttı ve kaynak kullanımını en üst düzeye çıkardı.
  • Logo Netsis 3 Enterprise ERP sayesinde tüm maliyetler tek bir platformda izlenebilir hale geldi. Kolaylaşan maliyet analizleri, tasarruf fırsatlarını görünür kılarken, üretim maliyetlerinin detaylı incelenmesi en kârlı ürünlerin belirlenmesini ve fiyatlandırma stratejilerinin buna göre şekillendirilmesini sağladı. Böylece İpek Mekik Halı, eski sisteme kıyasla maliyet verilerinde detaya çok daha kolay ulaşarak finansal yönetimini güçlendirdi.
  • İş süreçlerinde otomasyon, çalışanların zamanını daha verimli kullanmasını sağladı. Tekrarlayan manuel işlemlerin azalması, ekiplerin daha stratejik görevlere odaklanmasına imkân tanırken, iş süreçlerinin daha hızlı ve hatasız yürütülmesini sağladı.
  • Farklı departmanlar arasındaki entegrasyon sayesinde bilgi akışı hızlandı, hata oranı düştü. Daha önce birden fazla kaydedilen veriler, Netloom ve Logo Netsis 3 Enterprise entegrasyonu ile tutarlı ve tekrarsız hale geldi. İş birimleri gerekli verilere daha hızlı erişirken, departmanlar arası veri akışı kolaylaştı ve ekipler arası iş birliği arttı. Bu sayede projeler daha verimli yönetilebilir hale geldi.
  • Kurulan sistem sayesinde tedarikçilerle iletişim ve koordinasyon iyileşti, teslimat süreleri kısaldı ve maliyetler azaldı. Bu sayede tedarik zinciri yönetimi %30 daha etkin hale geldi ve operasyonel verimlilik arttı.
  • Gerçek zamanlı stok takibi sayesinde ham madde ve yarı mamul yönetimi optimize edildi. Bu sayede stok seviyeleri daha etkin yönetilirken, üretim kesintileri en aza indirildi ve fazla stok veya stok yetersizliği gibi sorunlar ortadan kalktı. Sonuç olarak, stok maliyetleri %25 oranında azaldı.
  • Detaylı ve anlık raporlar, veri analizine dayalı hızlı karar almayı sağladı. Gerçek zamanlı raporlama araçları, iş süreçlerinin anlık analiz edilmesine imkân tanıyarak stratejik kararların daha bilinçli şekilde alınmasına katkı sundu.
  • ERP sistemi sayesinde siparişler daha hızlı ve hatasız işlenerek sipariş işleme süresi %40 oranında hızlandı. El terminalleri ile entegrasyon, sipariş ve sevkiyat süreçlerini daha verimli hale getirerek teslimatları hızlandırdı.
  • Doğru verilerin etkin takibi, müşteri taleplerinin daha iyi yönetilmesini ve sipariş durumları hakkında anlık bilgilendirme yapılmasını sağladı. Sipariş süreçlerindeki hızlanma ve veri yönetimindeki iyileşme, müşteri memnuniyetini %15 oranında artırarak sadakati güçlendirdi. Merkezi veri yönetimi, analiz ve raporlama süreçlerini iyileştirerek pazar taleplerine daha hızlı yanıt verilmesini sağladı ve İpek Mekik Halı’nın sektördeki konumunu daha da sağlamlaştırdı.

Devamını Oku
Logo Yazılım Motor Aşin’i dijital dünyaya taşıyor.

50 yılı aşkın süredir otomotiv satış sonrası sektörünün en güçlü distribütör firmalarından olan Motor Aşin, dünyaca ünlü 200’den fazla yedek parça markasının ürünlerini geniş ekosistemiyle Türkiye’ye ve dünya pazarına sunuyor. 8 lokasyonda 350’yi aşkın çalışanıyla Türkiye’nin 81 iline ve 70’ten fazla ülkeye ulaşan Motor Aşin, 100 bini aşkın üründen oluşan zengin bir portföye sahiptir.

Böylesine kapsamlı bir ekosistemi daha verimli yönetmek için teknolojiyi etkin şekilde kullanan Motor Aşin, başlattığı dijital dönüşüm hamlesiyle sektörünün bu anlamda da lider firmalarından biri olarak faaliyet göstermeyi sürdürüyor.

Beklenti ve Hedefler

Motor Aşin, dijital dönüşüm projesiyle yalnızca kurumsal kaynak planlamaya (ERP) odaklanan bir yapıdan çok daha fazlasını hedefliyordu. İş süreçlerini, Logo ekosistemindeki çeşitli uygulamalar ve entegrasyonlarla bütünleşik bir dijital sistem üzerinden yönetmek için yola çıkan Motor Aşin, bu vizyonuyla sektörde örnek teşkil edecek bir dönüşümün temelini atmayı planladı.

Proje kapsamında, 100 bini aşkın üründen oluşan 2 milyon adetten fazla stoğun, depolama ve sevkiyat süreçlerinin yanı sıra binek, ticari araç ve ağır vasıta yedek parça üreticileriyle olan iş akışlarının tek bir platform üzerinden, daha kontrollü ve verimli bir şekilde yönetilmesini amaçlıyordu.

Aynı zamanda, çalışan yönetimi, müşteri ilişkileri süreçleri ve ihracat operasyonlarının dijital dönüşümün sunduğu imkanlarla geliştirilmesi, operasyonel verimliliğin artırılması ve müşterilere daha hızlı, kaliteli hizmet sunulması hedeflendi.

ERP’yi Merkeze Alan, B2B Odaklı Yeni Bir Dijital Ekosistem

1990 yılından bu yana ERP başta olmak üzere farklı Logo Yazılım ürünlerini kullanan Motor Aşin, hedeflediği dijital dönüşüm sürecine adım atarken yıllara dayanan iş birliğinin getirdiği güvenle birlikte, geliştirilebilir bir sistem kurmaya yönelik ortak bakış açısıyla, yerli yazılım geliştiren Logo Yazılım ile yola devam etme kararı aldı.

Motor Aşin, projenin ilk adımı atıldığında kullanılmakta olan sektörel çözümler yerine Logo j-Platform, CRM, B2B, j-HR, WMS Platform, Flow, Hazine Sihirbazı ve Mind Insight çözümlerini devreye alarak entegre bir sistem kurdu. Proje aşamasında, ihtiyaçlara göre özelleştirilebilir bir yapı oluşturmak için Logo Yazılım proje ekipleri ve Logo iş ortağı Netline, Motor Aşin’in sektörel bilgisinden faydalanarak beklentileri daha net bir şekilde analiz etti. Bu süreçte, Motor Aşin ekipleri de teknik becerilerini geliştirerek “dijital yakalı” çalışanlar hâline geldi.

Motor Aşin’in operasyonlarının aksatılmadan dijital dönüşümün uygulanabilmesi için farklı ürünler eş zamanlı olarak devreye alınarak sistem bütünlüğü sağlandı. Proje sırasında tespit edilen iyileştirme alanları üzerinde ek çalışmalar yapıldı ve ortaya çıkan ihtiyaçlara uygun çeşitli uyarlamalar hayata geçirildi.

Elde Edilen Faydalar

Logo j-Platform:

  • Masraf faturalarının analizi ve doğru bütçe kalemine otomatik yansıtılma süresi %67 kısaldı.
  • Analiz Boyutu, Cari Hesap, Masraf Boyutu gibi uyarlamalarla sistemde %35 performans artışı ve zaman kazanımı sağlandı.


Logo B2B:

  • Kullanıcıların Logo B2B’ye günlük giriş sayıları %50 artarken, ürün arama sayılarında ise %60’lık bir artış yaşandı.
  • Esnek ve hızlı arama, global yedek parça sistemiyle entegrasyon gibi avantajlar sayesinde aranan ürünün bulunma süresi ortalama 10 milisaniye oldu.


Logo WMS Platform:

  • Çoklu sayım ve ürün grubu bazında karşılaştırmalı sayım işlemleri sistem üzerinden yapılmaya başladı; sayım süresi 3 günden 1 güne düştü bu sayede depolarda veri tutarlılığı elde edildi.
  • Siparişlerin toplanma sırası ve rotası otomatik belirlenebilir hâle geldi; depo personelinin sipariş toplama süresiyle birlikte ürünlerin depodan çıkarılma süresi de %25 kısaldı.
  • Öncelikli teslimatlar için özel planlamalar yapılabilir hâle gelirken, elden teslim alacak müşterilerin ürünleri 15 dakika içinde sevke hazır duruma getirilmeye başlandı.
  • Kargo entegrasyonları sayesinde etiketlerin anında basılmasıyla zaman ve kaynak kullanımı optimize edildi, kargo ve sevkiyat maliyetleri düştü.
  • Manuel iş takibinin ortadan kalkmasıyla %15 zaman tasarrufu sağlandı.
  • Sipariş iptal süreçleri sistem üzerinden daha hızlı yönetilmeye başladı.


Logo Flow:

  • İş akış süreçleri Logo Flow’a taşınarak proje bütçeleri de dâhil olmak üzere ilerleme ve onay işlemleri sistem içinde yapılabilir hâle geldi. Böylece onay süreçleri %30 hızlandı.


Logo CRM:

  • Kurumsal hafızanın Logo CRM’e taşınması sağlandı.
  • CRM uygulaması şirket içi disiplin, iç iletişim ve iç analizler için de kullanılacak şekilde kurgulandı.
  • Saha çalışanlarının ziyaretleri, karneleri, ciroları, satış materyallerinin kullanımı gibi konular CRM üzerinden analiz edilmeye başlandı.
  • Dinamik dashboard’lar hazırlanarak yönetici rapor ve analizlerinin kalitesi artırıldı.
  • Her müşteri için 360 derecelik menüler oluşturularak satış temsilcilerinin müşterileri daha iyi tanıması sağlandı.
  • Satış ekiplerinin görev dağılımları CRM üzerinden otomatik olarak yapılmaya başladı.


Logo j-HR:

  • Farklı yerlerde tutulan çalışan bilgileri tek platformda toplanarak sicil yönetimi, puantaj, bordro, izin aktarımları ve çalışan portalına veri girişi gibi operasyonel süreçler hızlandırıldı ve kullanıcı dostu ara yüzlerle çalışan memnuniyeti yükseldi.
  • ERP entegrasyonu sayesinde personel tahakkuklarının muhasebeleştirilme hızı %50 arttı.


Logo Mind Insight:

  • Logo Mind Insight’ın merkeze alındığı bir iş analitiği departmanı kuruldu ve tüm verilerin sistem üzerinde analiz edilerek yönetim raporlarına dönüştürülmesi için çalışmalar başlatıldı.


Logo Hazine Sihirbazı:

  • Logo Hazine Sihirbazı ile banka işlemleri ERP’ye entegre edilerek, finansal işlemler tek bir uygulamadan yönetilebildi ve tedarikçi ödemeleri hatasız ve zamanında gerçekleştirilebildi; bu sayede operasyonel iş yükü azalırken, verimlilik de artmış oldu.


Devamını Oku
Renkler Makina, Logo Yazılım ile planlama sürecini %78 oranında iyileştirerek üretim süreçlerinde verimliliği arttırdı

1980 yılında kurulan Renkler Makina metal işleme alanında 40 yılı aşan deneyimi, yaklaşık 450 çalışanı, 3 üretim tesisi ve 2 lojistik merkeziyle Türkiye’nin önde gelen sanayi işletmelerinden biri olarak faaliyet gösteriyor. Hassas pres operasyonları, markalama, robotik kaynak hattı, kalıp üretimi, lazer kesim gibi uygulamalarla yurt içinde ve yurt dışındaki müşterilerine hizmet veren Renkler Makina, ürünlerini 20’yi aşkın ülkeye ihraç ediyor.

Beklenti ve Hedefler

Renkler Makina Logo Netsis 3 Enterprise kurumsal kaynak planlama (ERP) çözümünü 20 yıldır aktif şekilde kullanıyor. Talep, teklif, satın alma, satış, stok yönetimi, depo yönetimi, iş emri takibi, maliyet muhasebesi gibi süreçlerin tamamını ERP üzerinden yöneten Renkler Makina, bu alanlarda elde ettiği verimliliği üretim süreçlerine de yansıtmayı hedefledi.

Makinelerin doluluk anlarını, hat kapasitelerini, vardiya planlarını daha verimli bir şekilde yönetebilmek isteyen şirket, bu sayede müşterilerine de siparişler için daha doğru teslim tarihi vererek zamanında sevkiyat yapmayı amaçladı. Ayrıca geniş müşteri portföyü ve ürün çeşitliliği nedeniyle çok sayıda farklı üretim operasyonunun eş zamanlı olarak yürütülmesi gerekiyordu. Bu doğrultuda Renkler Makina, planlama ekiplerinin performansını otomatik süreçlerle destekleyerek manuel süreçlerden kaynaklanan hataları azaltmak, zaman ve maliyet tasarrufu sağlamak üzere ERP çözümünde detaylı bir üretim planlama yapısı kurmaya karar verdi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile Üretim Süreçlerinin Esnek Yönetimi

Logo Netsis 3 Enterprise ERP çözümündeki gelişmiş İleri Üretim Planlama özelliğinin bütün fonksiyonel beklentileri karşılaması üzerine Renkler Makina, sistem üzerinde bulunan tüm verilerini etkin bir şekilde kullanarak üretim operasyonlarına verimlilik kazandıracak dönüşümü Logo Yazılım ile başlattı. Mevcut verilerin kullanımı projenin uygulanma süresini kısaltıp zaman tasarrufu sağlarken maliyetleri de düşürdü.

Renkler Makina’nın sezon bazlı olarak değişen müşteri taleplerini daha doğru bir şekilde öngörme ihtiyacı doğrultusunda, üretim kapasitesinin ve vardiya planlarının daha verimli yönetimi için Logo Netsis 3 Enterprise üzerinde etkili bir raporlama sistemi kurulması da amaçlandı. Ayrıca birbiriyle bağlantılı ve sıra takip etmesi gereken operasyonların daha doğru planlanması ve en uygun şekilde iş gücü dağılımı yapılması hedeflendi.

Esnek ve dinamik bir yapı sunan İleri Üretim Planlama özelliğini Logo Yazılım’ın desteğiyle ihtiyaçlarına göre uyarlayan Renkler Makina, üretim planlama işlemlerinin, tüm çalışanların aşina olduğu Logo Netsis 3 Enterprise ekranları üzerinden gerçekleştirilebildiği bir sistem kurdu.

Elde Edilen Faydalar
  • Üretim planlamada önemli ölçüde zaman ve kaynak tasarrufu sağlandı; planlama süreci %78 oranında iyileşerek çok daha verimli hâle geldi.
  • Makine bazlı planlamalarda doğruluk oranı arttı.
  • 6 haftalık dilimler hâlinde kurgulanan sipariş yönetiminde, herhangi bir sipariş aksaması durumunda kısa vadede aksiyon almak mümkün hâle geldi.
  • Üretim hatlarının durumu anlık olarak gözlemlenerek müşterilere daha isabetli terminler verilmeye başlandı.
  • ERP entegrasyonu sayesinde yıl içindeki makine doluluk oranları, personel ihtiyacı, fason üretim sürecindeki gereksinimler doğrudan sistem üzerinden görülmeye başlandı.
  • Farklı üretim operasyonlarının otomatik olarak yönetilmesiyle manuel süreçlerden kaynaklanan hatalar azaldı.
  • Ekiplerin verimli planlamaya yönelik kilit performans hedeflerine (KPI) ulaşma becerileri arttı.
  • Üretim performansının daha net görülebilmesiyle makine yatırım kararları daha isabetli ve ihtiyaca uygun şekilde alınabilir hâle geldi.
  • Yıllık bütçe planlarında üretimin payının daha isabetli bir şekilde hesaplanması mümkün oldu.
  • Terminlere uyumluluğun artmasıyla birlikte müşteri memnuniyetinde de artış yaşandı.

Devamını Oku