Türkiye’nin en büyük halka açık yazılım kuruluşu ve en değerli bilişim markası Logo Yazılım 2018 yılını kapsayan finansal sonuçlarını açıkladı. Logo Yazılım, 2018’de satış gelirlerini geçen yıla oranla %25 arttırarak 321,1 milyon TL’ye yükseltti. Faiz, amortisman ve vergi öncesi kârını (FAVÖK) da %23 arttıran Logo’nun net kârı ise %33 artış göstererek 67,7 milyon TL’ye ulaştı. Logo Yazılım hisse başına düşen kar artışı ise %34 oranında gerçekleşti. 2018 yılı finansal sonuçlarını değerlendirenLogo Yazılım İcra Kurulu BaşkanıM. Buğra Koyuncu, “Müşterilerimizle iş birliği içerisinde tutku ve çeviklikle değer yaratmayı en büyük hedefimiz olarak görüyoruz. 2018 yılında da ürün ve hizmetlerimizde yenilikçilik ve yaratıcılığı artırarak liderliğimizi sürdürdük. 2018 yılında 13 ödül alarak bu başarımızı perçinledik. Hem müşterilerimizin hem de ekosistemimizdeki herkesin deneyimini geliştirmek için çalışmaya devam ediyoruz. Bu yıl da ekosistemimizle birlikte bu başarıya ulaştık.” dedi. Türkiye’nin uluslararası yazılım markası olarak dünya teknoloji trendleri paralelinde ürünler geliştirdiklerini aktaranKoyuncu, Ar-Ge’ye büyük yatırım yaptıklarını ifade etti. “Hem Türkiye’de hem de global pazarlarda rekabet gücümüzü arttırmak için kullanıcı deneyimine ve yüksek performansa öncelik veren ürünler geliştiriyoruz. 2018’de gelirlerimizin %30’unu Ar-Ge’ye ayırdık. Bu ülkenin mühendisleri ile ülkemiz için çözümler geliştiriyor, geleceğe ve yeni teknolojilere yatırım yapıyoruz.” diye bilgi verdi.
Logo Yazılım, Türkiye’de 2018 yılında 4,3 bin yeni müşteriyi bünyesine kattı. 15 bin’den fazla müşterisinin dijital dönüşüm çözüm ortağı olan Logo iştiraki eLogo ise 2018 yılında müşteri sayısını %26, kontör satışlarını ise %60 oranında artırdı.
Logo Yazılım’ın Hindistan’a özel geliştirdiği ve Hindistan hükümetinin yeni vergi sistemiyle uyumlu olan Logo Jugnu, Logo Vira ve Logo Vyapari çözümlerinde yeni müşteri kazanımları bu dönemde de devam etti.
Logo Yazılım Seçilmiş Finansal Göstergeler Para birimi - milyon Türk lirası (TL) | |||
2017 | 2018 | Değişim | |
Net Satış Gelirleri | 256,2 | 321,1 | %25 |
FAVÖK* | 82,6 | 101,2 | %23 |
Dönem Kârı | 50,8 | 67,7 | %33 |
*Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr