İçindekiler
1. Siteyi kurarken temel adımlar
2. Hosting işlemleri
3. Alan adı seçimi
4. Alan adı kaydının yapılması
5. Web sitesi tasarımı
Günümüzde hiçbir şirketin dijital dünyaya uzak kalma gibi bir durumu söz konusu olamıyor. Etkili bir web sitesi, şirketinizin dijital alemde temsili ve varlığı konusunda önemli rol oynayacaktır. Web sitenizi geliştirmek için bazı konularda genel bilgilere sahip olmanız -web sitesini kurmak için işin profesyonellerinden destek alsanız bile- işlerinizi kolaylaştıracak ve hakimiyetinizi güçlendirecektir. Bu hızlı rehberimizde başarılı bir web sitesinin geniş açı fotoğrafını çekiyoruz.
Şirketinizin web sitesini oluşturma aşamasında alacağınız bazı tedbirler, maliyetinizde önemli kazanımlar sağlayabilir. Maddi tasarrufun yanı sıra, zamandan kazanmak için de doğru planlama şart.
Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken bazı temel hususlar bulunuyor:
Hosting veya Türkçesiyle barındırma, seçimi internet sitenizin yer alacağı alan anlamına geliyor. Bu konuda farklı dört farklı seçeneğiniz olacak:
Hazır hizmet sunan şirketler: Bu şirketler hosting ve disk alanı hizmetleri ile birlikte web sitenizi hızlı bir şekilde kurabilmeniz için hazır şablonlar sunarlar ve kuruluma destek olurlar. Maliyeti düşük, kolay ve hızlı bir yöntemdir. Fakat bazı handikapları da yok değil. Örneğin tüm işlemleriniz ve güncellemeler için onlara bağımlı kalırsınız ve çok hızlı dönüş almanız zor olabilir.
İnternet Servis Sağlayıcılar (ISP): İnternet bağlantı hizmetini aldığınız ve e-posta adresinizi veren İSS’lerin hemen hepsi hosting hizmeti de vermektedirler. Bu şirketlerin verdiği alan adı hizmetinden de faydalanıp şirket veya markanızla bir web sitesi oluşturabilirsiniz. İSS’lerle çalışma hızlı ve güvenlidir.
Hosting şirketleri: Bu tip şirketlerin ana faaliyet alanı barındırma hizmetidir. Müşterileri çoğunlukla küçük işletmelerden oluşur. Hosting şirketlerinden hizmet alırken de kendi alan adınızı kullanabilirsiniz. Profesyonel barındırma hizmetinin çok sayıda avantajı vardır. Veri tabanı entegrasyonu, video yayınlarını destekleyecek bant genişliği, site istatistikleri, site arama motoru hosting şirketi tarafından sağlanır. Elbette maliyet olarak diğerlerinden biraz yüksek olacaktır.
İçeride barındırma: E-ticaret sitenizi şirketinizin imkanlarıyla barındırmak da bir çözüm. Bir şirketin yazılım, donanım, personel ve bu işe ayrılmış telekomünikasyon hizmetlerinin tamamına kendisinin sahip olarak, web sitesini kendi başına kurması ve barındırması oldukça önemli avantajlar sağlar. Tabi burada maliyet yine dezavantaj olarak öne çıkıyor. Örneğin bankalardaki gibi, güvenliğin çok önemli olduğu ya da fikri mülkiyet hakkının korunmasının gerektiği gibi durumlarda tek barındırma alternatifi içeride barındırmadır.
Alan adı şirketinizin internet dünyasında; kimliği, adresi ve yaratılan markanız olacaktır. Bunun için alan adınızı seçerken çok dikkatli olmalısınız.
Alan adınız şu özellikleri bulundurmalı:
Alan adları tüm dünyada ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) şirketi tarafından kaydedilmekte ve tutulmaktadır. ICANN’ın her ülkede olduğu gibi Türkiye’de de yetkilendirdiği şirketler bulunmaktadır. Bu şirketler aracılığıyla seçmiş olduğunuz alan adını kaydettirebilirsiniz.
Sonu “.tr” (Türkiye) ile biten alan adları Türkiye’de ODTÜ tarafından yönetilmektedir. Bu alan adını alabilmeniz için şirketinizin veya markanızın resmi adının almak istediğiniz (“.tr” ile biten) alan adı ile aynı olması gerekmektedir.
Geleneksel dünyada varlığı bulunan şirketlerin çoğunluğu alan adı olarak mevcut isimlerini seçerler. Diğer alternatif ise internette yeni bir isim kullanarak yeni bir marka yaratma alternatifidir.
Web sitesi tasarımına müşterilerinize internette yaşatmak istediğiniz deneyimi düşünerek başlamalısınız. Tasarım işine girmeden önce hedef kitlenizi, beklentilerini ve internette onlar için nasıl bir problemi çözeceğinizi düşünmelisiniz.
Web sitenizin tasarımını yaparken dikkat etmeniz gereken birkaç önemli nokta bulunmaktadır;
Web Sitesinin Stili: Web sitenizin stili sitenizin ziyaretçilerinizin gözündeki ilk imajıdır. Renkler, görüntü kalitesi, yazı karakteri ve yazım hatalarının olmaması gibi detaylar web sitenizin stilini oluşturur ve kurumsal yapınızla desteklenmesi gerekir.
Web Sitesinin Kişiliği: Web sitenizin kişiliği oluşturduğunuz stilin hedef kitlenizin beklentilerine cevap verebilecek hale getirilmesidir.
Web Sitesi Haritası ve İçerik Organizasyonu: Sitenizdeki içeriklerin sınıflandırılması ve kolay ulaşılabilir olması kullanışlılık açısından çok önemlidir. Potansiyel müşterilerinizin sitenizde uzun zaman geçirebilmesi ve aradıkları içeriğe ve/veya bilgiye kolay ulaşabilmeleri için yapılan tüm faaliyetler bu organizasyonun bir parçasıdır.
Sayfa Tasarımı: Sayfa tasarımı web sitesi tasarımının tüm diğer adımlarının ahenk içerisinde çalışması ile ortaya çıkarılan bir vitrindir. Ana sayfa tasarımı kullanıcıların site içerisinde kalmak veya gitmek gibi sizin için çok önemli bir kararı verdikleri noktadır. Bu nedenle iyi tasarlanması ve kullanıcı odaklı olması gerekir.
Web sitesi tasarımında en çok dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri sitenin performansıdır. Performans “hız” ile eş anlamlıdır ve hızlı çalışmayan bir sitede zorunda olmadıkça kimse zaman geçirmek istemez.
Web sitesi tasarımlarınız için tasarım ajanslarından profesyonel destek almak bu noktada işinizi kolaylaştıracak ve size zaman kazandıracaktır.
Web sitenizin içeriği ziyaretçilerinizin ve müşterilerinizin sitenize gelme ve orada kalma sebebidir. Temel olarak iki türlü içerik vardır. Statik İçerikler yani bir kere konulan ve uzun süre güncelleme gerektirmeyen içerikler ve Dinamik İçerikler yani sürekli güncellenen ve takip gerektiren içerikler.
İçerik oluştururken çoğunlukla yapılan hatalar ve dikkat etmeniz gerekenler aşağıdaki gibidir:
Web sitenizi kurdunuz, işiniz bitti mi? Hayır. Şimdi de iyi biçimde kurduğunuz sitenizi aynı profesyonellikle pazarlamalısınız. Sitenizi iç ve dış pazarlama yöntemlerini kullanarak dünyaya pazarlayabilirsiniz.
İç Pazarlama: Şirket içi aktivitelerden oluşan pazarlama teknikleridir. Örneğin memnun müşteriler tarafından şirket hakkında yazılanlar, alınan ödüllerin gösterildiği bir sayfa, şirket çalışanları tarafından atılan her e-postanın altına eklenen, çıkan her paketin, verilen her kartvizitin vb. üstünde bulunan web adresi yazılması gibi yöntemler iç pazarlama olarak sıralanabilir.
Dış Pazarlama: Şirket dışı aktivitelerden oluşan pazarlama tekniklerini sayabiliriz. Örneğin arama motorlarıyla yapılacak işbirliği ile ilgili aramaların üst sıralarında web sitesinin reklam olarak görünmesini sağlamak, başka web sitelerine banner reklamı, pop-up reklam vermek; e-posta pazarlama ve sosyal medya pazarlama en önemli dış pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.