İçindekiler
1. Dijital Pazarlama nedir?
2. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
3. SEO şirketi seçerken bunlara dikkat edin
4. Arama Reklamları
5. E-posta Pazarlama
Günümüzde dijital dünya, pazarlamanın odak noktası haline geldi. Platformların sunduğu zengin imkanlar, kullanıcıların keskin biçimde demografik olarak gruplandırılabilmesi, ölçümleme yetenekleri ve istatistik zenginliği şaşırtıcı sonuçlar ortaya koyuyor. İnternette pazarlama son derece kapsamlı bir konu ve Logo Blog’da bu konuyu sıklıkla işleyeceğiz. Bu mini rehberde, dijital pazarlama hakkında sahip olmanız gereken 6 önemli bilgiyi kısaca açıklıyoruz. Detaylarını yine blog’umuzda bulacaksınız.
Markanız ve ürünlerinizin internette bulunurluğunu artırmak için arama motorları optimizasyonu, reklam uygulamaları gibi araçları kullanmalısınız. Dijital pazarlama internetten, cep telefonundan, tabletten ve aklınıza gelen tüm dijital mecralardan yapılan pazarlamadır. İnternet yoluyla hedef kitlesine ulaşabileceklerini anlayan markalar interneti bir mecra olarak görerek reklam harcamalarının büyük kısmını buraya aktarmaya başladılar.
Dijital pazarlamacılar, satışlarda artış sağlayabilmek için, geniş kitlelere seslenmek yerine doğru bir hedef kitle belirleyerek, bu hedef kitledeki her bir kişiyle bire bir iletişime geçmeye çalışıyorlar.
Sayfa açılma oranı, tıklanma oranı, müşterinin kullanım alışkanlıkları, site içindeki aktiviteleri, eğer üye olduysa demografik bilgileri, ilgi alanları, gelir bilgileri, lokasyon bilgileri gibi bilgiler ölçümlenebilir. Dijital Pazarlamanın ölçümlenebilme özelliği de geleneksel pazarlamaya göre gün geçtikçe daha fazla tercih edilmesini sağlıyor.
İnternetteki varlığınızın temel taşlarından biri, Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization/SEO) olacak. Arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan bu teknik düzenlemeler bütünü sayesinde hedef kitlenizin size ulaşmasını kolaylaştırırsınız. En ekonomik fakat uğraş ve sabır isteyen dijital pazarlama çalışmalarından biridir.
Kişilerin internette aradıklarını bulabilmelerini sağlamak için, arama motorları kulanılmaktadır. Google, Yahoo!, Yandex en sık kullanılan arama motorlarındandır. SEO (Search Engine Optimization) ise, Arama Motoru Optimizasyonu’nun kısaltmasıdır.
Arama motoru optimizasyonu, sitenizin arama motorlarında görünürlüğünü diğer bir deyişle ‘bulunulabilirliğini’ artırmak için atılabilecek en iyi adımdır. Arama motoru optimizasyonu genellikle web sitenizin bazı bölümlerine küçük düzenlemeler yapılması anlamına gelir. Bunun sonucunda sitenizin arama sonuçlarındaki performansına fark edilir şekilde etkide bulunur ve erişimi artırırlar. Uzun vadede fayda / maliyet oranı açısından en etkili dijital pazarlama faaliyetlerinden birisi Arama Motoru Optimizasyonudur.
Vermiş olduğunuz hizmet veya sahip olduğunuz ürünle ilgili internette arama yapan kullanıcılara ulaşmanızı sağlayan, oldukça efektif bir reklam modelidir. Arama reklamları sayesinde ürününüzle veya hizmetinizle ilgilenen ve bu konuda araştırma yapmaya başlamış olan doğru hedef kitleye doğru zamanda ulaşırsınız. Bu reklam modeliyle ilgili daha fazla bilgi için konuyla ilgili daha önce hazırladığımız Google Adwords içeriğine göz atmanızı öneriririz.
Artık gelenekselleşmiş bir pazarlama yöntemi olan e-postayı kullanarak müşterilerinize ya da üyelerinize çok kısa bir zamanda, oldukça ekonomik biçimde ulaşabilirsiniz. E-posta pazarlama; elektronik postanın bir ürün, hizmet veya marka tanıtımının ya da kampanyasının hedeflenen kitleye en az maliyetle duyurusunun yapılması için bir çeşit doğrudan pazarlama aracı olarak kullanıldığı pazarlama biçimidir.
Web sitelerinin banner alanlarında şirketiniz veya ürünüzle ilgili farklı boyutlarda yayınlayabildiğiniz görsel reklamlardır. Banner reklamlar olarak da bahsedilen bu reklam türü için tıklama başına ödeme ve 1000 gösterim başına ödeme olarak 2 şekilde ücretlendirilirsiniz. Display reklamları demografi, ilgi alanı gibi kullanıcı özelliklerine göre hedefleyerek veya doğrudan hedef kitlenizin sıklıkla zaman geçirdiğini düşündüğünüz bazı web sitelere reklam vererek yapabilirsiniz. Bunların dışında bir başka hedefleme yöntemi de remarketingtir. Remarketing; daha önce web sitenize gelmiş, sunduğunuz ürün / hizmet’i incelemiş kullanıcılara daha sonra internette dolaşırken dolaştıkları mecralarda reklamlarınızı gösterme, bir nevi kendinizi hatırlatma yöntemidir. Renarketing hedeflemesiyle size aşina olan insanlara reklamlarınızı gösterdiğiniz için bu kullanıcılardan etkileşim veya dönüşüm alma ihtimaliniz demografik veya ilgi alanı hedeflemesine göre iletişim yapacağınız tamamen yeni insanlardan alacağınız etkileşim / dönüşüm oranlarına göre daha yüksek olabilir.
İşletme, reklamının aldığı her bir tıklama için ödeme yapar.
İşletme, reklamını gören her 1000 kişi için ödeme yapar.
Çevrenizi harekete geçirin: İşe, çevrenizi harekete geçirerek başlayın. Aileniz, arkadaşlarınız, komşularınız; tanıdığınız herkesi harekete geçirin. İşiniz ile ilgili açtığınız Facebook/Twitter hesaplarınıza üye olmalarını talep edin.
Kendinizi görünür kılın: Dijital ortamda hareket halinde olun. Kimse sizi durduğunuz yerde bulamaz. LinkedIn’de gruplara üye olun, tartışmalara katılın.
Bunu yapmaya devam ederseniz insanlar isminize aşina olacak ve sizi nerede bulabileceklerini bileceklerdir.
Bilginizi paylaşın: Bir alanda uzmanlık seviyesinde bilginiz varsa ve işinizi bunun üstüne kurduysanız (örnek: danışmanlık), bundan başkalarının da faydalanmasını sağlayın. Hemen bir blog açıp yazmaya başlayın ve içeriğinizi paylaşın. Faydalı içerik insanları size getirecektir.
Sitenize özen gösterin: Web sitenizi görev olarak yapmış gibi değil, en azından bir iş görüşmesine giderken kıyafetinize gösterdiğiniz kadar özenle ele alın. Bunu yapmak için mutlaka çok para harcamanız gerekmez. Temel doğruları (kullanıcı dostu tasarım, arama motoru optimizasyonu) yapmak/yaptırmak için sadece biraz zaman harcamak ve kafa yormak yeterli olacaktır.
Sitenizi güncel tutun: Web sitenizi sattığınız ürün çeşidi açısından zengin ve güncel tutmaya çalışın. Benzer bir ürünün değişik çeşitlerini barındırmak müşteriye seçenek sağlayacağı için müşteriyi sitede tutar.
İletişim bilgilerinizi ekleyin: İletişim bilgilerinizin açık olarak sayfada ya da reklamda yer almasına özen gösterin. Alıcının direkt ulaşabileceği bir adres ya da telefon numarası güven sağlayacaktır. Online pazarlama konusunda alıcıların özellikle baktıkları bir nokta ‘’güven’’dir. Müşterinizin aldığı üründen memnun kalmaması ihtimalini göz önünde bulundurarak, iade koşullarına net bir şekilde yer verin.
Verimli reklam yapın: Reklam yapmak deyince cebinizden para çıkacağı kesin. Önemli olan, cebinizden çıkan para karşılığında ne kadar gelir artıracağınızdır. Facebook ve Google dünya üstünde en çok ziyaret edilen iki site ve her ikisi de size birkaç dakika içinde reklam yayınlama fırsatı veriyor.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.