İçindekiler
1. 1- Pazarın nabzını ölçün
2. 2- Yeni müşteriler edinin
3. 3- Doğru kanallara yönelin
4. 4- Satış süreçlerini inşa edin
5. 5- Hedef kitlenizi belirleyin
KOBİ’ler için büyümenin, kârlılığı artırmanın, yeni yatırımlarını yolunu açmanın en önemli faktörü satış artışı sağlamaktır. İşletmenizin müşterisi kişiler, kurumlar, devlet veya hepsi birden olabilir; her durumda satış artırmak maharet isteyecektir. Bu listemizde, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin satışlarını artırmak için uygulayabileceği en etkili 10 yöntemi paylaşıyoruz.
Pazar dinamiklerini öğrenin, rakip firmaları inceleyin: Pazar dinamiklerinin genel analizi için tasarlanmış bir PEST ve SWOT analiz şablonu, pazar büyüklüğü ve büyüme hızı, pazar payı, rakip analizi, müşteri analizi gibi ayrıntılar sizin için anahtar olacaktır.
Yeni müşterilere ulaşabilmek için en iyi iletişim kanallarını saptayın ve bu kanallarda yapılacak etkinlikleriniz detaylı biçimde tasarlayın. Geleneksel ve ilk akla gelen etkinliklerdense, yenilikçi ve dikkat çekici fikirlere yoğunlaşın.
Müşterilerinize hangi kanallar aracılığıyla ulaşacağınızı belirleyin. Hedef müşteri sınıfına ulaşım kanallarını belirlerken faydalanabileceğiniz seçenekleri Logo Blog’daki “Yeni Müşteri Kazanmak İçin Kullanabileceğiniz 10 Kanal” makalemizde inceleyebilirsiniz.
Satışın birbirini takip eden adımlardan oluştuğunun anlatıldığı süreç yaklaşımı ve her adımla ilgili alınacak aksiyonlar.
Müşterilerinizi sınıflandırın ve hedef müşteri sınıfınızı belirleyin. Hedef müşteri sınıfında yer alan müşteriler ile ürün veya hizmetlerinizi uyumlu hale getirin.
Doğru müşteriyle bir kere iletişime geçtiğinizde bunun devamını getirebilecek iletişim kanallarını oluşturun.
Satış ile ilgili çıkarımlarınızı ve sunumlarınızı netleştirin: Bunun için, özellik-fayda çalışması, 30 sn’lik, 3 dakikalık ve 10 dakikalık çerçeve sunumları, satış destek materyallerinin hazırlanması gibi çalışmaları yürütün.
Var olan müşterilerinizi elinizde tutun. Müşterilerinizi elinizde tutmaya nasıl devam edeceğiniz ile ilgili planlar yapın.
Ürünlerinizi veya sunduğunuz hizmetleri farklılaştırın: Kendinize daima, müşterilerinizin sizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi neden almaları gerektiği sorusunu yöneltin. Soruyu cevaplayın ve bu doğrultuda sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark yaratmaya çalışın.
Veri tabanı oluşturun: Çeşitli kanallar aracılığıyla ulaştığınız potansiyel müşterilerinizi tek bir veri tabanında toplayın ve yönetin.
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.