Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Analitik CRM nedir? Faydaları nelerdir?

Kurumsal işletmelerin ürettiği mal ya da hizmet için potansiyel müşteriye ulaşmasından başlayarak tüm süreçleri kayıt altına alabilmesi, işletmenin devamlılığı ve büyümesi açısından oldukça önemli. Tüm bu süreçleri en sağlıklı şekilde yürütebilmenin yolu ise müşteri ilişkilerinin bilinçli şekilde yönetilmesinden geçiyor. İş süreçlerinin gittikçe teknoloji ile paralel seyretmesi de kurumsal yazılımlardan biri olan CRM çözümlerini devreye sokuyor. Peki, analitik CRM nedir, analitik CRM çözümleri ile neler yapılabilir? İşte analitik CRM ile ilgili aklınıza takılabilecek soruların yanıtları…

Analitik CRM nedir?

CRM açılımı “Costumer Relationship Management” olan ve sıkça kullanılan kavramlardan biri olarak karşınıza çıkıyor. CRM, yani Müşteri İlişkileri Yönetimi, işletmelere ait tüm müşteri etkileşimlerinin kayıt altına alınması sonucu elde edilen veriler ışığında o işletmenin karlılık oranı ile ticarete dayalı ilişkilerini güçlendirmek için kullanılan uygulamaların tümünü ifade ediyor. Analitik CRM ise bir işletmenin mevcut müşterilerinin analizini yaptıktan sonra müşteri memnuniyetini artırabilmek amacıyla sahip olduğu verileri kullanabileceği bir biçime dönüştürmesi anlamına geliyor. Yani, analitik CRM ile müşterilerden elde edilen veriler alınıyor ve kategoriler haline getirilerek elde edilen veriyi kullanışlı kılıyor.

Analitik CRM faydaları nelerdir?

CRM çözümleri, potansiyel müşterinin tespitinden başlayarak satış işleminin gerçekleşmesi sonrası yapılan işlemlere kadar olan tüm sürecin yönetilmesini sağlıyor. Yani, lead yönetimi olarak da adlandırabileceğiniz, potansiyel müşteriyi mevcut müşteriye çevirme sürecini etkin şekilde yönetmenize katkı sağlıyor. Bunu da müşteri değer önermesi ile yapabiliyor. Yöneticiler CRM uygulamalarını çoğunlukla şu amaçlar için kullanmayı tercih ediyor:

  • Satışlara dair organizasyonu sağlıklı bir şekilde yönetebilmek
  • Satışlara dair performansı ölçümlemek
  • Müşteri için teklif oluşturmak
  • Mevcut siparişlerin takibini gerçekleştirmek
  • Gerçekleşmiş olan satışlara ulaşabilmek
  • Bilgilerin kayıt altına alınmasını sağlamak

CRM çözümlerini kullanarak personelin ihtiyaç duyduğu veriye kısa sürede ve kolayca ulaşmasını sağlamanız mümkün hale geliyor. Aynı şekilde, bu çözümler sayesinde müşteriye dair satın aldıkları ürünler, satın alma zamanı gibi bilgiler hızlıca sisteme işlenebiliyor ve gerektiğinde kullanıma hazır hale geliyor. Müşteri İlişkileri Yönetimi yazılımları ile uygulanacak segmentasyon yöntemi sayesinde firmalar, müşteri aksiyonlarının işletmeye getirilerini gözlemleme fırsatı da bulabiliyor. Peki, işletmeler bunu nasıl sağlıyor?

Tüm firmalar mevcut kaynaklarını en iyi şekilde kullanabilmek, karlılıklarını artırabilmek için organizasyon yapısı, ürün geliştirme, fiyatlandırma gibi stratejik pazarlama süreçlerini müşteri segmentlerine uygun olacak şekilde geliştirebiliyor.

CRM programı seçiminde dikkat edilecek unsurlar nelerdir?

CRM programı gibi yönetim odaklı ve geniş kapsamlı yazılımları tercih ederken öncelik işletmenin ihtiyaçlarını tespit etmek oluyor. Çünkü CRM çözümleri temel mantığı aynı olsa da uygulamalar farklılık içerebiliyor. İhtiyaçlarınızı tespit ederek çözüm arayışına girmeniz halinde en uygun CRM uygulaması ve gerek duyulması halinde farklı modül kullanımı ile size en uygun olan uygulamaya sahip olabilirsiniz. Dikkat edilecek diğer bir unsur ise yazılımın basit bir kullanım imkanı sunması. Tüm bu unsurlara dikkat ederek yapacağınız tercihlerde fiyat seçenekleri de size uygun olarak şekillenecektir.

CRM çözümlerinde aynı zamanda bulut tabanlı oluşuna ve mobil uygulama desteği sunmasına da dikkat edebilirsiniz. Bu özelliklere sahip CRM çözümleri sayesinde uygulamayı nerede ve ne zaman kullandığınızın önemi olmaksızın iş süreçlerinizi yürütebilirsiniz. Bu özellik, aynı zamanda kurulum, bakım ve altyapı gibi masrafları da ortadan kaldırarak maliyetlerinizin düşmesini sağlıyor.

Müşteri ilişkilerini Logo CRM çözümleri ile yönetin

Logo CRM çözümleri ile potansiyel ve mevcut müşterileri, kar maksimizasyonu ve bilgi paylaşımı unsurlarını kolaylıkla tek noktadan yönetebilirsiniz. Tamamen dijital olarak yönetebileceğiniz müşteri ilişkilerini ve süreçleri hem web üzerinden hem de mobil yolu ile takip edebilmeniz mümkün. Logo CRM yazılımının kullanışlı ve kolay arayüzü ise tüm işlemlerinizi kolaylaştıracak niteliklere sahip.

Logo CRM çözümleri, farklı sektörlere uyarlanabilir yapısının yanında çeşitli modüllere sahip oluşu ile işletmeye en uygun çözümü sunmayı amaçlıyor. Aynı zamanda Logo Yazılım, farklı çözümleri ile entegre olabilen yapısı ile iş süreçlerinin çok daha kolay yönetilebilmesini sağlıyor. Logo CRM çözümlerinin sunduğu faydalar ise şöyle:

  • İhtiyaçların belirlenmesi
  • Müşteri odaklı bir yapı
  • Satın alma alışkanlığının takibi
  • Sadık müşterilerin oluşması
  • Karlılığın en üst düzeyde tutulması
  • Kurumsal hafıza oluşturma

Siz de müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinizi Logo CRM ile yaparak size en uygun çözümlerden yararlanabilir, potansiyel müşterilerinize dair etkin fırsat yönetimi yapabilirsiniz.