Yapay zeka aracı ile özetlenmiştir
İşletmelerin dijital dönüşüme ayak uydurması kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu süreç, sadece teknolojik yatırımlar değil, yeni iş yapış şekillerini de içermektedir. İnsan odaklı bir yaklaşımla, deneyim kavramının önemine vurgu yapılır. Dönüşümün merkezinde insanı baz alan bir deneyim kurgusu önerilir, 3 temel adımdan oluşan bir model sunulur.2024 yılına kadar hızla dijitalleşme ve dönüşüm gerekliliği devam edecek.
Son dönemde “Endüstri 4.0” kavramının yerini “Dijital dönüşüm” kavramına bırakmasını izledik. Doğal olduğunu düşündüğüm bu sürecin dikkatimi en çok çeken yanı ise işletmelerin bu kavramın da öncekiler gibi içinin boşalmasını yada anlamını yitirmesini beklediğini görmek oldu. Bu şekilde düşünen varsa hemen vazgeçmeli ve dijitalleşmenin işletmesine getireceği faydalardan yararlanmak üzere yeni bir kültür oluşturmayı ajandasının ilk sırasına almalıdır.
Yapılan çalışmalar da gösteriyor ki dijital dönüşüm, varlığını devam ettirmek isteyen tüm işletmeler için olmazsa olmaz seviyeye gelmiştir.
Firmaların bütünü daha iyi görmesi için “Dijital” ve “Dönüşüm” kavramlarına ayrı ayrı bakmalarını öneriyorum.
Dijital dönüşüm sadece teknolojik yatırımların yapıldığı bir süreç olmayıp aynı zamanda yeni iş yapış şekillerinin de adaptasyonunu içeren bir dönüşüm sürecidir. İşin “dijital” kısmına yeni teknolojilerin sağlayacağı faydalar olarak bakarken “dönüşüm” tarafına ise süreklilik ve verimlilik açısından bakmak çok önemlidir.
Tüm işletmeler için geçerli olduğu üzere hem firmada değer yaratan çalışanlar hem de üretilen ürün yada hizmetleri satın alan müşteriler insan olduğu için dijital dönüşümün temelinde “insan” olduğu gerçeğine odaklanılmalı.
Ekonomi dalında Nobel ödüllerinin psikologlar tarafından geliştirilen yeni modellere verildiğini düşünecek olursak ve neredeyse tüm şirketlerin ürün ve hizmetlerinin alternatifi olduğu günümüzde deneyim kavramı her zamankinden önemli hale gelmiştir.
Kahneman’ın davranışsal ekonomi ile ilgili çalışmasında da belirttiği gibi bir bireyin neden A yerine B yi seçtiğini açıklamasının birçok nedeni vardır. İnsanların iktisadi kararlar alırken her zaman akılcı davranmadığını pek çok kültürel ve psikolojik etki altında kalarak karar verdiğini, bu etkilerin deneyimlere dayandığını söylemek yanlış olmaz.
Dijital dönüşüm üzerine sayısız yazı ve anlatım bulmak mümkün. Ancak, asıl ihtiyacın kavramı anlatmaktan ziyade işletmelerde uygulanabilir bir modelin tarif edilmesi olduğunu düşünüyorum.
Dijital dönüşümün bir süreç olduğunu ve sürekli adaptasyon gerektirdiği gerçeğinden yola çıkarsak, bu konuda yapılacak çalışmalarda şirketin mevcut çalışan – müşteri – yönetim ve teknoloji deneyimlerinin mutlaka göz önüne alınması gereklidir.
Bu noktadan hareketle oluşturduğumuz model dönüşümün merkezindeki insanı baz alarak deneyim kurgusu etrafında bir yapı oluşturmamızı sağladı.
İşletmelere önerdiğimiz bu model 3 temel adımdan oluşuyor.
1. Mevcut durum tespiti ile işletmeler durumlarını görerek kendi kültürlerini oluşturabilecekleri bir alt yapıya ve dijital bilinçlenme aşamasına gelmiş olacaklar.
2. Strateji çalışması ile sadece bu güne değil gelecekte de devam edecek dönüşüm yolculuğunun hedefini belirlemiş olacaklar.
3. Proje seçimi ile kendi kültürlerine uygun ve ihtiyaçlarını stratejilerine göre belirlenmiş sıralı adımlara bölerek sonraki aşamalar için hazır hale gelmelerini sağlayacaklar.
Bu noktada mevcut durum tespitinde sizler için hazırladığımız D.O.S.T. Çalışmasının ücretsiz versiyonunu incelemek üzere dijital dönüşüm anketimizi doldurabilirsiniz.
Dijital Dönüşüm Danışmanlık Direktörü, Logo Yazılım
Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.
Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.