Tempo Aksesuar, Logo Tiger 3 ile iş yükünü %50 azaltarak verimliliğini artırdı.

Tempo Aksesuar'ın Logo Yazılım çözümleri ile elde ettiği faydalara ait detayları yazımızda bulabilirsiniz.

​Tempo Aksesuar, 1980 yılında yerel mobilya endüstrisine kaliteli ve geniş kapsamlı aksesuar temini için kuruldu. Faaliyetlerine küçük bir atölyede başlayan Tempo, inovatif ve orijinal ürün yelpazesi sayesinde sektöründe yer edinirken; İngiltere, Almanya, Rusya, Ukrayna, Gürcistan ve çeşitli Orta Doğu ülkelerine ihracat yapıyor.

BEKLENTİ ve HEDEFLER

Tempo Aksesuar başlangıçta muhasebe çözümü için Logo Yazılım’ı tercih ederken, ardından firmasındaki birçok ihtiyacı Logo Yazılım ile çözebileceğini fark ederek tüm iş adımlarını bu kapsamda yeniden değerlendirdi. Satın alma, sipariş, raporlama, üretim planlama gibi iş adımlarında verimliliğini artıracak bir yapı kurabileceğini gören firma, beklenti ve hedeflerini de bu yönde güncelleyerek proje kapsamını genişletti.

SONUÇLAR ve ELDE EDİLEN FAYDALAR

Tüm operasyonlarını yönetebileceği bir planlama programına sahip olan Tempo Aksesuar, Logo ERP ve bağlı çözümleri ile otomatize iş süreçlerini artırdı. Çalışanların üzerindeki iş yükü azalırken, şirket büyümesini sürdürdü.

Tempo Aksesuar, Logo Yazılım çözümleri ile;

  • Muhasebe programının ötesindeki ihtiyaçlar ve fırsatları fark etti.
  • Satın alma süreçlerinde hata payı azaldı.
  • Yıl sonu depo fire oranı %90 azaldı.
  • İş yükü %50 azaldı.
  • İş süreçlerinde verimlilk arttı.
  • 2 yılda cirosunu dolar bazında 4 kat büyüttü.
  • Geleceği daha iyi ve gerçeğe yakın tahminlemeye başladı.
  • Çalışanların iş süreçlerine katılımı daha etkin hale geldi.
  • Siparişler anında planlanır hale geldi.
  • Satış, satın alma ve üretim arasında yaşanılan kopukluklar çözüldü ve iş birimleri arası entegre bir yapı kuruldu.
  • Raporlanamayan personel hataları kalmadı.

Tercih edilen ürünler

ON-PREMISE

Logo Tiger 3

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanan Logo Tiger 3, veri yönetiminden satış operasyonlarına kadar tüm iş süreçlerini verimli ve etkin şekilde yöneterek zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor.

Ürünü İncele
ON-PREMISE

Logo Tiger 3

Orta ve büyük ölçekli işletmelerin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanan Logo Tiger 3, veri yönetiminden satış operasyonlarına kadar tüm iş süreçlerini verimli ve etkin şekilde yöneterek zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor.

Ürünü İncele

Diğer başarı hikayeleri

İpek Mekik Halı, Logo Yazılım ile operasyonlarını dönüştürerek halıcılık sektöründe fark yaratıyor.

Halıcılık sektöründe faaliyet gösteren İpek Mekik Halı, yüksek kalitedeki geniş ürün yelpazesini 1972’den bu yana tüketicilerle buluşturuyor. İpek Mekik Halı’nın müşteri memnuniyetine ve kaliteye odaklanarak ürettiği koleksiyonlar, Türkiye’de olduğu gibi yurt dışında da ilgi görüyor. Bugün üretiminin yüzde 75’ini yurt içindeki tüketicilere sunan ve yüzde 25’ini yurt dışına ihraç eden İpek Mekik Halı, ihracat payını artırmak için çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda kendini sürekli yenileyen, teknolojik yatırımlar yapan ve ürün çeşitliliğini artıran şirket, sürekli gelişim vizyonuyla sektöründe lider olmayı hedefliyor.

Beklenti ve Hedefler

İpek Mekik Halı, halıcılık sektörü dinamiklerine uygun daha verimli ve etkili iş süreçleri için veri entegrasyonu sağlayacak, dijital çözümlerle manuel işlemleri minimum seviyeye indirecek bir sistem ile operasyonel süreçlerini iyileştirmeyi hedefliyordu. Merkezi bir veri yönetim sistemine geçiş, bilgi alışverişini hızlandırarak hata riskini azaltma potansiyeli taşıyordu. Bu geçişle birlikte, departmanlar arasında veri tutarlılığının sağlanması ve bu tutarlılık üzerinden bilgi paylaşımı ile raporlama süreçlerinin kolaylaştırılması, daha hızlı ve doğru kararlar alınmasına katkı sağlayabilecekti. Ayrıca, stok yönetimi ve sipariş işlemlerinde manuel süreçlerden kaynaklanan hataların azaltılması için sistematik bir ERP yazılımı önemli bir ihtiyaçtı. Maliyetlerin etkin şekilde izlenebilmesi, bütçe yönetimi ve kârlılık hedeflerine ulaşılmasını kolaylaştıracak bir diğer önemli gereksinimdi. Daha hızlı ve kolay maliyet analizlerinin hem zaman hem de iş gücü açısından işletmeye önemli avantajlar sunacağı tespit edildi.

Logo Netsis 3 Enterprise ile esnek ve kullanımı kolay bir çözüm

İpek Mekik Halı, operasyonel verimliliği artırmayı ve kaynaklarını daha stratejik kullanmayı hedefliyordu. Ancak, ERP yazılımlarının uyarlanması konusunda halıcılık sektörünün kendine özgü zorlukları nedeniyle uygulanacak çözümün esnek olması, ihtiyaçlara uygun özelleştirmelere ve entegrasyonlara imkân vermesi, güçlü bir altyapı ve fonksiyon seti sunması önemli bir gereklilikti.

Bu doğrultuda ileri düzey veri analitiği ve görselleştirme araçları ile gerçek zamanlı veri takibi ve analizine olanak sağlayan bir çözüm arayan İpek Mekik Halı, Türkiye'deki en köklü ERP sağlayıcılarından biri olması, sektördeki deneyimi ve güvenilirliğiyle Logo Yazılım’ı tercih etti. Logo Yazılım iş ortağı SUMO iş birliğiyle, İpek Mekik Halı’nın ihtiyaçlarına yanıt verecek bir proje uygulandı. Bu kapsamda Logo Netsis 3 Enterprise ile SUMO’nun projeye özel geliştirdiği ve Logo Netsis 3 Enterprise ile entegre çalışan halıcılık çözümü Netloom hayata geçirildi.

3 faz halinde uygulamaya alınan proje sonunda İpek Mekik Halı, satış süreçlerinden üretim süreçlerine, stok yönetiminden finans ve muhasebe yönetimine kadar her aşamada özelleştirilebilir ve entegre edilebilir bir sistem kurdu. Bu sayede iş süreçlerini otomatize ederek verimliliğini artırdı. Müşterilere sipariş esnasında doğru stok ve termin bilgisi verebilmeyi, siparişleri ve üretim süreçlerini takip edebilmeyi sağlayan Logo Netsis 3 Enterprise ile envanterin gerçek zamanlı takibini sağlamak, yanlış envanter bilgileri nedeniyle oluşabilecek üretim veya satış aksamalarını minimuma düşürdü. Bununla birlikte tüm maliyetleri tek bir platformda izleyerek, maliyet analizlerini daha etkin bir şekilde yapabilir ve tasarruf edilebilecek harcamaları belirleyebilir hale geldi. Tekrarlanan manuel işlemlerin azalması ile çalışanlar daha stratejik görevlere odaklanabildi. İş süreçlerinin otomasyonu operasyonel verimliliğe katkıda bulunurken kapsamlı veri analitiği ve raporlama araçları, İpek Mekik Halı’da karar süreçlerinin daha hızlı ve etkili olmasını sağladı. Logo Netsis 3 Enterprise esnek bir yapıya sahip olduğu için değişen koşullara ve ihtiyaçlara göre kolayca uyarlanabilmesiyle de firmanın bu yöndeki ihtiyaçlarına cevap verdi.

Elde Edilen Faydalar
  • İpek Mekik Halı, ERP sistemi ile üretim süreçlerini optimize ederek hangi ürünlerin ne zaman üretilmesi gerektiğini netleştirdi. %35 daha verimli hale gelen üretim planlaması, kontrollü bir akış sağlayarak âtıl kapasiteyi azalttı ve kaynak kullanımını en üst düzeye çıkardı.
  • Logo Netsis 3 Enterprise ERP sayesinde tüm maliyetler tek bir platformda izlenebilir hale geldi. Kolaylaşan maliyet analizleri, tasarruf fırsatlarını görünür kılarken, üretim maliyetlerinin detaylı incelenmesi en kârlı ürünlerin belirlenmesini ve fiyatlandırma stratejilerinin buna göre şekillendirilmesini sağladı. Böylece İpek Mekik Halı, eski sisteme kıyasla maliyet verilerinde detaya çok daha kolay ulaşarak finansal yönetimini güçlendirdi.
  • İş süreçlerinde otomasyon, çalışanların zamanını daha verimli kullanmasını sağladı. Tekrarlayan manuel işlemlerin azalması, ekiplerin daha stratejik görevlere odaklanmasına imkân tanırken, iş süreçlerinin daha hızlı ve hatasız yürütülmesini sağladı.
  • Farklı departmanlar arasındaki entegrasyon sayesinde bilgi akışı hızlandı, hata oranı düştü. Daha önce birden fazla kaydedilen veriler, Netloom ve Logo Netsis 3 Enterprise entegrasyonu ile tutarlı ve tekrarsız hale geldi. İş birimleri gerekli verilere daha hızlı erişirken, departmanlar arası veri akışı kolaylaştı ve ekipler arası iş birliği arttı. Bu sayede projeler daha verimli yönetilebilir hale geldi.
  • Kurulan sistem sayesinde tedarikçilerle iletişim ve koordinasyon iyileşti, teslimat süreleri kısaldı ve maliyetler azaldı. Bu sayede tedarik zinciri yönetimi %30 daha etkin hale geldi ve operasyonel verimlilik arttı.
  • Gerçek zamanlı stok takibi sayesinde ham madde ve yarı mamul yönetimi optimize edildi. Bu sayede stok seviyeleri daha etkin yönetilirken, üretim kesintileri en aza indirildi ve fazla stok veya stok yetersizliği gibi sorunlar ortadan kalktı. Sonuç olarak, stok maliyetleri %25 oranında azaldı.
  • Detaylı ve anlık raporlar, veri analizine dayalı hızlı karar almayı sağladı. Gerçek zamanlı raporlama araçları, iş süreçlerinin anlık analiz edilmesine imkân tanıyarak stratejik kararların daha bilinçli şekilde alınmasına katkı sundu.
  • ERP sistemi sayesinde siparişler daha hızlı ve hatasız işlenerek sipariş işleme süresi %40 oranında hızlandı. El terminalleri ile entegrasyon, sipariş ve sevkiyat süreçlerini daha verimli hale getirerek teslimatları hızlandırdı.
  • Doğru verilerin etkin takibi, müşteri taleplerinin daha iyi yönetilmesini ve sipariş durumları hakkında anlık bilgilendirme yapılmasını sağladı. Sipariş süreçlerindeki hızlanma ve veri yönetimindeki iyileşme, müşteri memnuniyetini %15 oranında artırarak sadakati güçlendirdi. Merkezi veri yönetimi, analiz ve raporlama süreçlerini iyileştirerek pazar taleplerine daha hızlı yanıt verilmesini sağladı ve İpek Mekik Halı’nın sektördeki konumunu daha da sağlamlaştırdı.

Devamını Oku
CRT Holding, Logo j-Platform ile çeliği veriyle işleyerek üretimde uçtan uca maliyet görünürlüğü sağladı.

Günümüzde üretmek kadar, üretim süreçlerinin her bir detayını yönetebilmek de kritik hâle geldi. Artan maliyetler şirketleri daha entegre ve esnek dijital çözümlere yönlendiriyor.

Türkiye'nin demir çelik sektöründeki güçlü oyuncularından biri olan CRT Holding, bu farkındalıkla Logo Yazılım'ın j-Platform ERP çözümü, Logo Flow ve Logo Hazine Sihirbazı çözümleriyle üretimden dış ticarete satın almadan finansa kadar uçtan uca dijital bir dönüşüme imza attı. Artık sadece büyük ürünler değil, ürünlerin her detayının maliyeti bile ERP çözümü üzerinden hesaplanabiliyor.

Bölgenin Güçlü Oyuncusu

2006’da kurulan CRT Metal San. Tic. A.Ş., yaptığı yatırımlarla bölgenin önde gelen çelik servis merkezlerinden biri haline geldi. 3 farklı tesiste 250 kişilik kadrosuyla faaliyet gösteriyor. 2019’da kurulan CRT Impex A.Ş. ile dış ticarette küresel adımlar atan grup, 2024 sonunda CRT Holding A.Ş. çatısı altında yeniden yapılanarak daha kurumsal bir yapıya geçti. 2025 itibarıyla CRT Holding; demir-çelikteki gücünü pekiştirirken yeni yatırım alanlarında da büyümeyi hedefliyor.

İhtiyaç Duyulan Çözüm:

Üretimde Uçtan Uca Maliyet Görünürlüğü Sağlamak

CRT Holding'in hedefi, ERP çözümüyle her bir ürünün maliyetini doğru hesaplamak ve doğru fiyatlandırma stratejilerini uygulamaktı.

Demir-çelik sektörü dolar kuru, navlun, global metal borsaları gibi faktörlerden hızlı etkilendiği için, sağlıklı karar almak için öncelikle maliyetleri net olarak görebilmek gerekiyordu.

Bu ihtiyaçtan hareketle CRT Holding, tam entegre bir ERP yapısına geçme kararı aldı.

Firma bu çözüm için neden Logo Yazılım’ı tercih etti?

Logo Yazılım’ın sektördeki deneyimi, sunduğu ek çözümler, sisteme kolayca entegre edilebilmesi ve güçlü destek ekibi, CRT Holding’in Logo Yazılım’ı tercih etmesindeki başlıca sebepler.

Logo Yazılım bu çözümü nasıl sağladı?

Güçlü Bir Entegrasyon

CRT Holding bu ihtiyaç doğrultusunda 2023 Ocak ayında başlattığı dijital dönüşüm süreci kapsamında Logo j-Platform, Logo Flow ve Logo Hazine Sihirbazı çözümlerini bünyesine entegre etti. Bu entegrasyon sayesinde üretimden malzeme yönetimine maliyet muhasebesinden genel muhasebe ve dış ticarete kadar tüm iş süreçlerini bir dijital ekosistem altında toplandı. Böylece şirket; verimlilik, şeffaflık ve sürdürülebilirlik hedeflerine bir adım daha yaklaşırken, operasyonel süreçlerini de daha güçlü ve entegre bir yapıya kavuşturdu.

Somut çıktılar

Logo j-Platform

  • Logo j-Platform ERP çözümüyle şirketin tüm operasyonları uçtan uca daha kolay izlenebilir ve raporlanabilir hâle getirilerek, fiyatlandırma aşamasında daha hızlı karar alınması sağlandı.
  • Logo j-Platform çözümü sayesinde üretim, satış ve envanter süreçlerinin malzeme, maliyet ve stok verileri gerçek zamanlı olarak takip edilebilir hâle geldi, böylece veri tutarlılığı ve sürekliliği artırıldı.
  • Üretim modülüyle manuel maliyet süreçleri otomatikleştirilerek ürün fiyatlaması daha dinamik hâle getirildi.
  • İthal edilen hammaddelerin tüm gerçekleşen maliyetleri tek platformda toplanarak, fiyatlama stratejisi belirlenirken daha etkin kararlar alınması sağlandı.
  • CRT Holding bünyesindeki diğer firmaların merkezileştirilerek tek bir platformdan yönetilebilmesi mümkün hâle geldi.
  • CRT Holding’in iş süreçleri Logo j-Platform ERP çözüyle tek bir çatı altında toplanarak tüm operasyon birimleri arasında iş birliği sağlandı.

Logo Flow

  • Satın alma departmanında talep, teklif, ihale ve sipariş adımları tamamen dijitalleştirildi.
  • Sevkiyat departmanında satış siparişlerine bağlı yükleme emirleri ve irsaliyelerin düzenlenmesi süreçlerinde bütünlük sağlandı.
  • Kullanıcıların süreklilik arz eden ve kişiselleştirilmiş raporları ilgili yetkiler altında erişilebilir hale getirildi.
  • ERP bağımsız akışlara yönelik projeler başlatıldı; ilk etapta Bilgi İşlem departmanına yöneltilen taleplerin dijital ortamda takip edilebilmesi için özel iş akış süreci geliştirildi.

Logo Hazine Sihirbazı

  • Banka hareketleri anlık olarak sisteme aktarılabilir hale geldi.
  • Tüm banka işlemlerinin doğrudan Logo j-Platform’a aktarılması sayesinde bakiyelerin anlık takibi mümkün oldu.
  • Ödeme ve tahsilat süreçleri hızlı ve güvenilir şekilde yürütülmeye başlandı.
  • Manuel işlem yükü ortadan kalktı, kullanıcı hatalarının önüne geçildi.
  • Bir aylık bazda banka hareketlerinin kayıt altına alınmasında %80 zaman tasarrufu ve %50 iş gücü kazanımı elde edildi.

Firma Yetkilisinin Gözünden:

“EKİPLERİMİZ SÜRECİ SAHİPLENDİ”

CRT Holding Yönetim Kurulu Üyesi İzcem Fırat OKTAR, Logo Yazılım’la başarı hikayelerini şöyle özetliyor:

“CRT Holding'de ERP Çözümü kullanımı sadece bir yazılım yatırımı değil, aynı zamanda bir kültür değişimi anlamına da geldi. Bu bir ekip işi. Yazılım ne kadar güçlü olursa olsun, kullanıcı inancı ve katkısı olmadan başarı gelmiyor. Bizim ekibimiz süreci sahiplendi, bu da uyumu hızlandırdı.”

Devamını Oku
Argo Tractors Türkiye, Logo j-Platform ile bayi ağıyla arasındaki işleyişi tek platform üzerinden yönetmeye başladı.

Logo Yazılım'la dijitalleşti

Dijital dönüşüm, günümüz iş dünyasında sadece bir tercih değil, sürdürülebilir büyümenin en kritik şartı haline geldi. Bu dönüşümün Türkiye’deki en dikkat çekici örneklerinden birini de Argo Tractors Türkiye oluşturuyor. Kurulduğu ilk günden itibaren Logo Yazılım ile büyüme yolculuğunu şekillendiren firma, iş akışlarının her aşamasında ihtiyacına uygun çözümleri Logo Yazılım’da buldu.

Bugün, bayi ağı yönetiminden satış sonrası hizmetlere, masraf ve fatura onay adımlarından merkez-bayi koordinasyonuna kadar tüm adımlar Logo j-Platform ERP çatısı altında tekilleştirilmiş durumda. Dijitalleşmenin sağladığı bu bütüncül yapı sayesinde şirket; manuel iş yüklerini ortadan kaldırdı, onay sürelerini birkaç günden yarım güne indirdi ve tüm paydaşlarıyla daha şeffaf, izlenebilir ve sürdürülebilir bir işleyiş kurdu. Böylece Argo Tractors Türkiye yalnızca kendi büyüme yolculuğunu hızlandırmakla kalmadı, aynı zamanda tarım sektöründe dijitalleşmenin gücünü ortaya koyan örnek bir başarı hikâyesine imza attı.

55 Noktada Bayi Ağı, 150’nin Üzerinde Servis

Türkiye traktör sektöründe dünya 4’üncüsü konumda olan Argo Tractors Türkiye, 46 traktör bayisi ve 11 yedek parça noktasıyla toplam 55 noktada faaliyet gösteriyor. 150’nin üzerinde servis ağıyla hizmet sunan şirket, %6–7 pazar payı ile kendi segmentinde güçlü bir oyuncu konumunda.

İhtiyaç Duyulan Çözüm

Distribütör olarak faaliyet gösteren şirketin en kritik ihtiyaçları şunlardı;

  • Yedek parça ve yeni traktör alım taleplerinin dijitalleştirilerek; şeffaf, izlenebilir ve onaylanabilir hale getirilmesi.
  • Muhasebe ile finans süreçlerinin satış, servis ve yedek parça operasyonlarıyla entegre çalışması.
  • Manuel iş yüklerinin azaltılarak operasyonların otomasyona alınması.
  • Güçlü bir kurumsal hafıza oluşturularak kişilere bağımlı olmayan sürdürülebilir bir sistem kurulması.

Logo Yazılım bu çözümü nasıl sağladı?

Logo j-Platform ile;

  • Logo j-Platform çözümüyle tüm verilere tek noktadan erişim sağlanarak araç maliyetleri gibi daha önce birden fazla raporla elde edilen bilgiler artık tek bir ekrandan hızlı ve doğrudan görüntülenebilir oldu.
  • Argo Tractors Türkiye ve bayi ağı arasındaki işleyiş dijitalleşerek gerçek zamanlı stok yönetimi ve finansal görünürlük sağlanabildi; daha önce manuel yürütülen satış operasyonları anlık takip edilebilir hale geldi ve zaman kayıpları ortadan kalktı.
  • Tekrarlayan manuel işlemler tek bir platform üzerinden otomatikleştirilerek veri tekrarı ve veri kaybı gibi riskler ortadan kaldırılarak hem zaman hem de iş gücü açısından verimlilik sağlandı.
  • Doğru raporlama ve analiz imkânıyla merkez–bayi arasındaki işleyiş daha şeffaf ve izlenebilir oldu; bayiler daha yakından tanınabilirken risk yönetimi daha etkin hale geldi.
  • ERP çözümünün etkin kullanımıyla çalışan motivasyonu artırıldı; çalışanlar sistemden en yüksek verimi alacak bilgi ve alışkanlıklara sahip oldu.

Logo Flow ile;

  • Daha önce birkaç gün süren masraf ve fatura onay adımları Logo Flow entegrasyonuyla dijitalleşerek yarım güne kadar kısaltıldı.
  • İş gücü verimliliği ve karar alma hızı artarken iş akışları daha şeffaf, izlenebilir ve güvenilir hale geldi.

Logo Hazine Sihirbazı

Tüm banka işlemleri işlenebilir ve doğrudan Logo j-Platform’a aktarılabilir hale geldi.

Traktör Satışından Aylar Sonra Haberimiz Oluyordu

Argo Tractors Türkiye Genel Müdürü Recep Taşçı, “Argo Tractors Türkiye’nin büyüme yolculuğu Logo Yazılım ile birlikte gerçekleşiyor. Logo Yazılım, şirketlerin 1. basamaktan 10. basamağına kadar her adımında çözüm sunabilecek bir firma. Bizim için en kritik değer, tekrarlayan manuel işlemlerin tek bir platform üzerinde otomatik hale gelmesiydi. Bayilerin satışlarından bazen aylar sonra haberimiz oluyordu. Artık tüm işleyişi canlı olarak görüyoruz. Bugün gerek finans gerek satış gerekse yedek parça operasyonlarımızda çok daha hızlı ve doğru kararlar alabiliyoruz.”

Argo Tractors Türkiye Satış Sonrası Koordinatörü Burak Kıral ise şunları söyledi: “ERP dönüşümünün en önemli katkısı, merkez ile bayiler arasındaki işleyişin dijitalleşmesi oldu. ArgoTr uygulamamızla bayilerle koordinasyon kolaylaştı, Logo j-Platform entegrasyonuyla finansal süreçlerimiz hızlandı. Daha önce günler süren onay adımları yarım günde tamamlanır hale geldi. Bu dönüşüm sadece iş verimliliğimizi artırmadı, aynı zamanda bayi ağımızı daha yakından tanımamıza, riskleri daha etkin yönetmemize ve sürdürülebilir büyüme yolunda güvenle ilerlememize de imkân verdi.”

Devamını Oku