Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Mare Yazılım: Logo Ekosisteminde 13 Yıl

Logo Hikayem’de ilham veren işletme ve girişimci öykülerine devam ediyoruz. Bu yazımızda, Murat Yanık ve Mare Yazılım’ın Logo ekosistemindeki 13 yıllık serüvenine konuk oluyoruz.

Trakya Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı bittikten sonra memleketi Sinop, Gerze’ye dönüyor Murat. O zamanlar merkez sayılan İstanbul’dan uzak olsa da Murat Yanık’ın yazılım aşkı yoklukta alevleniyor. İyi derecede DOS ve GW-BASIC öğrenmekle de kalmıyor, fakültedeki öğrenci ve öğretim görevlilerine de ders vermeye başlıyor. 1991-1995 yılları arasında yaptığı Halk Eğitim bilgisayar eğitmenliğinin ona ayrı bir tecrübe kattığını söylüyor.

Konu Gerze olunca kalkan balığı sohbetini de yapmadan geçmiyoruz. Sonrasında enerjiyi hiç düşürmeden ilginç hikayemize devam ediyoruz. Yazılıma dair bir şeyler yapmayı iyice kafaya koyan Murat İstanbul’a geliyor ve Mercedes Benz ana bayi Has Otomotiv’de, satış departmanında işe başlıyor.

“09:00’da iş başı yaptım. Saat 10:00’da bilgi işlem müdürü yanıma geldi. ‘Sen yazılım falan biliyormuşsun’ dedi. ‘Evet, biliyorum’ dedim. Ne biliyorsun, neler yaptın sorularından sonra saat 10:15 itibariyle in-house yazılım departmanına geçtim” diye anlatıyor, gülüyoruz. Şirket içi yedek parça ve servis yazılımlarının cobol diliyle geliştirilmesi projesine başlıyor. Firma Logo Ürünü kullandığından Murat’ın tanışıklığı o döneme kadar gidiyor aslında.

Mare Yazılım

Mobil zamanlar

Sonrasında Teknoloji Holding (Exim), Orion ve 3,5 yıl Sempa’da edinilen tecrübenin ardından uzun sürecek olan solo zamanlar başlıyor. Ev arkadaşının eski model bilgisayarına basic yükledikten sonra Logo ürünleri için aktarım yazılımları geliştirmeye başlıyor Murat.

Tabii uzak bağlantının yaygın olmadığı, güvenlik sebebiyle izin de verilmediği zamanlardan bahsediyoruz. “Sermaye pek yok. Ama müşteriye de gidip orada çalışmak ta gerekiyor. Üst demirinden bilgisayar kasasını alıp gidiyordum” diye gülerek anlatıyor. O zamanki zor şartlar ve tevazu, müşterinin kıymetini daha iyi anlamasına vesile olmuş. İlk büyük iş ise Bauhaus’ta gerçekleşiyor. Press Bilgisayar’dan Hülya Yanık ve eşi ile çalışıyorlar. Bauhaus’un kendi veri tabanından Logo ERP’ye borç kapama ve banka ödeme emirleri yazılıyor, Logo Objects kullanarak. Yıl: 2004.

Mare Yazılım’ın temeli

Sene 2005 olduğunda artık biraz solo çalışmaktan ve mobil olmaktan sıkılıyor Murat. Bir ofis kurmaya karar veriyor. Şimdiye kadar sohbet ettiğimiz çoğu iş ortağı veya çözüm ortağı gibi, Murat’ın da isim bulması zaman alıyor. Sonunda da yakın bir arkadaşı, Latincede deniz anlamına gelen mareyi öneriyor.

Bostancı’da ofis bulunuyor. Ofisin kiralanması için TURYAP’tan yardımcı olan kişiyle de 8 ay sonra yolları tekrar kesişiyor ve evleniyorlar. “Hayırlı bir ofis olduğunu biliyordum” diyor Murat.

İş yeni olur da acemilik olmaz mı? “Setcom ile birlikte çalışıyoruz o projede” diyerek anlatmaya başlıyor Murat. “Bir Ülker bayii. El terminalli dağıtım uygulaması yazdık. Bluetooth yazıcılar var ve çok sayıda kullanıcı mevcut. Pilot çalışmanın sabahında Yaşar (Setcom) ile müşteriye gittik. Kamyonlar malı yüklemiş ve hazır durumdalar. Bizim uygulamayı kullanarak irsaliyeyi yazıcıdan çıkarıp yola çıkacaklar. Yazdır dediklerinde ise bir kamyonun irsaliyesi diğerinden çıkmaya başlıyor. Toplanıp hangisi kimin irsaliyesi bulmaya çalışıyorlar.” Kısa sürede aksaklığı gidermişler ve tatlı bir anı olarak kalmış bu olay.

Mare Yazılım

Ödüller ve başarılar

AVM gelirlerinin otomatik faturalandırılması uygulaması Kanyon, Profilo ve One Tower AVM’de hayata geçiyor. Kanyon’da uluslararası finans raporlama sistemi geliştiriyorlar ve Eczacıbaşı’ndan ödül alıyor bu proje ile. Findeks’in (Kredi Kayıt Bürosu) tüm datasının Logo’ya aktarımı yapılan işler arasında.

Visual Basic ile yazdığı firmalar arası veri aktarımını daha sonra .net ile geliştiriyor ve ürün Collector oluyor. “İsim babası İbrahim Makul’dür” diyor Murat. 5 senede 600 müşterisi oluyor Collector’ün. İş ortaklarının tamamı ürünü seviyorlar ve satıyorlar. Logo ürünü – iş ortağı – çözüm ortağı sinerji üçgeni bir kez daha karşımıza çıkıyor Murat’ın anlatımıyla.

Çalışmalarına Fransız kökenli finans firması Mazars-Denge’de yapılan özel çalışmalar zamanı başlanılan banka ekstrelerinin Logo’ya aktarımı ürün haline getiriliyor ve 1,5 sene önce Netsis kanalındaki ilk resmi dikey ürün olarak ekosisteme katılıyor. 3 yılda 600 müşteriye ulaşıyor bu ürün.

“İş ortağı hiç teknik bilgi sahibi olmak zorunda değil” diyor Murat. “Her şeyi biz hallediyoruz. Demo aşamasından desteğe kadar.” Enteresan şeyler duymaya ve şaşırmaya devam ediyorum. 1 saat süren sunumların tamamı Mare’nin ürün uzmanları tarafından uzak bağlantıyla yapılıyor. Ve satışa dönme oranı yüzde 85!

Ürün sunumunda, ürünün fonksiyonlarının ve kapsamının yanı sıra, üründe olmayan özelliklerden de bahsediliyor, projenin hayata geçmesinde aksaklık çıkmaması adına. “Sunum sırasında aslında eğitimin de bir kısmını vermiş oluyoruz” diye ekliyor Murat. “Ürünün kullanıcı deneyimi yüksek olunca efektif çalışmanın önü açılıyor.”

Gw-basic günlerinden bugüne, geride birçok acı ve tatlı anı kalmış Murat’ın aklında. Onu en çok mutlu eden ise 2016 ve 2017 yıllarında yılın çözüm ortağı seçilmek olmuş.

Röportaj: Hakan Bıyıklıoğlu