Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

Cazip bir reklam aracı: Instagram reklamları hakkında bilmeniz gerekenler

En çok zaman geçirilen sosyal medya mecralarının başında yerini alan Instagram, ister büyük bir marka olun ister küçük bir işletme size kapılarını açıyor. Müşterileriniz Instagramda ise işletmenizin de Instagramda olması ve buradan iletişim yapması doğru olacaktır. . İşte Instagram reklamları hakkında bilmeniz gerekenler.

Instagram reklam oluşturma

Instagram reklamları sayesinde marka bilinirliğinizi artırmak için Facebook sayfası ile Instagram sayfasını birleştirmelisiniz. Yani Instagram’da reklam verebilmenin ilk koşulu, bir Facebook reklam sayfası ve buna bağlı bir Instagram hesabına sahip olmanızdır. Diğer aşamalar ise; reklam hedefi belirleme, kampanya ismi belirleme, reklam seti oluşturma ve reklamı hazırlamadır.

Reklam hedefi

Instagram reklamlarında amaç seçimi ilk ve en önemli aşamadır. Etkileyici ve çekici görsellerle hedef kitlenizin zihnine yerleşmenizi sağlayan marka bilinirliği, doğrudan satışa yönlendirmez. Erişim, olabildiğince fazla kişiye ulaşmanızı sağlar. Trafik, site ziyaretlerini arttırmak için kullanmanız gereken bir reklam amacıdır. Uygulama yükleme reklamları, uygulamanız varsa uygulamanızın indirileceği sayfaya yönlendirir, uygulamanızın indirilme sayısını artırmayı amaçlar. Etkileşim; yorum almayı, beğeni arttırmayı sağlar. Video görüntülemeleri, video reklamlarında tercih edilir, videonuzu daha fazla kişiye ulaştırmanızı sağlar Amacı video görüntüleme sayısını artırmaktır. Dönüşümler, siteden ürün siparişi, form doldurma, üye kaydı oluşturma gibi farklı hedefleriniz için seçmeniz gereken amaçtır.

Kampanyanıza isim verin

Reklam kampanyası için belirleyeceğiniz isim, kolay hatırlanabilecek bir isim olmalıdır. Ürün-hizmet adını, reklam vaadi, kampanya adı olarak kullanılabilir. Bu sayede raporlama yapmanızda size kolaylık sağlayacaktır.

Reklam seti oluşturma

Kampanya>Reklam Seti>Reklam hiyerarşisi bölümünde; teklif, hedef kitle, reklam alanları ve bütçe plan kısımları bulunur.  Örneğin evcil hayvanların yemleriyle ilgili reklamlar yayınlamak istiyorsunuz. 3 reklam seti oluşturarak ürünlere özel görseller ve reklam metinleri hazırlayabilirsiniz. 

Bu bölümde reklamlarınızın gösterileceği yerlerin tercihini de yapabilirsiniz. Akış ya da story olarak ayrılan 2 alanda veya  tek bir reklam alanında reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Instagram reklamı hazırlama

Reklamı hazırlamadan önce isim belirlemeli,  Instagram hesabının seçimini yapmalı ve reklamınızın nasıl görüneceğini seçmelisiniz. Instagram reklam formatları; Döngü, tek görsel, tek video, slayt gösterisi, mesaj gönder, şimdi başvur, şimdi rezervasyon yap, bizimle iletişime geç, indir, teklifi al, seanslara bak, daha fazla bilgi al şeklindedir. Son aşamada ise fatura bilgilerinizi girmeli ve onay beklemelisiniz. Onay süreci en fazla 24 saattir.

Instagram reklamlarında dikkat edilmesi gereken püf noktaları

Instagram reklamı verirken; görsel boyutu, çözünürlük, açıklama, görsel üzerindeki yazı, video reklam oluşturma, görsel seçimi, hedef kitlenin belirlenmesi, hikaye oluşturma ve Facebook reklamı konularında, etkili bir sonuç için özellikle dikkat edilmesi gereken noktalar vardır.  Reklamlarda dikkat etmeniz gerekenler şöyledir:

  • Görselinizin önerilen en boy oranı 1.9:1 ila 1.1 olmalıdır.
  • Kaliteli net bir görüntü için minimum çözünürlük 600×315 piksel olmalıdır.
  • Fotoğrafın altındaki açıklama kısmı en fazla 300 karakter olmalı, verilmek istenilen mesaj kısa ve öz olarak bilgi veren 125 karakterle sınırlı olmalıdır.
  • Facebook Reklam İlkeleri gereğince görsel, en fazla yüzde 20 oranında yazı içerebilir.
  • Videoların uzunluğu en fazla 60 saniye olmakla birlikte önerilen süre  30 saniyedir. Ayrıca videonun tamamının izlenebilmesi için ilk 5 saniye çok önemlidir.
  • Görseller, gözü yormamalı ve vurgulanmak istenen öge ön planda olmalı. Ayrıca görsellerde markayı çağrıştıran renk, logo, simge gibi unsurları içermeli.
  • Görsel hikayeler, ilgi çekicidir.
  • Reklamlarınızda hem Facebook hem de Instagram’ı çapraz şekilde kullanmanız size en iyi sonucu verecektir.

Türkiye’deki Instagram kullanıcı sayısının 37 milyon olması, Instagram reklamları çalışmasının ne kadar etkili olacağının göstergesidir.