Satış PazarlamaE Ticaret

E-İhracatta Gümrük Vergisi Muafiyeti ve Faydalanma Yolları

Dünya perakende e-ticaret pazarının 2021 yılında 4,5 trilyon dolar olması bekleniyor. Bu rakamdan pay almak için gümrük vergisi muafiyeti konularını en iyi şekilde değerlendirerek, e-ihracata kanalize olmak isteyenlerin geleceğin e-ihracat rakamlarını göz önünde bulundurması şart. Gümrük vergisi muafiyeti, sınır ötesindeki fırsatlar için açık kapı sağlıyor. Markasını sınır ötesine taşımak, e-ihracat yapmak isteyen herkes için bu önemli bir fırsat. Gümrük vergisi muafiyeti imkanlarından nasıl faydalanılması gerektiğinin ipuçlarını veriyoruz.

Avrupa’da perakende internet alışverişinin %71’i sınır ötesinden yapılıyor. 28 AB ülkesinde hane halkının %85’inde hızlı internet kullanımı var. Özellikle çalışan, aktif yaş grubundaki kesimin özel kullanımları için internetten ürün ve hizmet alışverişi oranı ise %57. Bu rakamlar gümrük vergisi muafiyeti fırsatlarının büyüklüğünü net bir şekilde ortaya koyuyor.

Avrupa’da hazır giyim ürün gruplarında, 22 avroya kadar olan gönderilerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV ödenmediğinden bu ürün grubu, hem e-ihracat gönderisi hem de sınır ötesinden en çok tercih edilen alışveriş kategorisi olarak öne çıkıyor. Avrupalı tüketiciler için, geniş ürün yelpazesi ve fiyat hassasiyetine önem verildiği takdirde, bu pazarda yer edinilebilir. Gümrük vergisi muafiyeti konusunda detaylara geçelim şimdi.

Rusya ve Ukrayna’daki gümrük vergisi fırsatları

Fırsatlar yüksek alım gücüyle en çok Avrupa’da kendini gösteriyor. Avrupa dışındaki diğer ülkelere bakarsak, bir çoğunda gümrük muafiyetinin daha yüksek olduğunu görüyoruz. Bu ülkelerin başında ithal ürünlerin revaçta olduğu yanı başımızdaki Rusya, dünyanın en hızlı büyüyen e-ticaret ülkelerinden biri. 2017 yılında Rusya’da e-ticaret hacmi 27 milyar dolara ulaştı.

Rusya’da yapılan online alışverişlerin her 3 tanesinden 1’i sınır ötesinden yapılıyor. Rusya’ya gönderdiğiniz 1.000 avroya kadar olan siparişlerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV’den muaf olunuyor. Bu da özellikle deri, kürk gibi pahalı ürünlerin e-ihracatını yapan firmalar için daha karlı satışlar anlamına geliyor.

Rusya gibi Ukrayna’da da tüketiciler arasında sınır ötesi online alışverişin popülaritesini hızla artıyor. Üstelik gümrük vergisi ve yurt dışı KDV muafiyetinin günlük 150 avroya kadar olması tüketicilerin alışveriş sıklığını artırarak Ukrayna’da sınır ötesi satışlarını cazip hale getiriyor.

Amerika’da her 10 kişiden 8’i sınır ötesinden alışveriş yapıyor

Amerika, dünyanın en büyük ekonomisine sahip ülkelerden biri olarak sınır ötesi online alışverişte de önde gelen pazarlardan biri konumunda. Amerika’ya e-ihracat gönderileriniz için 800 dolara kadar olan gönderilerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV ödenmiyor. Amerika’da her 10 kişiden 8’inin sınır ötesinden alışveriş yaptığını dikkate alırsak, Amerika’nın e-ihracat için ne kadar önemli bir pazar olduğunu görmüş oluruz. 

Azerbaycan pazarına bakıldığında, ülkede büyük e-ticaret sitelerinin olmaması tüketicileri yurtdışı alışveriş sitelerine yönlendirdiği görülmekte. Aylık 500 avro altındaki siparişlerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV alınmaması Azerbaycan’ı e-ihracat yapmak isteyen firmalar için büyük bir niş pazar haline getiriyor. İyi kurgulanmış bir e-ticaret sitesiyle tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda ürünleri Azerbaycan pazarına sunmak mantıklı bir girişim olacaktır. 

Körfez ülkeleri lüks giyim, kozmetik ve geleneksel ürünlere talep gösteriyor

Körfez ülkelerinin son zamanlarda Türkiye’deki ürünlere olan ilgisinin giderek artması e-ihracatı da bu yöne doğru çekiyor. Körfez ülkelerindeki tüketiciler daha çok lüks giyim, kozmetik ve geleneksel ürünlere talep gösteriyor. Körfez ülkelerinde, 270 dolar altındaki siparişlerde gümrük vergisi ve yurt dışı KDV muafiyeti, bu kategorideki ürünleri değerlendirme fırsatını öne çıkarıyor.

Gümrük muafiyetleri ile birlikte müşterilere KDV’siz fatura kesip ihracatta sağlanan KDV iadesinden yararlanılabilir. Özel bankalar ve devletin verdiği özel ihracatçı kredilerinden ya da ihracatçı teşviklerinden de faydalanabilirsiniz. Bu da gönderilerinize daha az maliyet imkanı vererek, daha çok kâr etmenizi sağlar. Gümrük muafiyeti kapsamında yer alan tutarın altında göndereceğiniz siparişler için sadece ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı) oluşturmanız yeterli.

13.11.2018
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.