Aramayı tamamlamak için enter'a basınız.

Bilgi talebi

Yatırımcı ilişkileri
anketi
Dijital danışmana sorun Dijital
danışmana
sorun
Logo Blog
Logo Blog
0

En İyi CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

İş dünyasında verim artıran ve çalışanlara zaman kazandıran yenilikler arayanlardansanız işletmeniz için CRM programı seçim sürecine zaman ayırmanız son derece önemli. Doğru CRM yazılımı, şirketinizin büyümesinde etkili olacağından, iş modeliniz için en iyi sistemi seçtiğinizden emin olmak adına bu dosyamızda sunduğumuz adımları izleyebilirsiniz. Yazı için bağlantıyı tıklayın.

“Müşteri İlişkileri Yönetimi” anlamına gelen CRM (Customer Relationship Management), teknolojinin de gelişimiyle büyük ve küçük her girişim için zorunlu bir bileşen haline gelmiştir. İyi bir CRM programı potansiyel müşterilerinizi sadık müşterilere dönüştürmekle kalmaz, aynı zamanda düzenli olarak onlarla iletişim halinde olmanıza da izin verir. İşinizin büyümesi ve iyileştirilmesi için size en uygun CRM programını seçerken göz önünde bulundurmanız gereken noktaları sizin için derledik.

Hedeflerinizi belirleyin

İşe ilk olarak çözmeye çalıştığınız problemi anlayarak başlayabilirsiniz. Hangi CRM çözümünün en etkili olacağını belirlemek için aşağıdaki hedefleri öncelik sırasına koyarak daha kolay karar verebilirsiniz.

  • Müşteri adaylarını (lead) ve faaliyetlerini takip etme
  • Müşteri veri tabanını takip etme
  • Departmanlar arasındaki iletişimi artırma
  • Müşteri ilişkilerini yönetme
  • Özelleştirilmiş rapor oluşturma
  • Operasyonel işlerin organize edilmesi
  • Karlılığı artırma
  • Verimliliği artırma

Çalışanların CRM yazılımını benimsemelerini sağlayın

Hangi CRM çözümünü seçerseniz seçin, değişime direnen ekip üyeleriniz olması muhtemeldir. Satış gücünüzün bu durumdan etkilenmemesi için programı kullanacak çalışanları ve özellikle de satış ekibinizi CRM seçim sürecinize dahil etmek yeni sistemin benimsenmesine yardımcı olacaktır.

Mobil desteği bulunan bir CRM yazılımı tercih edin

Satış ekibiniz çoğu zaman hareket halinde olacağından CRM programına erişmek için telefonlardan tabletlere çok sayıda farklı cihaz kullanacaktır. Web erişimi cihazlar aracılığıyla mümkün olabilen bir CRM yazılımı seçerseniz çalışanlarınızın hayatlarını kolaylaştırabilir ve verimliliklerini artırabilirsiniz.

Özelleştirilebilir bir CRM yazılımı seçtiğinizden emin olun

CRM programları çok sayıda iş süreci göz önünde bulundurularak oluşturulur ve her işletmenin süreçleri farklılık gösterir. Rekabet gücünüzü artırmak için CRM çözümünün süreçleri esnek biçimde yönetebilmesi önemlidir. Şirketinizin değişen ihtiyaçlarına uyum sağlayacak bir CRM programı seçerseniz bir daha değiştirmek zorunda kalmadan, gelişen yeni süreçlere adapte olabilirsiniz.

Seçeceğiniz CRM yazılımı diğer sistemlerle ne kadar uyumlu?

CRM sisteminin, sahip olduğunuz diğer çözümlerle entegre bir biçimde çalışıp çalışmadığını kontrol ederek, programın işlevselliği hakkında daha fazla veriye sahip olabilirsiniz. Böylelikle seçim yaparken işleyen sisteminizin zarar görmeyeceğini garanti altına alabilirsiniz.

CRM yazılımının raporlama özelliklerini inceleyin

Raporları verilerinize göre özelleştirebilme özelliği kazancınızı, kaybınızı ve gelişmeye açık tarafları daha iyi görebilmenizi sağlayacaktır.

Hedefleriniz doğrultusunda müşterilerinizle en etkili iletişimi kurabilmeniz için satış süreçlerinizi kolay ve hızlı şekilde yönetebileceğiniz Logo CRM Çözümleri hakkında bilgi almak için tıklayın.

Bir CRM programı satın almak belki de en değerli iş yatırımlarınızdan biridir. Bu nedenle, doğru seçimi yapmanıza yardımcı olacak çok sayıda etkene dikkat etmeniz önemlidir. Umarız tavsiyelerimiz tüm iş gereksinimlerinize hitap edebilecek en iyi CRM yazılımını seçmenizde size yardımcı olur.