Satış Pazarlama

İhracat Nedir? İhracatçı Kimdir? İhracatta Pazar Araştırması Nasıl Yapılır?

Hem şirket olarak büyümek, hem de ülke ekonomisinin gelişimine katkıda bulunmak için şirketlerin ihracata daha fazla önem vermesi gerekiyor. İhracatta başarılı olmak için ilk önce potansiyel riskleri azaltmak ve dolayısıyla pazar araştırmasına önem vermek gerekir. İhracatı farklı yönleriyle ele alan rehber yazımız Logo Blog’da!

İhracat Nedir?

Bir ülkenin içerisinde üretilen mal veya hizmetlerin döviz cinsinden satışını temsil eden ihracat, bu şekilde ülkeye para akışı sağlayan bir sektördür. Ülke ekonomisi açısından oldukça önemli olan bu alanda çalışmak dış pazarlara ulaşım ve karlılık açısından oldukça verimlidir. Fakat aynı zamanda fazlasıyla planlı olmayı ve iyi bir fizibilite çalışmasını gerektirir. İhracat sektörü; güç, zaman ve para ihtiyacını da sürekli olarak barındırmaktadır.

İhracatta başarıya giden yol

İhracat operasyonları, ticari girişimlerde de olduğu gibi birçok alanlardaki riskleri taşımaktadır. Ancak bütün süreçleri doğru bir planlama ile yönettiğinizde, doğabilecek riskleri önceden görebilir ve tüm bu risklerin üstesinden gelebilirsiniz. Böyle bir planlama ve yönetimle ihracatta başarılı olmanız kaçınılmazdır.

İhracatçı kimdir?

Şimdi de “Kimler ihracatçı olabilir?” sorusunun yanıtında sıra… İhraç edeceği mala göre, ilgili İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği’ne üye olan ve vergi numarasına, gerçek veya tüzel kişilk statüsüne sahip olmamakla birlikte yürürlükteki mevzuat hükümlerine istinaden hukuki tasarruf yapma yetkisi tanınan ortaklıklar ihracat yapabilirler.

İhracatta pazar araştırması

İhracatta yapacağınız pazar araştırması, ürününüzü nasıl satacağınız ve pazarlayacağınız konusunda oldukça büyük önem taşır. Bu öneme dayanarak, ihraç edilecek ürün ve hizmetlerin dış ülke pazarlarına satışı sırasında karşılaşılma ihtimali olan riskleri azaltmak adına yapacağınız araştırma çalışmalarında aşağıdaki konulara dikkat etmenizi öneririz:

  • Ülkenin yabancı ürün ithalatına karşı politikası ve var olan tarife ve tarife dışı engeller ile ilgili bilgi edinilmesi
  • Hedeflenen pazar ile iç pazarın karşılaştırılması, benzerliklerin ve farklılıkların tespit edilmesi
  • Pazarına girilecek ülkenin ekonomik ve siyasi yapısına bakılması
  • Hedef pazardaki nüfus özelliklerinin belirlenmesi
  • Değişen talep yapısı ile ilgili ayrıntılı bir değerlendirme yapılması
  • Doğru pazarlama teknikleri ile çalışılması
  • Pazarda yer alan rakip ürün ve firmaların iyi tanınması
  • Doğru fiyatlandırma için çalışma yapılması

Doğru bir pazar araştırması ile risklere hazırlıklı olarak ve planlı çalışmalarla sürekliliği sağlayarak ihracat sektöründe başarılı bir pozisyona gelebileceğinizi ve üstelik ülke ekonomisinin gelişimine de katkıda bulunmuş olacağınızı unutmayın!

13.03.2018
Detaylı bilgi için Sizi Arayalım.

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.

Bu internet sitesinde yer alan tüm içerikler, ziyaretçilere bilgi verilmesi amacıyla hazırlanmış olup tavsiye amacı taşımaz. Logo sitede yer alan bilgilerin doğruluğu, güncelliği ve kullanılması konusunda herhangi bir güvence sunmaz. İlgili bilgiler kullanılmadan önce ilgili konu hakkında bir profesyonelle ile görüşülmesi tavsiye edilir. Logo bu sitede yer alan içerikler sebebiyle doğabilecek zararlar bakımından sorumluluk kabul etmez. Lütfen siteyi ve sitedeki bilgileri kullanmadan önce Kullanım Koşulları’nı okuduğunuzdan emin olunuz.

Logo Yazılım hakkındaki sorularınız ve talepleriniz için

Ürünler hakkında bilgi isteyebilir, demo talebinde bulunabilirsiniz. Uzmanlarımız sizi ihtiyacınıza göre en doğru çözüme yönlendirecektir.


Bize yazın size biz ulaşalım

Aydınlatma Metni’ni okudum, onaylıyorum.