Argo Tractors Turkey, Logo j-Platform ile vites yükseltti. Bayi ağıyla arasındaki işleyişi tek bir platform üzerinden yönetmeye başladı.
Argo Tractors Turkey, Logo j-Platform ile bayi ve servis ağını dijitalleştirerek tek merkezden yönetmeye başladı. Böylece gerçek zamanlı stok yönetimi ve finansal görünürlük sağlandı.
Logo Yazılım’la dijitalleşti
Dijital dönüşüm, günümüz iş dünyasında sadece bir tercih değil, sürdürülebilir büyümenin en kritik şartı haline geldi. Bu dönüşümün Türkiye’deki en dikkat çekici örneklerinden birini de Argo Tractors Turkey oluşturuyor. Kurulduğu ilk günden itibaren Logo Yazılım ile büyüme yolculuğunu şekillendiren firma, iş süreçlerinin her aşamasında ihtiyacına uygun çözümleri Logo Yazılım’da buldu.
Bugün, bayi ağı yönetiminden satış sonrası hizmetlere, masraf ve fatura onay süreçlerinden merkez-bayi koordinasyonuna kadar tüm adımlar Logo j-Platform ERP çatısı altında tekilleştirilmiş durumda. Dijitalleşmenin sağladığı bu bütüncül yapı sayesinde şirket; manuel iş yüklerini ortadan kaldırdı, onay sürelerini birkaç günden yarım güne indirdi ve tüm paydaşlarıyla daha şeffaf, izlenebilir ve sürdürülebilir bir işleyiş kurdu. Böylece Argo Tractors Turkey yalnızca kendi büyüme yolculuğunu hızlandırmakla kalmadı, aynı zamanda tarım sektöründe dijitalleşmenin gücünü ortaya koyan örnek bir başarı hikâyesine imza attı.
55 Noktada Bayi Ağı, 150'nin Üzerinde Servis
Türkiye traktör sektöründe dünya 4’üncüsü konumda olan Argo Tractors Turkey, 46 traktör bayisi ve 11 yedek parça noktasıyla toplam 55 noktada faaliyet gösteriyor. 150’nin üzerinde servis ağıyla hizmet sunan şirket, %6–7 pazar payı ile kendi segmentinde güçlü bir oyuncu konumunda.
İhtiyaç Duyulan Çözüm
Distribütör olarak faaliyet gösteren şirketin en kritik ihtiyaçları şunlardı;
- Yedek parça ve yeni traktör alım taleplerinin dijitalleştirilerek; şeffaf, izlenebilir ve onaylanabilir hale getirilmesi.
- Muhasebe ile finans süreçlerinin satış, servis ve yedek parça operasyonlarıyla entegre çalışması.
- Manuel iş yüklerinin azaltılarak süreçlerin otomasyona alınması.
- Güçlü bir kurumsal hafıza oluşturularak kişilere bağımlı olmayan sürdürülebilir bir sistem kurulması.
Logo Yazılım bu çözümü nasıl sağladı?
Logo j-Platform ile;
- Logo j-Platform çözümüyle tüm verilere tek noktadan erişim sağlanarak araç maliyetleri gibi daha önce birden fazla raporla elde edilen bilgiler artık tek bir ekrandan hızlı ve doğrudan görüntülenebilir oldu.
- Argo Traktör ve bayi ağı arasındaki işleyiş dijitalleşerek gerçek zamanlı stok yönetimi ve finansal görünürlük sağlanabildi; daha önce manuel yürütülen satış süreçleri anlık takip edilebilir hale geldi ve zaman kayıpları ortadan kalktı.
- İnsana bağlı manuel süreçler tek bir platform üzerinden otomatikleştirilerek veri tekrarı ve veri kaybı gibi riskler ortadan kaldırılarak hem zaman hem de iş gücü açısından önemli verimlilik sağlandı.
- Doğru raporlama ve analiz imkânıyla merkez–bayi arasındaki süreçler daha şeffaf ve izlenebilir oldu; bayiler daha yakından tanınabilirken risk yönetimi daha etkin hale geldi.
- ERP çözümünün etkin kullanımıyla çalışan motivasyonu artırıldı; çalışanlar sistemden en yüksek verimi alacak bilgi ve alışkanlıklara sahip oldu.
Logo Flow ile;
- Daha önce birkaç gün süren masraf ve fatura onay süreçleri Logo Flow entegrasyonuyla dijitalleşerek yarım güne kadar kısaltıldı.
- İş gücü verimliliği ve karar alma hızı artarken süreçler daha şeffaf, izlenebilir ve güvenilir hale geldi.
Traktör Satışından Aylar Sonra Haberimiz Oluyordu
Argo Tractors Turkey Genel Müdürü Recep Taşçı, “Argo Traktör’ün büyüme yolculuğu Logo Yazılım ile birlikte gerçekleşiyor. Logo Yazılım, şirketlerin 1. basamaktan 10. Basamağa kadar her adımında çözüm sunabilecek bir firma. Bizim için en kritik değer, insana bağlı ve manuel ilerleyen süreçlerin tek bir platform üzerinde otomatik hale gelmesiydi. Bayilerin satışlarından bazen aylar sonra haberimiz oluyordu. Şu an canlı olarak tüm süreçleri görüyoruz. Bugün gerek finans gerek satış gerekse yedek parça operasyonlarımızda çok daha hızlı, doğru ve kararlar alabiliyoruz.”
Argo Tractors Turkey Pazarlama Müdürü Burak Kıral ise şunları söyledi: “ERP dönüşümünün en önemli katkısı, merkez ile bayiler arasındaki işleyişin dijitalleşmesi oldu. ArgoTr uygulamamızla bayilerle koordinasyon kolaylaştı, Logo j-Platform entegrasyonuyla finansal süreçlerimiz hızlandı. Daha önce günler süren onay süreçleri yarım günde tamamlanır hale geldi. Bu dönüşüm sadece iş verimliliğimizi artırmadı, aynı zamanda bayi ağımızı daha yakından tanımamıza, riskleri daha etkin yönetmemize ve sürdürülebilir büyüme yolunda güvenle ilerlememize de imkân verdi.”
Devamını Oku