Verimlilik ve Kalite İçin Personel Eğitimi
Personel eğitimi işe yeni alacağınız kişilere verileceği gibi çalışan personel için de uygulanabilir. Personel eğitiminde dikkat etmeniz gereken temel iki öğe, yetiştirme ve geliştirme kavramlarıdır. Yetiştirme, belirli bir iş için personelinize belirli bir süre içerisinde gerekli olan yetenek ve nitelikleri kazandırmak iken; geliştirme, var olan yeteneklerin belirsiz bir süre içinde iyileştirilmesidir.
Vereceğiniz personel eğitiminin hem işletmenize hem de personelinize faydaları şu şekilde söylenebilir;
Personelinize |
İşletmenize |
Sorumluluk düzeyi artar |
Verimlilik artar |
Kariyer gelişimi sağlar |
Ürün ve hizmet kalitesi artar |
Performans yükseltir |
Sık çalışan değiştirme ihtimali azalır |
Ekip ruhu oluşturur |
İletişim güçlenir |
Örgütsel bağı artar |
Amaç birliği sağlanır |
Personelinizin eğitimlerini planlarken kullanabileceğiniz iş başı eğitimleri, iş dışı eğitimleri ve teknoloji tabanlı uzaktan eğitimler gibi bazı temel eğitim yöntemlerine başvurabilirsiniz. Faaliyetleriniz için; işe alıştırma eğitimi, teorik ve temel eğitimler verildikten sonra, bir sonraki adımda en çok tercih edilen yöntemlerden biri olan iş başı eğitimleridir. İş başı eğitimleri; işe yönelik, pratik, az maliyetli ve kolaydır. İş dışı eğitimleri ise daha maliyetlidir ve zaman kaybına sebep olabilir ama personelinize daha farklı ve yaratıcı bir bakış açısı kazandırabilir.